تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803236117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيت زيارت و فرصت بهره‌گيري از آن در مشهد مغفول مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۴۷ب.ظ)
رييس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي مشهد: ظرفيت زيارت و فرصت بهره‌گيري از آن در مشهد مغفول مانده است آماده‌سازي بستر و زيرساخت حضور زائران و ايجاد فرصت لازم براي بهره‌گيري از ظرفيت معنوي زيارت از وظايف حاکميت و نظام است که اميدوارم روساي قواي مجريه و مقننه و نماينده عالي دولت در استان به اين حقيقت بپردازند.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي شهرداري مشهد، حجت‌الاسلام و المسلسمين حسن اخلاقي در نطق پيش از دستور خود در شانزدهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر مشهد افزود: ظرفيت زيارت و فرصت بهره‌گيري از آن با تمام تلاشي که در سال‌هاي اخير در اين زمينه انجام شده مورد غفلت بوده است و زيارت نقش بسزايي در انسان‌سازي در پناه انس و ارتباط روحي با امام به عنوان الگوي تام دارد که مشهد مقدس با حضور ساليانه 25 ميليون زائر از داخل و خارج ايران مي‌تواند علاوه بر استفاده از اين فرصت براي گسترش فرهنگ و اخلاق ديني و انساني به همه عالم در حوزه اقتصادي و درآمد پايدار براساس يک برنامه‌ريزي جامع و منطقي حرکت کند.
وي افزود: بسيار روشن است که آماده‌سازي بستر و زيرساخت حضور زائران و ايجاد فرصت لازم براي بهره‌گيري از ظرفيت معنوي و با برکت زيارت از وظايف حاکميت و نظام است که اميدوارم روساي قواي مجريه و مقننه و نماينده عالي دولت دراستان به اين حقيقت بپردازند.
عضو شوراي اسلامي شهر مشهد ادامه داد: ما در مديريت شهري ضمن تاکيد بر ايجاد فضاي مناسب براي زيارت زائر اعم از اسکان ارزان‌قيمت، حمل و نقل مناسب و تقويت فرهنگ ميزباني به سمت برنامه‌ريزي حرکت جمعي زائران از مبدا تا مقصد و بالعکس تلاش خواهيم کرد.
وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي به عنوان يک حرکت عظيم در تاريخ بشريت، منشا تغيير و تحول در عرصه‌هاي مختلفي چون سياست، اقتصاد، مديريت و... بود، اظهار کرد: مهمترين نقطه عطف آن، فرهنگ و احياي ارزش‌هاي ديني بود و به درستي بايد اين انقلاب را انقلاب فرهنگي ناميد.
اخلاقي با اشاره به اينکه اهميت حوزه فرهنگ بارها و بارها در سخنان مقام معظم رهبري مورد تاکيد قرار گرفته است، گفت: ايشان در جايي فرمودند بسياري از مشکلاتي که به نظرمان مي‌رسد در صحنه‌هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي و يا حتي سياسي داريم اگر کاوش کنيم به مشکلات فرهنگي برمي‌گردد.
وي خاطرنشان کرد: در 3 دهه اخير پس از پيروزي انقلاب اسلامي همه دولت‌ها و کارگزاران معمولا از اهميت و اولويت فرهنگ سخن گفتند ولي کمتر بدين مهم پرداخته و در پس همه مسائل، از اين اولويت غفلت ورزيده‌اند؛ واقعيت اين است که مسائل فرهنگي در کشور غريب مانده و اين غفلت دشمن را جري نموده است و با انواع روش‌ها و ابزار بر فرهنگ ديني و ملي ما تاخته و فکر و انديشه و ايمان فرزندان اين کشور را هدف قرار داده است.
رييس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر مشهد با تاکيد بر اينکه آنچه در اين نبرد نابرابر مي‌تواند ما را موفق کند بهره گرفتن از برنامه‌اي هوشمند و منظم، توجه به سرمايه‌هاي ديني و ارزش‌هاي اخلاقي، استفاده از ابزار هنري و مديريت يکپارچه در عرصه فرهنگ است، افزود: مديريت يکپارچه باعث هم‌افزايي و هدايت امکانات مختلف در راستاي اين هدف مي‌شود که اينجانب به نمايندگي از کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر مشهد از همه علما، انديشمندان، دانشگاهيان، مديران و جوانان استدعا مي‌کنم دست در دست هم براي طراحي برنامه‌اي منسجم و کارآمد در راستاي اهداف بلند ديني و انقلابي تلاش کنيم.
وي ضمن تشکر از شهردار و معاونان وي در اولويت بخشي به مباحث فرهنگي در همه ماموريت‌ها و فعاليت‌هاي شهرداري اظهار کرد: مشهد پايتخت معنوي ايران اسلامي، شهري است که ظرفيت تاثيرگذاري و الگو بودن در فرهنگ به سراسر دنياي اسلام و همه شهرها و روستاهاي ايران اسلامي را دارا است.
عضو شوراي اسلامسي شهر مشهد اضافه کرد: فرهنگ اولويت ماست و بر اين افتخار داريم و از فرصت استفاده کرده و به همه آن‌ها که در اين مدت اندک، شتابزده و گاه با عصبانيت در مورد شوراي چهارم به خصوص کميسيون فرهنگي و اجتماعي به قضاوت نشستند مي‌گويم اين شورا به لطف خداوند تلفيقي از تخصص و تعهد را در خود دارد و بر اصول و ارزش‌هاي ديني و انقلابي تاکيد دارد و خوشحالم که آبروي اندک خود را براي هزينه کرد در عرصه فرهنگ اين شهر به ميدان آورده و بنا ندارم وقت خود را صرف پاسخگويي به اين خورده‌گيري‌ها کنم.
اخلاقي بيان کرد: کميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا از همه تشکل‌ها و نهادهاي فرهنگي، اجتماعي و هنري که برنامه محور بوده و براساس ارزش‌هاي ديني و اهداف نظام تلاش ‌مي‌کنند در راستاي ماموريت فرهنگي و اجتماعي مديريت شهري حمايت مي‌کند؛ البته نگاه صندوق اعانه به حوزه فرهنگ شهرداري نگاه جامعي نيست و بدون ترديد اين سياست منطقي نمي‌باشد.
وي در بخش ديگري از صحبت‎‌هاي خود با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال جديد و ضمن تشکر و سپاس از دغدغه همه علما و نخبگان به خصوص امام جمعه محترم مشهد گفت: ايشان در خطبه‌هاي نماز جمعه در زمينه برنامه استقبال از بهار که در سال‌هاي گذشته با صرف هزينه‌هاي کلان انجام مي‌شد، فرمايشات ارزشمندي را مطرح کردند.
اخلاقي ادامه داد: شوراي اسلامي شهر و کميسيون فرهنگي و اجتماعي ضمن تاکيد بر زيبابودن و نظافت فضاي شهري که مورد تاکيد اسلام و مقام معظم رهبري بوده و نيز بهره‌گيري از هنر اسلامي با کمترين هزينه بر پرهيز از اسراف و هزينه‌کرد بدون هدف و حفظ و قداست حضرت فاطمه زهرا (س) تاکيد دارد.
وي در پايان خواست شهروندان در اداره شهر بهشت با خدمتگذاران خود همکاري کرده و در آستانه روز درختکاري با شعار هر شهروند يک درخت در طراوت و زيباسازي پايتخت معنوي ايران اسلامي سهيم باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن