تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803124346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر مرگ مهاجران آفریقایی به اروپا و آمریکا/ نقش باندهای تجارت اعضای بدن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفر مرگ مهاجران آفریقایی به اروپا و آمریکا/ نقش باندهای تجارت اعضای بدن بیروت – ایرنا – رییس تونسی انجمن «زمین برای همه» بخشی از حقایق دردناک سفرمرگ مهاجران آفریقایی برای رسیدن به اروپا و آمریکا از جمله نقش باندهای تجارت اعضای بدن را که تاکنون مخفی نگه داشته شده است، فاش کرد.


به گزارش ایرنا ،«عماد السلطانی» که اکنون برای ادامه پیگیری تحقیقات خود از سرنوشت آفریقایی های ناپدید شده در ایتالیا بسر می برد، در گفت وگو با روزنامه تونسی « التونسیه» گفت: درسواحل «لامبادوزا»ی ایتالیا محل غرق شدن مهاجران آفریقایی، 18 جسد بدون سر پیدا کردیم که در راه آمریکا و اروپا بوده اند.
وی با بیان اینکه بزودی همه کسانی را که در مخفی نگه داشتن حقایق سرنوشت مهاجران آفریقایی دست داشته اند، به دادگاه می کشانیم، افزود: شهردار لامبادوزا تاکید کرده است که دولت وقت تونس همه حقایق را می داند.
رییس انجمن زمین برای همه، با بیان اینکه حقایق جدیدتر و بیشتری را در خصوص پرونده تونسی های ناپدید شده در ایتالیا فاش می کند ، خاطرنشان کرد که این حقایق مردم ایتالیا و تونس را شگفت زده و متعجب خواهد کرد.
السطانی با اشاره به سفر اعضای این انجمن تونسی به همراه برخی انجمن های ایتالیایی به محل غرق شدن قایق تونسی در ماه سپتامبر 2012 در سواحل لامبادوزای ایتالیا ، تصریح کرد: تصاویری از این قایق مرگ گرفته شده است و به دستگاه قضایی تحویل می شود .
وی گفت : این تصاویر و دیگر اطلاعات بدست آمده بزودی حقایق بیشتری را فاش می کند و پرده از پازل پیجیده این سفرهای مرگبار بویژه حادثه مشهور لامبادوزا در سال 2012 برمی دارد.
رییس انجمن زمین برای همه تاکید کرد که دولت ایتالیا نمی خواهد اعتراف کند کشتی تونسی به خاک این کشور رسیده است درحالیکه تصاویر ویدئوی و عکس ها این را ثابت می کند.
عماد السلطانی، اتهام دولت وقت ایتالیا را تلاش نکردن برای نجات و کمک رسانی به تونسی ها دانسته در حالیکه درخواست های کمک را دریافت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: کوتاهی صورت گرفته است و وسایل امدادرسانی ضروری برای نجات جان تونسی ها فرستاده نشده و این مساله موجب شده جان شمار زیادی از آنها گرفته شود و این اقدام دولت وقت ایتالیا مخالف با همه توافقنامه ها و پیمان های بین المللی و اصول حقوق بشری است.
رییس انجمن زمین برای همه به اطلاعات و روایت های مختلف در باره این حوادث اشاره کرد و گفت ، گزارش های ایتالیایی حاکی هستند که 56 تونسی به خاک ایتالیا رسیده و نجات داده شده اند اما گزارش های بعدی تاکید دارد که 135 تونسی بوده اند.
عماد السلطانی با بیان اینکه انجمن زمین برای همه، اسناد و دلایل محکمی در خصوص این پرونده ها در اختیار دارد، افزود: بزودی در باره دو حادثه ناپدیدشدگان سال های2011 و 2012 شکایت هایی در بروکسل علیه دولت وقت ایتالیا و همه کسانی که در این پرونده ها دست دارند، ارائه می شود.
وی با بیان اینکه شمار تونسی های ناپدید شده از 2011 تا 2013 براساس آمار رسمی 501 تن هستند ، گفت که اما اطلاعات دیگر فاش می کند 300 تونسی دیگر به خاک ایتالیا رسیده اند.
رییس انجمن زمین برای همه خاطرنشان کرد: حقایق پنهان نگه داشته شده زیادی در باره کشتی های تونسی که به خاک ایتالیا در اول ، 14 و 29 مارس 2011 رسیده اند، وجود دارد اما از سرنوشت سرنشینان آنها اطلاعاتی در دست نیست.
السلطانی تصریح کرد : در سال 2012 کمیته بررسی وضعیت ناپدید شدگان تونسی در ایتالیا به خانواده های آنها متعهد شد که حقایق را کشف کند و به همین دلیل کارشناسان و قضات تونسی به ایتالیا رفتند اما هیچ حقایقی کشف نشد و شاید آنها نگران از دست دادن شغل خود بوده اند.
وی گفت : اعضای کمیته تحقیق با خانم « جیزی نیکولینی » شهردار وقت لامبادوزا دیدار کرده و او به آنها گفته است که دولت وقت تونس همه جواب سئوالات شما را در اختیار دارد.
رییس انجمن زمین برای همه با بیان اینکه مسئولان مرتبط با این پرونده نمی خواهند، حقایق کشف شود ، افزود: با 500 انجمن فعال در ایتالیا هماهنگی کرده تا بتوانیم با کمک جامعه مدنی بر دولت ایتالیا برای همکاری فشار وارد کنیم و اتحادیه اروپا اخیرا روش برخورد ایتالیا با مهاجران غیرقانونی را محکوم کرده است.
عماد السلطانی تاکید کرد: به اسناد سری برخی اتفاقات خطرناک در مهاجرت های غیرقانونی دست یافته ایم که موجب نگرانی و ترس است و نشان می دهد دست شبکه های تجارت اعضای بدن در کار است ، در سال 2013 ، 18 جنازه بدون سر مهاجران غیرقانونی بدست آمده که در مسیر ایتالیا برای رفتن به اروپا و آمریکا کشته شده اند.
وی دلایل غرق شدن یک کشتی حامل بیش از 500 آفریقایی را همچنان مبهم و پیچیده خواند و گفت: بسیاری حوادث دیگر وجود دارد که در مقابل آنها دهها علامت سئوال قرار دارد.
رییس انجمن زمین برای همه با بیان اینکه بزودی با « خالد شوقی» یک تبعه کشور مغرب و عضو مجلس ایتالیا که در اعتراض به وضعیت مهاجران و بازداشت گاهها دست به اعتصاب غذا زده است، دیدار می کند ، افزود که شوقی به او قول داده است اطلاعات جدید را دریافت کند تا این پرونده ها بررسی شوند و به سرانجام برسند.
عماد السلطانی تصریح کرد که تصمیم دارد با اعضا حزب دموکراتیک ایتالیا برای بررسی مساله ناپدید شدگان آفریقایی از جمله تونسی دیدار و به محض بازگشت به تونس حقایق زیادی را با جزییات بیشتر فاش کند.
خاورم ** 1324**1586
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن