تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818759859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایندگان مردم در مجلس مانع تضعيف بزرگترین نهاد حقوقی کشور شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کردستان مرادي:
نمایندگان مردم در مجلس مانع تضعيف بزرگترین نهاد حقوقی کشور شوند
سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست مانع تضعيف و اضمحلال بزرگترین نهاد حقوقی کشور شوند.



به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله مرادی شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت استقلال کانون وکلای دادگستری که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: حدود 104 سال از زمان تشکیل کانون وکلا می گذرد و در این سال ها هیچ گونه هزینه ای بر دولت تحمیل نکرده و در راستای وظایف محوله تلاش و کوشش کرده است. وی یکی از نگرانی های وکلای دادگستری را تدوین و تصویب قانون وکالت خواند و تصریح کرد: گاهی مباحثی در رابطه با دولتی کردن کانون وکلا طی این قانون مطرح می شود که تحقق این موضوع امر اشتباهی است چرا که سلب استقلال از وکیل به نفع جامعه نیست و طرح  و تصویب این مسئله  به ضرر دولت خواهد بود. وی افزود: وکیل زمانی قادر به دفاع از دولت و ملت است که از استقلال نسبی برخوردار باشد لذا طرح جامع لایحه وکالت نقض صریح حق دفاعی مردم است. رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان با بیان اینکه تمامی وکلا و قضات ملزم به تبعیت از قانون اساسی هستند، اظهارداشت: هیچ  شخصی در میان مشاغل مختلف به اندازه قاضی و وکیل پایبند و آشنا به قانون نیست. مرادی دادرسی عادلانه قضات را منوط به داشتن استقلال دانست و گفت: استقلال وکلا نیز نشات گرفته از استقلال قضات است. وی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست نگذارند قدیمی ترین و بزرگترین نهاد حقوقی ایران دچار اضمحلال شود. وی به دیدار اعضای هیئت مدیره کانون های وکلای دادگستری کشور با رئیس جمهور در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: دکتر روحانی قول دفاع از استقلال وکلا و بررسی لایجه جامع وکالت را در این دیدار به وکلا دادند. رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان ادامه داد: رئیس جمهور اعلام کرد که استلال وکلا اصلی مسلم است که دولت بر آن تاکید دارد و برای دفاع از حقوق شما که حمایت از حقوق ملت است مصمم خواهد بود. مرادی با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری در کردستان سال 85 با 61 وکیل تشکیل شد، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد وکلای کانون دادگستری  با احتساب  61نفر سال 85، به 218 وکیل پایه یک و 92 کارآموز وکالت رسیده است. وی اعلام کرد: هیچ نهاد دولتی در زمینه اشتغالزایی در مدت زمان حدود هفت سال 310 نفر را به کار نگرفته است. وی با بیان اینکه فرهنگ حقوقی و مراجعه به وکیل در جامعه ما در سطح پایینی قرار دارد، افزود: برگزاری همایش های مختلف و مشاوره در زندان و همچنین ارائه مشاوره رایگان به مردم به منظور تقویت فرهنگ حقوقی مردم استان توسط کانون وکلای دادگستری انجام شده است. رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان یکی از وظایف این کانون را ارائه مشاوره رایگان به افراد نیازمند از لحاظ مالی خواند و گفت: در سال گذشته دو هزار و 15 مشاوره رایگان توسط کانون صورت گرفت. مرادی از عدم حضور استاندار کردستان در این مراسم گلایه کرد و اظهارداشت: گویا دفتر استاندار با دعوت کانون وکلا برای حضور استاندار در این مراسم موافقت نکردند، ما هم به عنوان عضوی از جامعه  انتظار داشتیم استاندار در این مراسم شرکت کند.


۱۳۹۲/۱۲/۹ - ۰۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن