تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803217685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فساد اقتصادی در تاروپود بزرگترین اقتصاد جهان/ رهبران چین مستاصل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فساد اقتصادی در تاروپود بزرگترین اقتصاد جهان/ رهبران چین مستاصل شدند پکن - ایرنا - مبارزه با فساد و ریشه کن کردن آن دستور کار نسل جدید رهبری چین است، اما گستردگی آن در سراسر این کشور دولت را در یک مخمصه بزرگ قرار داده و مستاصل کرده است.


به گزارش ایرنا ، اصل مبارزه با فساد اکنون در دستور کار دولت چین است اما ریشه کن کردن آن هدفی است که به اذعان مردم و ناظران کار ساده ای نخواهد بود.
قدرتمند بودن مافیای فساد در چین، ریشه دار بودن آن از نسل های گذشته و سراسری بودن فساد کار را برای تحقق هدف مذکور دشوارتر کرده است.
روزنامه ˈچاینا دیلیˈ چین روز سه شنبه نوشت که بسیاری از مسوولان چینی که مرتکب فساد مالی شده اند با ثروت خود به کشورهای دیگر گریخته اند.
از سوی دیگر بسیاری از آنها هم که اکنون در چین هستند با روش های مختلف پول های کثیف خود را پنهان کرده و مبارزه با آنها کار دشوار است.
کارشناسان چینی نسبت به فرار گسترده مسوولان مفسد از این کشور هشدار داده و از دولت خواسته اند کاری صورت دهد.
ˈلی که چیانگˈ نخست وزیر چین در مطلبی که رسانه ها این هفته منتشر کردند به این مساله اشاره کرد و افزود که دولت عزم خود را برای ریشه کن کردن فساد جزم کرده است.
او با یک نوآوری جدید اعلام کرده است تمامی درآمدها و مخارج دستگاه های دولتی و دولتمردان این کشور ثبت شود و معلوم شود که چگونه و از چه مجاری به اموال آنها افزوده می شود.
آکادمی علوم اجتماعی چین تحقیقی صورت داده است که بر مبنای آن مسوولان مفسد بعضا اموال را بین خانواده های خود تقسیم می کنند و مسوول پرداخت رشوه و اختلاس هم افراد ثالث هستند.
این بدان معناست که مافیای فساد خیلی حساب شده در چین فعالیت می کند و تنها عزم دولت برای ریشه کن کردن آن کافی نیست .
افزون بر این وقتی پای آقازاده ها و کادرهای ارشد سیاسی و نظامی و اقتصادی هم در میان باشد مبارزه آسان نخواهدبود زیرا آنها با جریان های مختلفی کار می کنند که خود صاحبان قدرت در کشور چین هستند.
آکادمی علوم چین آورده است که نظارت باید تقویت شود. باید وضعیت خانواده ها و درآمدهای آن ها البته برای مسوولان ثبت شده و روشن شود که اموال چگونه جابجا می شود و از چه منابعی بر آنها افزوده می شود.
این آکادمی از اینکه دولت تاکنون شمار مقام های فاسد را اعلام نکرده و توضیح دقیقی در این باره نمی دهد انتقاد کرده است.
روزنامه چاینا دیلی تاکید کرده است که شمار دیگری برای فرار از چین آماده می شوند. از زمانی که دولت جدید مبارزه با فساد را از دو سال پیش به شکل جدی تری آغاز کرده است مفسدان برای فرار برنامه ریزی می کنند.
مساله سن مقام های چین هم مورد توجه است. از میان 123 نفری که در چین سال گذشته به جرم فساد مالی مجازات شدند 66 نفر بین 51 تا 60 سال داشتند و بیشتر آنها هم در سطوح وزارتی فعالیت می کرده اند. بقیه مقام های دخیل در فسادهای مالی نیز در دفاتر حزب حاکم کمونیست فعالیت می کردند.
با اصلاحات در راستای مبارزه با فساد در سال جاری میلادی مقام های چین ملزم شده اند فهرستی از دارایی های خود را در اختیار دولت قرار دهند.
جوشوجن از دانشگاه خلق پکن پیش بینی کرده است که شمار بیشتری در سال جاری میلادی در فهرست مفسدان دولتی قرار گیرند که مجازات های سختی هم در انتظار آنها خواهد بود.
دولت چین از سال گذشته میلادی تیم های بزرگی از بازرسی را راهی ده ها سازمان دولتی و حزبی کرده است که فقط مسوول تهیه فهرست مذکور برای نظارت بر دولتمردان چین هستند.
در سال گذشته میلادی بیش از 30 هزار مقام مرتکب فساد مالی در چین دستگیر و به مجازات رسیدند، اما برای سال 2014 میلادی پیش بینی شده است شمار آنها بیش از این باشد.
با این حال رسانه ها و مردم چین هنوز اطمینان ندارند که دولت بتواند دستکم در یک دوره کوتاه و یا میان مدت فسادی را ریشه کن کند که مافیای قوی در پشت پرده آن قرار دارد و عاملان آن را پس از شناسایی به کشورهای دیگر می فرستد.
آساق ** 2100 **1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن