تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803933935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون اساسی کشور کاملا مطابق شرع مقدس اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه حجت الاسلام شفیعی:
قانون اساسی کشور کاملا مطابق شرع مقدس اسلام است
کرمانشاه - خبرگزاری مهر: دادستان انتظامی قضات کشور گفت: همه بندهای قانون اساسی جمهوری اسلامی مبتنی بر شرع اسلام است و اینها هیچ مغایرتی با هم ندارند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد شفیعی شامگاه سه شنبه در جمع مردم کرمانشاه در مسجد حاج شهباز خان گفت: اجراي عدالت از اهداف بلند انبيا و اوليا بوده و جايگاه قوه قضاييه ، جايگاه اوصيا و انبياست و با اين ديدگاه قضاوت را از شئون امامت مي دانيم. وی افزود: در زمان غيبت امام معصوم، سكان هدايت جامعه به نايبان بر حق امام معصوم سپرده شده است . تمامي بندهاي قانون اساسي بر مبناي دين اسلام است و هيجگونه مغايرتي ندارد و امروزه طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، ریاست قوه قضاییه بر عهده مجتهدی است که شرایط آن در قانون اساسی کاملا مشخص شده است. حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: در دستگاه قضایی کشور بالغ بر ۸۰ درصد از قضات در تلاش برای تحقق عدالت در جامعه هستند و گروه اندکی هم برخی تخلفات را انجام می دهند که رسیدگی به آنان از دیگر جنبه های احقاق عدالت در جامعه است. دادستان انتظامی قضات با اشاره به حجم بالای پرونده ها برای رسیدگی افزود: متاسفانه امروزه از مبانی زیبای اسلامی فاصله گرفته ایم و عفو و بخشش بین برادران دینی خود را از یاد برده ایم، به طوریکه حجم بالایی از شکایات مربوط به مسیلی است که به راحتی قابل چشم پوشی و گذشت است. وی افزود: پاره ای دیگر از مشكلات قوه قضاييه مربوط به مراجعه كنندگاني است كه به حق خود راضي نيستند  و دستگاه قضا را به زحمت بیشتری می اندازد. شفیعی تصریح کرد: روزانه ۱۱ هزار طلاق توافقي در يك مجتمع قضايي تهران صورت می پذیرد که به طور میانگین هر قاضی روزي ٣ برونده براي رسيدگي سپرده می شود اما باز هم حجم زیادی از پرونده در انتظار ماهانه برای رسیدگی هستند. دادستان انتظامی قضات با اشاره به روند استخدام قضات اظهار داشت: مجموعه قوه قضاییه در گزينش قضات دقت لازم را به عمل می آورد اما تا زمانی که از حجم پرونده ها کاسته نشود تعداد قضات جوابگوی شکایات مردمی نیست. وی یکی از راه های کاهش حجم پرونده ها را استمداد از بزرگان مساجد و خانواده ها برای رفع و رجوع پرونده هاي كوچك دانست و گفت: باید از حجم زياد پرونده هاي قضايي كاسته شود تا تمرکز قوه قضاییه معطوف پرونده ها و مسايل مهمتري شود و عده ای را که درصدد بالاکشیدن پول مردم هستند را به سزای عمل رساند. وی پایان اظهار داشت: برای رسیدگی به کار قضات نظارت های ویژه ای می شود و دادسراي انتظامي قضات، تمامی استان ها را به دقت بازرسي مي كند و چند هيئت بازرسي در هر استان مستقر هستند.


۱۳۹۲/۱۲/۶ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن