تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803070908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالان فتنه را به دولت تدبير و اميد راه ندهيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فعالان فتنه را به دولت تدبير و اميد راه ندهيد
روز يك‌شنبه غلامعلي حدادعادل رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس در نطق ميان‌دستور خطاب به رئيس‌جمهور گفت: ما نگرانيم بعضي فعالان فتنه ۸۸ با شعار اعتدال، به دولت شما راه پيدا كنند، آنها مي‌خواهند زبان منتقدان دولت را با انگ و رنگ «افراط‌گرا» ببندند؛ عده‌اي كه خود به علت افراط‌گرايي، مولد بحران و فتنه بوده‌اند، با انتخاب شعار دوقطبي «اعتدال‌گرا ـ افراط‌گرا» از هم‌اكنون براي تصرف مجلس آينده برنامه‌ريزي كرده‌اند.
۶۰۰ مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي كشور هم به تازگي در نامه‌اي به رئيس‌جمهور تأكيد كردند كه نگران رسوخ برخي حاميان فتنه در دولت به اسم اعتدال‌گرايي هستيم.
اين تأكيدات و تذكرات البته طي ماه‌هاي اخير و از همان ابتداي شكل‌گيري كابينه بارها و بارها از سوي صاحبنظران و رسانه‌هاي انقلابي به رئيس‌جمهور تذكر داده شد كه متأسفانه تا به امروز توجهي به اين نقدهاي دلسوزانه نشده است.
دوقطبي كردن جامعه طرحي است كه اصلاح‌طلبان تندرو، در ايام انتخابات سال 88 نيز در همين پازل بازي كردند و با تلاش براي خدشه وارد كردن بر وحدت جامعه و حركت در مسير معركه‌گيري انتخاباتي و قهر ملي، تبليغات رياست‌جمهوري كانديداي خود را به جايي رساندند كه انتهاي آن به آشوب و اغتشاش خياباني كشيد.
ايجاد شكاف در جامعه روشي است كه از همان ايام و بعد از انتخابات دهم رياست‌جمهوري براي عده‌اي به عنوان نقشه راه انتخاباتي جا افتاد تا از اين طريق يا به پيروزي برسند يا شكست‌هاي خود را با سرپوش دروغ و اغتشاش توجيه كنند. در آن ايام، اصلاح‌طلبان با عباراتي همچون «حاميان خط امام(ره)» و «حاميان خط رهبري» و رنگ‌سازي و بازي با نمادها و واژه‌ها و بخش بخش و طبقاتي كردن جامعه همچون «اساتيد در برابر كارگران» و مواردي از آن قبيل كه ذكر شد، سعي كردند مردم را در مقابل هم قرار دهند و اين شكاف‌ها را به بدنه مسئولان بكشانند.
اكنون نيز همان افراد با نفوذ در دولت يازدهم سعي دارند با تقسيم جامعه و افراد و احزاب و گروه‌ها به اعتدال‌گرا و افراط‌گرا، رمز و قفل فتنه بعدي در انتخابات مجلس دهم و رياست‌جمهور‌ي دوازدهم را بگشايند و بشكنند، اين اتفاقي است كه بسيار زيرپوستي و با نفوذ تدريجي فعالان فتنه 88 به دولت در حال وقوع است و اين عده از دريچه دولت تدبير و اميد قصد بي‌تدبيري و تزريق نااميدي به جامعه را دارند. فارغ از آينده‌نگري و پيش‌بيني سياسي كه در حيطه اين خطر مي‌توان داشت اما با نگاهي به گذشته شش‌ماهه دولت يازدهم، برخي احتمالات نزديك‌تر و واضح‌تري مي‌توان ارائه كرد.
در اين شش ماه شاهد حرف‌ها و اعمالي از سوي كابينه دولت يازدهم بوده‌ايم كه ريشه فكري آن به عقايد و مشورت‌هاي همان فعالان فتنه 88 بازمي‌گردد و مسائلي در اين مدت رخ داده كه ناشي از نفوذ افراطيون به بدنه دولت است. سياه‌نمايي گسترده در قالب گزارش 100 روزه به جاي بهره‌برداري مفيد از اندوخته‌ها و ذخيره‌هاي دولت قبل، توزيع سبد كالا در اوج بي‌تدبيري كه توهين به كرامت انساني و اميد مردم بود، سوء‌استفاده از واژه و مفهوم اعتدال و تعريف آن به تلاش براي رفع حصر سران فتنه كه قله افراط را در سال 88 فتح كردند، بركناري مديران كارآمد و انقلابي و بعضاً جايگزيني آنها با تندروها، خالي دانستن خزانه و رونمايي از اين دروغ و خودزني در انظار عمومي جهانيان، اميدواري به غرب و نگاه به بيرون و توكل بر اقتصاد سرمايه‌داري به جاي توسعه درون‌زا و حركت بر اساس اقتصاد مقاومتي و اقتدار ملي، كم‌سواد خواندن منتقدان، همصداي اسرائيل دانستن مخالفان، استفاده ابزاري از رأي مردم، هجمه عليه انقلابيون، كلي‌گويي و شعار دادن به نام تدبير و اميد و. . . از جمله آن مواردي است كه بايد ريشه آن را در افكار فعالان فتنه 88 و نفوذ آن تندروها به بدنه دولت دانست.
با اين توصيفات از آقاي دكتر روحاني رئيس‌جمهور محترم كه فردي انقلابي و از مبارزان سال‌هاي انقلاب و ياوران امام راحل و همراهان مقام معظم رهبري است، انتظار مي‌رود با كنار گذاشتن و دوري از فعالان فتنه 88، بدون آنكه خود را وامدار آنان بشناسد و پيروزي خود در انتخابات را مديون تلاش‌هاي برخي از آنان بداند، از نظرات و انتقادات انقلابيون حمايت كند و خود را وامدار انقلابي بداند كه ايشان را امروز به اين درجه و جايگاه رسانده است؛ انقلابي كه عده‌اي با دروغ‌سازي و موج‌سواري روي احساسات مردم در سال 88 قصد نابودي آن را داشتند و البته فرزندان معنوي بنيانگذار انقلاب و رهبر معظم انقلاب از جان خود مايه گذاشتند تا از براندازي جمهوري اسلامي و نابودي انقلاب اسلامي جلوگيري كنند. اتفاقي كه امروز در حال رخ دادن است، تلاش همان آشوبگران براي تطهير فتنه 88 و خشونت‌طلب و افراط‌گرا خواندن حاميان انقلاب و در عين حال معرفي خود به عنوان اعتداليون است! آقاي روحاني اگر مي‌خواهد در پايان اين چهار سال به پشيماني نرسد و با رسوب و گستردگي دايره اشتباهات شش ماهه اخير در طول 5/3 سال آينده مواجه نشود، بايد از هم اكنون به انتقادات منتقدان دلسوز پاسخ مثبت دهد و با كنار گذاشتن كساني كه در پي دو قطبي كردن جامعه هستند، از خدشه وارد شدن به وحدت ملت و بروز قهر ملي در جامعه جلوگيري كند.
در غير اين صورت همان مردمي كه 35سال از نفوذ فتنه‌گران به بدنه دولت جمهوري اسلامي جلوگيري كرده‌اند، از نفوذ اين عده در دولت دوازدهم جلوگيري خواهند كرد و شايد آقاي روحاني با رأي مردم به اولين رئيس‌جمهوري تبديل شود كه به رغم ورود در عرصه رقابت‌ها و استفاده از فرصت دوم خود در انتخابات رياست‌جمهوري اما تنها همان يك دوره رياست‌جمهوري قسمت ايشان باشد.

نویسنده : علي رضايي 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 06 اسفند 1392 - 21:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن