تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818778756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیداربروجردی با رییس مجلس سوریه /بحران سوریه بزودی به نفع ملت و دولت آن پایان می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دیداربروجردی با رییس مجلس سوریه /بحران سوریه بزودی به نفع ملت و دولت آن پایان می یابد بیروت - ایرنا - رییس مجلس سوریه از سیاست های حکیمانه و اخلاق مدارانه و مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت سوریه و ایستادگی در کنار سوریه در رویارویی با جنگ تروریست های مورد حمایت برخی از کشورهای منطقه ای و غربی تجلیل و قدردانی کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، « محمد جهاد اللحام» روز سه شنبه در دیدار با «علاء الدین بروجردی» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه وی، خواستار اتخاذ برنامه هایی راهبردی برای همکاری بین مجالس ایران و سوریه در مرحله آینده ، تکامل مواضع و هماهنگی با یکدیگر برای خدمت به مسائل عادلانه دو کشورشد.
وی با اشاره به تلاش های ایران برای موفقیت اجلاس اخیر اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران ، از بیانیه پایانی این اجلاس که شامل مواضعی در حمایت از دمشق و جنگ آن علیه تروریسم وحمایت از حل مسالمت آمیز و سیاسی مسئله سوریه بود، ابراز خرسندی کرد.
رییس مجلس سوریه ، این اجلاس را « گامی بزرگ و جسورانه »به سوی نزدیک کردن دیدگاه های کشورهای اسلامی توصیف کرد.
جهاد اللحام در بخش دیگری از سخنان خود گفت که تنها ملت سوریه حق دارد تا سرنوشت وآینده خود و کشورش را رقم بزند و نمایندگانش را از مسیر انتخاباتی آزاد و سالم برگزیند.
وی اظهارداشت: کسانی که خود را به عنوان مخالفان خارج نشین می خوانند از مراجعه به صندوق رای می ترسند زیرا هیچ پایگاه مردمی ندارند که بخواهند درهر انتخابات آینده در سوریه به آن تکیه کنند.
رییس مجلس سوریه افزود: درمقابل هرگونه فشار خارجی مقاومت می کنیم و دررویارویی با تروریسم بین المللی با جانفشانی ارتش سوریه و حمایت ملت از آن و با تمسک به وحدت ملی و رهبری خود پیروز می شویم.
جهاد اللحام خاطرنشان کرد: سوریه با تکیه بر اصول ملی خود به مسائل عادلانه عربی بویژه فلسطین و حق ملت فلسطین برای آزادسازی سرزمین خود و تعیین سرنوشتش برغم افزایش حملات تجاوزکارانه دشمن جنگ طلب علیه آن وفادار است.
وی تاکید کرد که سوریه خواستار وحدت مواضع عربی و اسلامی برای رسوا کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است اگرچه برخی نظام های عربی و در راس آنها عربستان سعودی از پیگیری مسئله فلسطن شانه خالی می کنند و جنایات این رژیم را نادیده می گیرند.

** بحران سوریه بزودی به نفع ملت و دولت این کشور پایان می یابد
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدارگفت: سوریه امروز هدف برخی کشورهای غربی و امپریالیسم جهانی قرار دارد زیرا سنگر اول در نبرد ضد رژیم صهیونیستی است.
بروجردی افزود : جنگی که از حدود 3 سال قبل به سوریه تحمیل شده به دلیل استقامت ملت سوریه و ایمان آن به میهنش شکست خورده است.
وی تاکید کرد: اگرچه آمریکا علیه سوریه برنامه ریزی کرده و اهدافی از پیش طراحی شده برای به شکست کشاندن اجلاس بین المللی ژنو 2 داشت، اما بحران سوریه به نفع ملت و دولت ثابت قدم آن بزودی پایان می یابد.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اولین پایه و قاعده اصلی دموکراسی که غرب مدعی دفاع از آن است ، احترام به حق ملت ها در تعیین سرنوشت خود است.
بروجردی اظهار داشت: ملت ایران حمایت خود از ملت سوریه را در رویارویی با جنگ ظالمانه تحمیل شده بر آن ادامه می دهد.
وی تصریح کرد: گروهای مسلح تروریست در سوریه برای مخدوش کردن چهره معتدل و حقیقی اسلام ازطریق ارتکاب جنایات وحشیانه، نقض برنامه ریزی شده حقوق شهروندان و با ایده های تکفیری تروریستی، اقدام می کنند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار افشا و رسوا کردن جنایات تروریست ها در سوریه و کسانی که آنها را از تریبون های بین المللی حمایت می کنند و همچنین مستند سازی جنایات تروریست ها و موارد نقض حقوق انسان ها و انتشار آنها از طریق رسانه های دوست شد.
بروجردی با بیان اینکه دیدار هیات ایرانی از سوریه در چارچوب فعالیت کمیته دوستی پارلمانی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است، بر ضرورت هماهنگ کردن مواضع بین مجالس دو کشور در محافل بین المللی بویژه در زمینه مبارزه با ترورسیم ، حمایت از محور مقاومت و مخالفت با فشارها و دیکته های غربی تاکید کرد.
در این دیدار « فادیا دیب » رییس کمیسیون امور عربی و خارجی مجلس سوریه ، « محمدرضا رئوف شیبانی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و چند تن دیگر از نمایندگان مجالس دوکشور حضور داشتند.
بروجردی در راس یک هیات و در چارچوب سفر به کشورهای سوریه و لبنان، روز سه شنبه وارد دمشق شد.
هیات ایرانی قرار است بعداز سوریه به لبنان سفر کند.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن