تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803335265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشریح مشکلات و خواسته های هرمزگانی ها به زبان منتخبین مردم در حضور رییس جمهوری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تشریح مشکلات و خواسته های هرمزگانی ها به زبان منتخبین مردم در حضور رییس جمهوری بندرعباس- ایرنا- منتخبین هرمزگانی مسایل و مشکلات، خواسته ها و انتظارات مردم این استان را در حضور رییس جمهوری تشریح کردند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که بعد از ظهر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکترˈحسن روحانیˈ در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، منتخبین قشرهای مردمی به نمایندگی از جامعه هنرمندان و فرهنگیان، صنعتگران و سرمایه گذاران، کشاورزان، بانوان و دانشجویان به طرح مسایل، مشکلات، خواسته و انتظارات خود پرداختند و آن ها را برای رییس جمهوری مطرح کردند.
دانشگاه ها در دوره گذشته ضربات زیادی خوردند
ˈمحمود رئوفیˈ به نمایندگی از جامعه دانشگاهیان و همچنین بخش های اقتصادی هرمزگان نخستین سخنران از منتخبین مردم این استان بود که با اشاره به توسعه دانشگاه ها در این استان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بویژه در دوران دولت های سازندگی و اصلاحات گفت: هرمزگان نیازمند ارتقای کیفی سطح آموزش عالی و گسترش موسسات پژوهشی و دوره تحصیلات تکمیلی نیز هست.
وی با بیان اینکه طی هشت سال گذشته ضربات زیادی به خاطر سوء مدیریت ها به دانشگاه ها وارد آمد، افزود: ستاره دار کردن دانشجویان و ممنوع التحصیل کردن ها و بازنشسته نمودن اساتید با سابقه از جمله این آسیب ها بود.
رئوفی با بیان اینکه با امنیتی ساختن محیط دانشگاه ها بویژه در بخش علوم انسانی شاهد توسعه نخواهیم بود، در ادامه گفت: بعید به نظر می رسد برخی مدیران دانشگاهی بتوانند بار سنگین دولت را در حوزه مسوولیت خود به خوبی همراهی کنند که باید در این زمینه تدبیر لازم صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر توسعه متوازن و ارتقای جایگاه دانشگاه ها، به مشارکت و استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی کشور در تصمیم سازی ها نیز باید توجه کرد.
رئوفی در ادامه خواستار توجه دولت به وضعیت فیزیکی مدارس هرمزگان شد و اظهار کرد: در زمینه کشاورزی با توجه به بحران آب و خشکسالی و خسارات آفت به باغات لیمو فعالان این بخش در استان نیازمند حمایت می باشند.
هرمزگان به خانه هنرمندان، تئاتر شهر و موزه هنرهای معاصر نیاز دارد
ˈابراهیم پشت کوهیˈ نیز که به نمایندگی از جامعه هنرمندان، فرهنگیان و اصحاب رسانه هرمزگان به سخنرانی پرداخت، گفت: هرمزگان از دیرباز بزرگراه فرهنگ های گوناگون بوده و مردم این استان دارای همزیستی مسالمت آمیز در زیر پرچم مقدس کشورمان بوده اند.
وی در ادامه به تشریح نیازهای فرهنگی مردم هرمزگان پرداخت و با بیان اینکه هنرمندان هرمزگانی با وجود نبود زیرساخت های فرهنگی مناسب برای کشورمان در این بخش افتخار آفرینی های زیادی را بدست آورده اند، افزود: هرمزگان فاقد خانه هنرمندان، تئاتر هنر و موزه هنرهای معاصر می باشد که ایجاد آنها برای پویایی فرهنگی این استان ضروری است.
پشت کوهی گفت: ما هنرمندان نگرانی خود را بابت فراموش شدن اسطوره ها و فرهنگ های سرزمین خود اعلام می کنیم و امیدواریم با حمایت های مناسب در این بخش بتوان مانع از این مهم شد.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از رسانه ها و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری هرمزگان و وجود آثار تاریخی و فرهنگی متعدد در این استان، خواستار توجه دولت به توسعه این بخش در هرمزگان شد.
بانوان هرمزگانی برای شکوفایی نیازمند توجه دولت هستند
ˈمهین عسگریˈ نیز که به نمایندگی از جامعه بانوان هرمزگان سخن می گفت، با اشاره به مشکلات زنان این استان در حوزه های مختلف و نیاز آنها برای شکوفایی، خواستار توجه جدی دولت و برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه بانوان و حل مشکلات مربوط به این قشر شد.
وی با بیان اینکه باید شناخت دقیقی از فرصت ها و تهدیدها در حوزه بانوان داشته باشیم و به ترتیب برای استفاده و دفع آنها برنامه ریزی کنیم، افزود: هرمزگانی ها از جمله بانوان این استان به خاطر موقعیت این استان و قرار گرفتن در مقابل خرده فرهنگ های مختلف بیشتر در معرض آسیب پذیری قرار دارند.
عسگری با اشاره به نقش مهم خانواده در جامعه، گفت: امیدواریم با تلاش های دولت تدبیر و امید شاهد ارتقای هرچه بیشتر شاخص ها در بخش بانوان و خانواده باشیم.
دانشجویان نباید نگران تبعات فعالیت های قانونی در دانشگاه باشند
ˈعلیرضا رازیˈ نماینده دانشجویان هرمزگانی، ایجاد زمینه های لازم برای فعالیت های علمی و اجتماعی در دانشگاه ها را از مطالبات دانشجویان خواند و گفت: دانشجو نباید نگران تبعات فعالیت های قانونی خود در محیط دانشگاه باشد.
نماینده دانشجویان هرمزگان اضافه کرد: اساتید دانشگاه ها باید آزاد باشند تا موضوعات روز کشور را مطرح کرده و آنها را به چالش و نقد بکشانند.
وی نیز با انتقاد از سرعت نداشتن توسعه و رشد دانشگاه های این استان، گفت: این استان نیازمند داشتن رشته های تحصیلی متناسب با موقعیت این استان می باشد در حالی که بی توجهی به این مساله باعث شده است تا بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان هرمزگانی وجود نداشته باشد.
رازی خطاب به رییس جهوری با بیان اینکه شما سرهنگ نیستید، حقوقدان هستید، ادامه داد: پادگان ها در شهرما کنار خانه های مردم قرار دارند ولی دانشگاه ها که محل تعلیم و نشاط جوانانند در بیابان ها قرار گرفته اند.
نماینده دانشجویان هرمزگانی با بیان اینکه کودکان هرمزگانی هرروز صدای مارش نظامیان را می شنوند و تصوری از محیط دانشگاه در ذهن ندارند، به انتقاد از ساخت دانشگاه ها در بیرون از شهرها و وجود مراکز نظامی در داخل شهرها پرداخت.
کاروان تدبیر و امید در دومین سفر استانی خود از روز سه شنبه میهمان مردمان خونگرم خطه خیلج همیشه فارس، هرمزگان هستند.
7392/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن