تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803979649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش نمایندگان اتاق اصفهان در هیئت های حل اختلاف مالیاتی به 36 نفر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان رجالی خبر داد:
افزایش نمایندگان اتاق اصفهان در هیئت های حل اختلاف مالیاتی به 36 نفر
اصفهان - خبرگزاری مهر: عضو هیات نمایندگان و مسئول کمیته مالیاتی اتاق اصفهان گفت:تعداد نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی استان از 14 نفر به 36 نفر افزایش می یابد.



به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رجالی در سی و دومین جلسه کمیته مالیاتی اتاق اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر 23 هیات حل اختلاف مالیاتی در استان اصفهان فعالیت می کنند. وی از اطلاع رسانی اتاق به شرکت های حقوقی جهت معرفی نمایندگان پیشنهادی برای حضور در هیات های حل اختلاف مالیاتی خبر داد و گفت: مدیران مالی و کارشناسان مالیاتی شرکت های عضو اتاق اصفهان می توانند تا پایان اسفندماه نسبت به نام نویسی جهت حضور در هیات ها حل اختلاف اقدام کنند. عضو هیات نمایندگان و مسئول کمیته مالیاتی اتاق اصفهان نقش نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی را مهم و اثرگذار دانست وگفت:در ابتدای سال آینده کمیته انتخاب اتاق اصفهان بر اساس توانمندی و تسلط کارشناسان مالی نسبت به قوانین و بخش نامه های مالیاتی 36 نفر را به سازمان امور مالیاتی  جهت حضور در هیات ها معرفی می کنند. وی تاکید کرد: کمیته مالیاتی اتاق با تمام توان تلاش می کند که مشکلات و معضلات فعالان اقتصادی استان در موضوع امور مالیاتی حل و فصل شود. رجالی از طرح  فرهنگسازی اقتصادی و مالی  کودکان و نوجوانان اصفهانی توسط اتاق خبر داد و گفت: طی این طرح دانش آموزان مقاطع دبستان و متوسطه به اتاق دعوت می شوند و با فعالیت های اتاق آشنا و در کارگاه هایی آموزشی تجارت و بازرگانی شرکت می کنند. همچنین وی در ادامه به اشاره برخی مشکلات موجود در خصوص گردشگری و صنعت توریسم در کشور بیان داشت: کشور ایران و به خصوص استان اصفهان پتانسیل های بسیار زیادی در خصوص صنعت توریسم دارد که هنوز نتوانسته ایم از آنها به نحو شایسته بهره برداری کنیم. سید حسین مصلحی رییس هیات مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی اصفهان در این جلسه به توضیح برخی مشکلات فعالان بخش آسانسور استان با سازمان امور مالیاتی پرداخت و گفت: یکی از شاخصه های اشتغال زایی در هر جامعه تسهیل فضای کسب و کار است که متاسفانه این موضوع هنوز در استان اصفهان درست فرهنگسازی نشده و سال به سال شاهد سخت گیری های هرچه بیشتر سازمان امور مالیاتی از واحدهای اشتغال زا هستیم. وی تصریح کرد: در سال 88 معاونت مالیات بر ارزش افزوده به سندیکا اعلام کرد که فعالیت های این بخش مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شود ولی در سال جاری مساله تغییر کرده و سازمان برای فعالان بخش آسانسور نیز مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته است. مهدی دیانی، دیگر عضو هیات مدیره سندیکای آسانسور و پله برقی اصفهان دراین جلسه گفت: بسیاری از ضرایب تعیین شده در دفترچه تعیین ضرایب مالیاتی غیر کارشناسانه بوده و به هیچ وجه با فضای شغلی مطابقت ندارد. وی خواستار تغییر برخی ضرایب مالیاتی در خصوص بخش آسانسور شد و افزود: فعالان اقتصادی می خواهند مالیات بپردازند و به دریافت مالیات از بخش های مختلف جامعه نیز احترام می گذارند ولی متاسفانه قوانین و بخشنامه های مالیاتی سنگین باعث فرار مالیاتی از اجتماع می شود.
60 درصد واحدهای صنعتی استان اصفهان  زیر 50 درصد ظرفیت فعالیت می کنند

همچنین مرتضی بیشه در دهمین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش های کاربردی  اتاق اصفهان با ارایه بخشی از  نتایج عارضه یابی کمیسیون از 450 واحد صنعتی استان افزود:نوسانات ارز،تحریم های اقتصادی و عامل ساختاری سازمان های دولتی سه عامل برون سازمانی موثر بر عارضه واحدهای تولیدی استان است. وی عارضه یابی واحدهای صنعتی را بستری مناسب  واقعی از شرایط صنعت استان دانست و گفت:بر اساس نتایج آن می تواند کارگاهای آموزشی با هدف برطرف شدن کمبودهای واحدهای صنعتی برگزار کرد. وی تاکید کرد:برای مقابله با تحریم های اقتصادی راهی جز اتکا به تولید داخل و توانمند ساختن آن نداریم. وی تاکید کرد:متاسفانه بسیاری از واحدهای صنعتی بدون داشتن برنامه مشخص به تولید می پردازند. بیشه، هدر رفتن وقت مدیران واحدهای تولیدی در سازمان های دولتی مرتبط را یکی از مسایل برون سازمانی  این واحدها برشمرد. «علیرضا نادری»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار آموزش کارکنان سازمان های دولتی مرتبط با فعالیت فعالان اقتصادی با هدف تسهیل امور مربوطه شد و گفت:متاسفانه برخی از مدیران میانی و کارشناسان سازمان ها در رونق فضای کسب و کار  نه تنها نقش موثری  ندارند بلکه موانعی ایجاد می کنند. «عبدالحمید نوری»عضو کمیسیون در این جلسه گفت:فاز اول پروژه عارضه یابی صنایع استان اصفهان با آمارگیری 450 واحد صنعتی صورت گرفت. وی افزود: 5/23 درصد واحدهای صنعتی مورد عارضه یابی بالای 75 درصد، 17 درصد بین 50 تا 75 درصد و  60 درصد زیر 50 درصد فعالیت می کنند. وی تصریح کرد:متاسفانه با وجودی که اغلب شرکتها دارای مدارک ایزو می باشند ولی به صورت عملی در ساختارهای این استانداردها مشاهده می شود.
  نوری اضافه کرد:2/2 درصد واحدها دارای گواهینامه زیست محیطی و21 درصد دارای گواهینامه مصرف انرژی است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به مدارک تحصیلی مدیران واحدهای مورد عارضه یابی اشاره کرد و گفت:61 درصد مدیران دارای مدرک کارشناسی و 40 درصد دارای مدرک کمتر از کارشناسی است. وی توجه نکردن به نیاز مشتریان در طراحی و تولید محصولات را یکی از چالش های مهم واحدهای صنعتی استان برشمرد و گفت:متاسفانه این واحدها بر اساس نیاز بازار و خواسته مشتری تولید نمی کنند و دراین راستا نیاز است راهکارهای پژوهشی برای شناخت نیاز بازار انجام شود. نوری ضعف شبکه اطلاعات مدیریت را از دیگر نتایج این عارضه یابی برشمرد و گفت:با وجودی که سیستم های متعدد مدیریتی در واحدهای تولیدی نصب و راه اندازی شده است متاسفانه شاهد ضعف اطلاعات در تصمیمات مدیریت این واحدها مشاهده می کنیم که نیازمند ایجاد زیرساختهای استقرار سازمانی است. «محمودرضا اقارب پرست»دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه با اشاره به پروژه به روزرسانی وضعیت واحدهای صنعتی استان این تشکل گفت:بر اساس نتایج اولیه 40 درصد واحدهای دارای پروانه بهره برداری تعطیل اند و وضعیت  نگران کننده ای مشاهده می شود. وی عوامل بیرونی فضای کسب و کار را از مهمترین دلایل کاهش تولید واحدهای تولیدی برشمرد.
«غلامعلی رییسی»دیگر عضو کمیسیون در این جلسه گفت:افزایش ارزش واحدهای تولیدی عمدتا ناشی از افزایش قیمت زمین و ساختمان این واحدهاست.   وی در بخش دیگری از سخنان خود از ظرفیت واحدهای سنگ بری استان در تولید دو برابری خبر داد و گفت:تنها لازمه این افزایش تولید برگزاری دوره های آموزشی به نیروی انسانی این واحدهاست. «عباس تاجبخش»عضو کمیسیون در این جلسه مهمترین عارضه واحدهای صنعتی و معدنی استان را نامناسب فضای کسب و کار دانست و گفت:عمده مشکلات این واحدها از مشخص نبودن فضای کسب و کار و تغییرات پی در پی آن است. «شادکام معینی»دبیر کمیسیون از برنامه ریزی برگزاری 76 همایش در سال 93 توسط کمیسیون خبر داد.
 


۱۳۹۲/۱۲/۹ - ۱۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن