تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798387142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید وزیر ارشاد بر مراقبت از شبکه های اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تاکید وزیر ارشاد بر مراقبت از شبکه های اجتماعی
باید با دنیا ارتباط برقرار کرد و از محسنات و امتیازات شبکه های اجتماعی استفاده کنیم و مراقب آسیب های آن نیز باشیم زیرا بخشی از آسیب های فرهنگی از راه همین سیستم ها وارد می شود.
کد خبر: ۳۸۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹ - 27 February 2014


زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که باید شرایطی فراهم کرد تا همه مردم از شبکه های اجتماعی استفاده کنند ، گفت: برخی از این سایت ها به دلایلی فیلتر شده و برخی فیلتر نسیتند ، باید شرایطی فراهم کرد که مردم از این سایت ها استفاده کنند.


به گزارش ایرنا، علی جنتی روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری ارتباط و رسانه های دیجیتال در جمع خبرنگاران گفت: شبکه های اجتماعی وسیله ای است که در همه کشورهای جهان از آن استفاده می کنند و ما هم بخشی از دنیا هستیم ، نمی توانیم خود را در یک پوست گردو محدود کرده و تصور کنیم که قادر به ادامه فعالیت دراین قالب هستیم .


جنتی افزود: باید با دنیا ارتباط برقرار کرد و از محسنات و امتیازات شبکه های اجتماعی استفاده کنیم و مراقب آسیب های آن نیز باشیم زیرا بخشی از آسیب های فرهنگی از راه همین سیستم ها وارد می شود.


وی خاطرنشان کرد: در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی باید مراقب فرزندانمان و نسل نویی -که از ما انتظار دارند آنها را با فرهنگ ایرانی و اسلامی تربیت کنیم - هم باشیم.


جنتی گفت: صدها میلیون نفر در جهان از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک استفاده می کنند اما باید ملاحظات دستگاه های دیگر مانند قوه قضائیه را هم مورد توجه قرار داد.






**توسعه پهنای باند اینترنت 


وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال گسترش پهنای باند اینترنت کشور است و قول داده که در سال آینده پهنای باند دو برابر حجم کنونی شود. اگر این اتفاق رخ دهد مشکلاتی که در زمینه اینترنت وجود دارد تا حدی حل خواهد شد.


وی ادامه داد: باید بتوانیم خود را با پیشرفت های جهانی در زمینه دیجیتال هماهنگ کنیم و یکی از موارد ضروری در این زمینه افزایش پهنای باند اینترنت است تا در آینده خیلی نزدیک در همه روستاهای کشور هم اینترنت داشته باشیم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اقداماتی که از نظر محتوایی در شبکه ملی فرهنگ در حال انجام است و اطلاعاتی که روی این سیستم می گذاریم باید در همه خانه ها در دورترین روستاها هم امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سرمایه عظیمی به خصوص از نظر انسانی در زمینه فناوری های دیجیتال در کشور داریم که بسیاری از شرکت های خارجی از آن استفاده می کنند. باید تلاش کنیم از این سرمایه در کشور بهره ببریم تا فرهنگ بومی اسلامی و ایرانی خودمان را به جهان منتقل کنیم.






** واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی 


وی تاکید کرد: سیاست دولت تدبیر امید واگذاری تصدی گری امور به بخش خصوصی است. یکی از بخش های این مسئله واگذاری اداره نمایشگاه ها به بخش خصوصی است که نمونه آن را در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال شاهد هستیم.


جنتی افزود: عمده شرکت کنندگان در این نمایشگاه و حامیان آن شرکت ها و موسسات خصوصی هستند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حد مدیریت، برنامه ریزی و نظارت در آن مشارکت دارد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام خاطرنشان کرد: سعی می کنیم در اداره دیگر برنامه ها مانند نمایشگاه کتاب، نمایشگاه های قرآنی و حتی جشنواره های فیلم، موسیقی و تئاتر، کارها را به اصحاب فرهنگ و هنر واگذار کنیم تا دولت نقش سیاست گذاری و حمایتی خود را دنبال کند.






** رسانه های دیجیتال و همخوانی آن با فرهنگ بومی 


وی درباره رسانه های دیجیتال گفت: مرکز فناوری های اطلاعات و رسانه های دیجیتال که وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است با جذب بودجه های دولتی به بخش خصوصی کمک می کند. محتوای این سایت ها هم برای ما مهم است و به دنبال این هستیم که رسانه های دیجیتال با فرهنگ بومی ما همخوانی داشته باشند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به آینده بسیار امیدوار هستم. این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره های گذشته شرایط بهتری دارد و سعی می کنیم در دوره های بعدی به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از سرمایه بخش خصوصی بهتر بهره ببریم.






** وزارت ارشاد و مطالبات 140 میلیارد تومانی 


وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات موجود در شورای سیاستگذاری جشنواره شعر فجر گفت: مشکلی وجود ندارد و از مسئله ای که شما می گویید خبر ندارم.


جنتی خاطرنشان کرد: ایراد جشنواره شعر فجر این است که دولت وارد آن شده است و تمام هزینه ها و اداره آن به عهده دولت قرار دارد. باید این جشنواره را به تدریج به حوزه های دیگر واگذار کنیم تا خود اهالی حوزه این جشنواره را برگزار کنند.


وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی اعضای جدید صندوق نویسندگان و روزنامه نگاران بیمه خواهند شد؟ گفت: اگر بتوانیم منابع جدیدی برای صندوق تامین کنیم به تدریج اعضای جدید نیز بیمه خواهند شد. باید ببینیم بودجه عمومی کشور امکان تحقق این امر را دارد یا نه.


وی تصریح کرد: مطالبات زیادی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که باید به تدریج آنها را پرداخت کنیم. در آغاز تصدی من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 140 میلیارد تومان مطالبات معوقه وجود داشت اما دولت نمی تواند یک مرتبه اعتبار سنگینی برای حل این مشکلات به وزارتخانه پرداخت کند.


نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از امروز تا یازدهم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن