تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802523068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش ملی مدیریت منابع طبیعی در گنبدکاووس آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش ملی مدیریت منابع طبیعی در گنبدکاووس آغاز شد گنبدکاووس - ایرنا - نخستین همایش ملی مدیریت منابع طبیعی باحضور برخی اساتید و کارشناسان حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور و گلستان روز پنج شنبه در دانشگاه گنبدکاووس آغاز شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین همایش یک روزه ، سخنرانان با اشاره به اهمیت و نقش منابع طبیعی در زندگی بشری، برلزوم مشارکت و تلاش همگانی افراد جامعه جهت حفظ این منابع خدادادی در کره زمین تاکید کردند.
رییس دانشگاه گنبدکاووس در ابتدای این همایش باتبریک فرارسیدن هفته منابع طبیعی، از منابع طبیعی بعنوان یک موهبت و نعمت الهی به بشریت نام برد و گفت: این منابع خدادادی متعلق به همه بشریت است و همه درحفظ و نگهداری از آن سهیم هستند.
ˈعلی ستاریانˈ با اشاره به برخی نا مهربانی ها نسبت به منابع طبیعی و تخریب آن، افزود: منابع طبیعی و خدادادی برای رشد و تعالی انسان است و روابط علت و معلولی بر آن حاکم می باشد و انسان باید با کشف این روابط ضمن شکرگزاری از این نعمت، درصیانت از آن تلاش نماید.
وی افزود: خشک شدن دریاچه ارومیه، تخریب جنگل های بلوط رشته کوه زاگرس، ریزگردها و آلودگی هوا و انقراض گونه های گیاهی و حیوانی از جمله اخبار ناخوشایند درحوزه طبیعت است که بدلیل عدم رعایت قواعد آن ازسوی انسان ها، هر روز به گوش می رسد.
ستاریان اضافه کرد: این همایش نیز با هدف شناخت فرصت ها برای رسیدن به توسعه پایدار با راهکار های علمی و رفع تنگناهای فرا روی مدیریت منابع طبیعی، توسط این دانشگاه باهمکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت کیمیا چوب گلستان برگزار می شود.
وی بااشاره به روند فراخوان این همایش که دی ماه امسال برگزار شد، گفت: ازمجموع 567 مقاله و پوستر رسیده به این همایش 433 مقاله توسط گروه های مختلف داوری، پذیرفته شد که 169 مقاله درحوزه علوم مرتع، 125 مقاله درحوزه آبخیزداری، 27 مقاله درحوزه جنگلداری، 25 مقاله درحوزه شیلات و 87 مقاله نیز درحوزه چوب می باشد.
رییس دانشگاه گنبدکاووس همچنین گفت: درمدت برگزاری این همایش 2 تن از کارشناسان پیشکسوت حوزه منابع طبیعی کشور و استان گلستان سخنرانی خواهند داشت و 35 مقاله نیز توسط ارائه دهندگان آن قرائت خواهد شد.
ستاریان افزود: بهره برداری چند منظوره ازمراتع، شاخص های تخریب زیست محیطی ارزیابی و مدیریت خطر، مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درمدیریت صحیح منابع طبیعی، مهندسی رودخانه و کنترل سیلاب، هیدرولوژی و هیدرو ژئولوژی، مدیریت جامع حوزه آبخیزداری، پساب و آلودگی زیست فناوری درصنایع سلولزی و نیز کارگاه های پرورش آبزیان، کاربرد فناوری نانو در ساخت کامپوزیت ها و سازهای های چوبی و بازیافت پسماندهای کشاورزی و ضایعات سلولزی از مهمترین محورهای این همایش ملی است.
لازم به توضیح است درحاشیه این همایش نیز نمایشگاهی از صنایع دستی با استفاده از کدوی زینتی برپا و درمعرض دید شرکت کنندگان گذاشته شد.
/7479/600/579/506
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن