تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819440959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم تولید در فضای مجازی باعث غرق شدن کشور ما در تولیدات غربی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان عاملی:
عدم تولید در فضای مجازی باعث غرق شدن کشور ما در تولیدات غربی می شود
گرگان - خبرگزاری مهر: استاد گروه فناوری ارتباطات دانشگاه تهران گفت: نگاه آسیبی به فضای مجازی لازم است اما نباید غلبه پیدا کند، اگر نتوانیم در فضای مجازی محتوا تولید کنیم در جهنم فضای مجازی غربی غرق می شویم.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید رضا عاملی ظهر پنجشنبه در نخستین همایش ملی استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد:  فضای مجازی  مشارکت گرفتن از همه کاربران در فرآیند تولید برنامه و خدمات محتوا است و محیط مجازی محیط کاربری محور است. استاد دانشگاه تهران گفت: فضای مجازی تولید کننده اشتغال است، اما سطح اشتغال را عوض می کند و پیش بینی ها این است که ساعات کار روزانه در سال 2020 به 2 ساعت کار مفید می رسد چون فشرده سازی کار در فضای مجازی صورت می گیرد. وی با بیان این که در سال 2014 هر کاربر اینترنتی 4 ساعت را طبق آمارها در اینترنت می گذراند، افزود: ما درحال حاضر غلبه فضای مجازی بر فیزیکی را شاهد هستیم و طبق پیش بینی ها ما در سال 2025 تمام ظرفیت های انسان  قابل رباتیک شدن دارد  ودوره غلبه انسان بر ماشین است. پروفسور عاملی تصریح کرد: ما در حال حاضر در دنیای مجازی با فضایی رو به رو شده ایم که یک تصاعد مجازی دارد و تصاعد مجازی در ادامه تصاعد حسابی افزایش های ذاتی محیط مجازی را به بی نهایت رسانده است و انسان را در یک چرخه تولید جهانی و فرهنگی قرار داده است. هیچ علمی بدون فناوری معنا ندارد وی ادامه داد: اینترنت ابزار نیست بلکه زندگی دوم است که به موازات زندگی اول به وجود آمده است و دامنه آن همه علوم را فرا گرفته است و امروز هیچ علمی در جهان نیست که بدون فناوری معنا داشته باشد. حجت الاسلام عاملی افزود: اگر می‎خواهیم استان مجازی را داشته باشیم در ابتدا باید انقلاب اول را که همان  تبدیل اطلاعات به داده است را انجام دهیم و در انقلاب دوم باید اطلاعات را در زندگی روزمره وارد کنیم و با آن از شر نظام اداری که بلای روزگار ما شده است نجات پیدا کنیم. عاملی  تصریح کرد: تشکیل استان مجازی نیاز به زیر ساخت دارد و اگر این زیر ساخت‎ها شکل نگیرد نمی‎توان به تشکیل استان مجازی امیدوار بود. معاون فناوری و برنامه ریزی دانشگاه تهران اظهار کرد: فضای مجازی یک فرصت است و جمهوری اسلامی ایران باید قدر آن را بداند و با این فرصت اقتدار خود را افزایش دهد و بگوید توانسته است اخلاق را در جامعه پیاده کند. وی با بیان این که در فضای مجازی جای ابرقدرت های مجازی است، گفت: زمان مجازی زمانی است که هیچ زمانی از آن خارج نیست و در فضای مجازی موضوع حذف فاصله هاست. استان مجازی  گلستان پایه یک تولید فراگیر را دارد عاملی با بیان این که فضای مجازی سطح دانش بشریت را افزایش داه است،  تصریح کرد: استان مجازی گلستان پایه یک تولید فراگیر را دارد و و این تولید فراگیر می تواند خدماتش را به کل ایران و جهان هم انتقال دهد. نخستین همایش ملی "استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات" از صبح امروز در گرگان آغاز به کار کرد و در نوبت بعد ظهر به نشست های تخصصی می پردازد.


۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۱۵:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن