تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802764522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق ایران و عراق بر اجرای موافقت‌نامه قدیمی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توافق ایران و عراق بر اجرای موافقت‌نامه قدیمی
ظریف گفت: باید خبر خوشحال‌کننده‌ای را مطرح کنم که ما در گفت‌وگوهای که انجام شد توانستیم در مورد کار در اروندرود و اجرای موافقت‌نامه 1975 به توافق برسیم و به زودی منتظر هستیم آقای زیباری که برای امضای این توافق که بین کارشناسان صورت گرفته است پس از طی مراحل قانونی در عراق به تهران بیایند و بازدید سفر دوم را هم انجام داده باشند.
کد خبر: ۳۸۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸ - 26 February 2014




رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: درباره اجرای موافقت نامه 1975 در زمینه اروندرود با عراق به تفاهم رسیدیم و به زودی این توافق‌نامه پس از طی مراحل قانونی در عراق به امضای دو وزیر خواهد رسید.


به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که بعدازظهر چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق سخن می‌گفت با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: روابط ایران و عراق بسیار مستحکم، تاریخی و مبتنی بر علائق مشترک دینی،‌ سیاسی، جغرافیای و فرهنگی است و بسیار خوشحالیم که یک صفحه کوتاه اما دردناک از روابط را پشت سر گذاشتیم و امروز دو ملت ایران و عراق به عنوان دو ملت دوست و برادر از دولت‌هایی برخوردارند که آن‌ها هم روابط دوستانه و برادرانه‌ای دارند.


او با بیان این که اولین سفر خارجی‌ام را با عراق شروع کردم و عراق تنها کشوری است که در شش ماه گذشته دو بار سفر رسمی به آ‌ن داشتم، ابزار امیدواری کرد که وزیر خارجه عراق بازدید بار دوم را به‌زودی از ایران انجام دهد.


ظریف گفت: باید خبر خوشحال‌کننده‌ای را مطرح کنم که ما در گفت‌وگوهای که انجام شد توانستیم در مورد کار در اروندرود و اجرای موافقت‌نامه 1975 به توافق برسیم و به زودی منتظر هستیم آقای زیباری که برای امضای این توافق که بین کارشناسان صورت گرفته است پس از طی مراحل قانونی در عراق به تهران بیایند و بازدید سفر دوم را هم انجام داده باشند.


ظریف با بیان این که این حرکت به نفع مردم دو کشور و صلح وا منیت در منطقه و پیشرفت آن است ادامه داد: هیات‌های حقوقی دو طرف تلاش بسیاری در ماه‌های گذشته انجام داده‌اند امیدواریم این حرکت بسیار مثبتی برای مردم دو کشور و پیشرفت آن‌ها باشد.


وزیر امور خارجه با اشاره به موضوع مذاکراتش با همتای عراقی‌اش اضافه کرد: ما همواره خواهان ثبات و آرامش و همراهی و همدلی همه گروه‌ها در عراق بوده و هستیم و بسیار خوشحالیم که دولت عراق با درایت این سیاست را در پیش برده و در مبارزه با افراط و ترور که مبارزه جمعی است ما خود را در کنار براداران در عراق و سایر کشورهای منطقه احساس می‌کنیم و مقامات عراقی این حرکت را با درایت و حکمت به پیش برده‌اند و امیدواریم شاهد ادامه آرامش و توسعه بیش‌تر مردم عراق باشیم و بتوانیم در زمینه رسیدن به راه‌حل صلح آمیز وسیاسی در سوریه در حد خود کمک کنیم.


ظریف، زیباری را مخاطب قرار داد و گفت به خانه دوم خود خوش آمدید و امیدواریم بارها شما را در ایران و در شرایط خوب و بهتر ببینم و ادامه داد: ما در زمینه‌های مشترک همواره با عراق گفت‌وگو کردیم و آن را ادامه خواهیم داد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن