تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه ایران در برابر تحمیل زیست غربی مقاومت و مبارزه کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر حوزه علمیه شهرکرد:
جامعه ایران در برابر تحمیل زیست غربی مقاومت و مبارزه کند خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شهرکرد گفت: غرب‌گرایی اکنون با هویتی جدید و جعلی، خود را به جامعه‌ ایرانی تحمیل کرده و در همه‌ شئونات آن نظریه می‌‌دهد؛ در واقع غرب چگونه متولد شدن را، چگونه زیستن را و چگونه تربیت شدن را در قالب متدهای از قبل طراحی شده به ما دیکته می‌‌کند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه شهرکرد، صبح امروز در همایش یک روزه خانواده های طلاب این مدرسه علمیه که با محوریت «سبک زندگی اسلامی» و در مرکز تفریحی بنیاد شهید در سامان در حال برگزاری است، سبک زندگی اسلامی را در مقابل سبک زندگی غربی بیان کرد و گفت: ترغیب ملت‌ها به تلاش برای رسیدن به آرمان شهری که غرب نمودارش را کشیده است، همان غربی شدن زندگی و از دست رفتن هویت‌ واقعی و اصیل انسان است.
 
وی با اشاره به این که در جامعه‌ ایرانی حرص و آز برای رسیدن به دنیای غربی بیش از پیش خود را در سلوک اجتماعی و رفتارهای روزمره‌ ایرانیان نشان می‌‌دهد، خاطرنشان کرد: غرب‌گرایی اکنون با هویتی جدید و جعلی، خود را به جامعه‌ ایرانی تحمیل کرده و در همه‌ شئونات آن نظریه می‌‌دهد؛ در واقع غرب چگونه متولد شدن را، چگونه زیستن را و چگونه تربیت شدن را در قالب متدهای از قبل طراحی شده به ما دیکته می‌‌کند.
 
حجت الاسلام فاطمی، غربی شدن رابطه ها را یکی از بزرگ ترین چالش های امروزی جامعه بیان کرد و افزود: غرب با علم به این ‌که حیات دنیایی بشر عین فنا و مرگ است، مدینه‌ای آرمانی را که بهشتی زمینی است، نوید می‌‌دهد و از انسان ماشینی شده‌ غربی و شرقی می‌‌خواهد برای رسیدن به این آرمان شهر، روابطی سخت و خشک و گرایشی انزوایی در برخوردهای اجتماعی داشته باشد و تمرکز اصلی خود را رسیدن به آن باغ سبز کرده و آن چه به او دیکته می‌‌شود، هم‌چون کارگری «صمٌ بک» عمل کرده و از عواطف انسانی تخلیه شود و به معنای واقعی کلمه ماشینی گردد.
 
مدیر حوزه علمیه شهرکرد با بیان این که ماشینی شدن رابطه ها در جامعه‌ ایرانی اسلامی ما نیز به چشم می‌‌خورد، ابراز داشت: کم شدن رابطه‌های خویشاوندی، پایین آمدن آمار ازدواج و به همان نسبت اوج گرفتن آمار طلاق، خود واقعیتی از خشکی روابط و اضمحلال عواطف را نشان می‌‌دهد.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که اجتماعات کوچکی که در گذشته زیر کرسی‌های سنتی در منازل ایرانیان شکل می‌‌گرفت، نمادی از بهترین اشکال و انواع ارتباطات خانوادگی بود، گفت: گفت و شنودی که در پای همین کرسی‌ها شکل می‌‌گرفت، حلال مشکلات اعضای خانواده و رافع گرفتاری‌ها و مجمع فکری در اندازه‌ای کوچک بود و به نوعی اتاق اندیشه‌های پاک و زلال یک خانواده‌ی باهویت محسوب می شد.
 
حجت الاسلام فاطمی با بیان این که در غرب رابطه‌ها بر اساس منافع شکل می‌‌گیرد و هر فردی در یک ارتباط به دنبال سود و دوری از زیان است، تصریح کرد: این به معنای مرگ عاطفه و محبت است و نتیجه آن که، روابط اجتماعی بر اساس کسب است نه انسانیت؛ در چرخ ‌دنده‌های مدرنیته نسبت‌هایی چون خانواده، خویشاوندی، رفاقت و برادری از بین می‌‌رود و به جای آن مفاهیمی به دور از احساسات انسانی می‌‌نشیند.
 
وی، پایبندی به اصول اخلاقی و توصیه‌های دینی را بی‌نیاز از دیگر فرهنگ‌ها بیان کرد و افزود: اسلام با معرفی سبک زندگی سالم و به دور از پوچی، هرزگی و روزمرگی، انسان واقعی بودن را می‌‌آموزد.
 
مدرس حوزه علمیه شهرکرد با بیان این که سبک زندگی اسلامی در نقشه‌ راهی که ترسیم می‌‌کند، پاسداری از حقوق افراد جامعه را توصیه می‌کند، خاطرنشان کرد: اسلام به دور از تعصبات جاهلی و اختلاف طبقات اجتماعی، حقوق متقابلی را برای آحاد جامعه در نظر گرفته است./9457/پ202/س



۱۳۹۲/۱۲/۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن