تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819636737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد قارچ گونه مدعیان معنویت، دغدغه جهانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رشد قارچ گونه مدعیان معنویت، دغدغه جهانی است مشهد - ایرنا - عضو مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: رشد قارچ گونه مدعیان معنویت در دهه های اخیر، یک دغدغه جهانی است.


دکتر ˈاحمدحسین شریفیˈ روز پنجشنبه در نشست تخصصی ˈمبانی و شاخص های زندگی معنوی در سخن و سیره رضویˈ در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: گفتمان معنویت گرایی گفتمانی جهانی است و دنیا به سوی معنویت در حرکت است.
وی با بیان اینکه پرکردن خلاء معنوی لازمه تداوم زندگی بشر است، افزود: پیدایش هزاران فرقه و مدعی معنویت در دهه های اخیر در سراسر دنیا بیانگر نیاز انسان به معنویت است.
شریفی با اشاره به ظهور پنجهزار دین و فرقه جدید طی چهار دهه اخیر در دنیا، تصریح کرد: هم اکنون معنویت های لیبرالی بشدت از سوی رسانه های غربی مورد تبلیغ قرار می گیرد.
وی افزود: این امر در دنیا به یک دغدغه جهانی تبدیل شده که برای جلوگیری از سقوط بشر در این انحرافات باید چاره اندیشی شود.
شریفی گفت: براساس آمار بین المللی گرایش افراد به اسلام در دهه های اخیر بیشترین رشد را نسبت به سایر ادیان داشته است.
وی افزود: براساس این آمار در سی و سه سال پیش (1980 میلادی) تعداد مسلمانان ایالت متحده آمریکا 400 هزار نفر بود که این رقم اینک به 9 میلیون نفر رسیده است.
وی با اشاره به رشد 20 برابری اسلام در آمریکا طی این مدت، اظهار داشت: در سایر کشور ها نیز به رغم تبلیغ ادیان انحرافی، رشد فزاینده گرایش به اسلام چشمگیر است.
شریفی با بیان اینکه بشر دریافته است که با گرایش به اسلام زندگی معنا می یابد، بر تبیین و ترویج معنویت اسلامی توسط حوزه و دانشگاه در سراسر جهان تاکید کرد.
وی ادامه داد: اخلاقیات بخش اصلی زندگی ائمه معصومین (ع) می باشد که پرداختن به آن مغفول مانده است.
شریفی گفت: تاکنون بیشتر به ابعاد ملکوتی اهل بیت (ع) پرداخته شده و به معنویات، اخلاق و سیره زندگی این بزرگان کمتر توجه شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید گفتمان اخلاقیات و سیره زندگی اهل بیت (ع) در کشور تبیین و گسترش یابد، افزود: بروز و ظهور بسیاری از آسیب های اخلاقی و معنوی در کشور نظیر رشوه خواری، زمین خواری و تعرض به حقوق دیگران ناشی از مغفول ماندن این بخش از زندگی اهل بیت (ع) و ائمه اطهار (ع) در فرهنگ عمومی است.
وی گفت: در هیچ یک از معنویت های دنیا هیچ معنویتی به زیبایی فرهنگ اهل بیت (ع) نیست./2
7505/664/ 330

: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن