تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813510690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسب 8 درصد بازار جهانی نفت تا افق 1404/ چالش های پیش رو در حوزه انرژی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دانش و فناوری
کسب 8 درصد بازار جهانی نفت تا افق 1404/ چالش های پیش رو در حوزه انرژی
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت کاهش شدید مصرف انرژی و کسب 8 درصد بازار جهانی نفت را از اهداف 1404 نام برد و گفت: اجرای این اهداف تا افق 1404 بدون اتکا به برنامه های بلند مدت میسر نخواهد بود که در این زمینه سند 1404 مدیریت جامع انرژی می تواند بسیار موثر باشد.



به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم دکتر حمیدرضا کاتوزیان دبیرکل سمپوزیوم ایران 1400 با اشاره به سابقه دو دوره برگزاری این سمپوزیوم افزود: سومین سمپوزیوم ایران 1400 با رویکرد مدیریت جامع راهبردی انرژی و بررسی چالش های پیش رو برگزار می شود. وی با اشاره به تدوین سند 20 ساله کشور در حوزه انرژی اظهار داشت: در این سند افق های بلندی تا 1404 در حوزه مصرف انرژی تعیین شده است که با اجرایی شدن این سند می توان گام های مهمی در این زمینه برداشت. کاتوزیان با تاکید بر اینکه این سند اولین سند جامع در حوزه مدیریت راهبردی انرژی است خاطرنشان کرد: از اواخر قرن 20 دغدغه اصلی کشورهای دنیا موضوع مصرف انرژی بوده است که اقدام به ترسیم برنامه ای راهبردی دقیق در این زمینه کردند و این کشورها متوجه شدند که انحراف از این برنامه ها شکست آن کشورها را در پی دارد. رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بسط دموکراسی و شفافیت عملکرد و مسئولیت پذیری دولت ها را از جمله برنامه های موثر در حوزه انرژی دانست و ادامه داد: بر اساس سند چشم انداز 1404 ایران باید در میان کشورهای منطقه جایگاه نخست، رتبه نخست در حوزه اقتصاد داشته باشد از این رو بدون داشتن برنامه و برنامه ریزی در حوزه انرژی به اهداف مورد نظر دست نخواهیم یافت. وی با اشاره به اهداف سند چشم انداز 1404 در حوزه انرژی اضافه کرد: قرار است بر اساس این سند در افق 1404 از بزرگترین تولید کنندگان نفت در اوپک شویم ضمن اینکه 8 درصد بازار جهانی نفت را در اختیار بگیریم و مصرف انرژی را به شدت کاهش دهیم. کاتوزیان احراز رتبه دوم در حوزه پتروشیمی به منظور افزایش ارزش افزوده را از دیگر اهداف افق 1404 ذکر کرد و ادامه داد: اما در این راه با چالش های عظیمی روبرو هستیم که بدون اتکا به بازنگری در حوزه انرژی و تحقق نظام جامع مدیریت در این زمینه موفق نخواهیم بود. دبیر کل سومین سمپوزیوم ایران 1404 برگزاری این سمپوزیوم را در جهت تحقق سند مدیریت جامعه انرژی ذکر کرد و یادآور شد: شورای سیاست گذاری این سمپوزیوم اجرایی کردن این سند را یک ضرورت ملی برای کشور می داند و معتقد است که اجرای این سند گامی در جهت اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.  


۱۳۹۲/۱۲/۸ - ۱۱:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن