تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819004293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در دستور کار است/ لزوم حمایت جدی تر خیران از مراکز درمانی اعتیاد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان شاه محمدی:
اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در دستور کار است/ لزوم حمایت جدی تر خیران از مراکز درمانی اعتیاد
اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر سازمان بهزیستی اصفهان با اشاره به لزوم حمایت جدی تر خیران از مراکز درمانی اعتیاد و سازمان بهزیستی در راستای ریشه کن کردن اعتیاد گفت: در حال حاضر ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد اجتماعی کردن امر مبارزه را نصب العین طرح های اجرایی خود قرار داده و تلاش می کند با تعیین مصداق های لازم به طرح مورد نظر جامه عمل بپوشاند.



به گزارش خبرنگار مهر، نبی الله شاه محمدی دوشنبه شب در دومین سمینار آسیب های اجتماعی اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر شاه کلید ورود به معضلات اجتماعی است و ابعاد مختلف جامعه شناختی، روان شناختی، حقوقی و سیاسی زیست نورولوژیکی و غیره را شامل می شود.

وی افزود: کشور ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و داشتن یک هزار و 925 کیلومتر مرز مشترک با تولیدکنندگان اصلی خشخاش، هروئین و تریاک جهان در مسیر ترانزیت مواد افیونی این کشورها به اروپا قرار گرفته است و در معرض بسیاری از آسیب های اجتماعی، امنیتی و روانی قرار گرفته است.

رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر سازمان بهزیستی اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد اجتماعی کردن امر مبارزه را نصب العین طرح های اجرایی خود قرار داده و تلاش می کند با تعیین مصداق های لازم به طرح مورد نظر جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر پدیده ای است که با مهندسی کردن خرده فرهنگ های غالب جامعه و با توجه زمینه های فرهنگی اجتماعی به عنوان بستر طرح فوق الاشاره در نظر گرفته می شود و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش های بنیادین و مداوم در خانواده مدرسه و اجتماع به دست خود مردم و با هماهنگی دستگاه های اجرایی است.

شاه محمدی با اشاره به موارد مدنظر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: انجام سیاست های تشویقی برای کارشناسانی که در محیط کار و زندگی خود اصول طرح اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را رعایت و اشاعه دهند، اولویت بخشی به موضوع اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر در برنامه های دستگاه های اجرایی کشور برای مقابله با روند افزایش مصر ف مواد مخدر، تعریف استانداردهای فرهنگی بومی مناسب با الگوهای اسلامی برای ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر، ریشه یابی و اصالت بخشی اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر از طریق محصولات متنوع هنری ورزشی و فرهنگی فنی متناسب از جمله این موارد است.

وی اضافه کرد: ارزیابی دقیق از اجرای طرح توسط دستگاه های فرهنگی، انتظامی و  قضایی برای مقابله با مواد مخدر و یافتن راهکارهای مناسب توسط کمیته های اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و نظارت و ارزیابی عملکرد رسانه ها خصوصا صدا وسیما در ارتباط با الگوی تبلیغی آنها و تاثیر آن در جامعه، فراهم کردن زمینه های لازم برای تهیه کتب نشریات و تولیدات علمی فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر از جمله دیگر موارد این طرح است.

 طرح ریزی 84 برنامه برای آگاهی دهی به مردم درباره عوارض مواد مخدر

 رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با بیان اینکه سازمان بهزیستی اصفهان برای سال 93 تعداد 84 برنامه برای آگاهی دادن به مردم درباره سوء استفاده از مواد مخدر طرح ریزی کردیم، ابراز داشت: همانطور که نیروی انتظامی برای دستگیری مجرمان تلاش می کند ما نیز مراکز مراقبت از بیماران معتاد را بیشتر می کنیم تا در کمترین زمان درمان شوند.

وی با بیان اینکه 33 مرکز دولتی  ترک اعتیاد در سطح استان داریم، بیان داشت: سعی داریم  مراکز درمانی خود را منطقه ای کنیم تا همه به آن دسترسی داشته باشند و 87 مرکز اقامتی مشارکتی میان مدت درمانی نیز در سطح استان وجود دارد که 33 مرکز آن مجوز و پروانه فعالیت دارند و در تلاش هستیم تا به کمک دانشگاه علوم پزشکی در سال 93 تمام مراکز اقامتی مجوز بگیرند.

شاه محمدی تاکید کرد: اکنون 170 دانشگاه وارد حوزه پژوهشی مبارزه با امر اعتیاد شده اند تا با نیاز سنجی، جست و جوی منابع علمی و بومی سازی فرهنگی برای ریشه کن کردن اعتیاد تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: لازم است افراد خیر در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز بیشتر وارد عمل شده و به بهزیستی و مراکز اقامتی درمانی کمک کنند تا گام های بلندتری برای مبارزه با این مواد خانمان سوز ریشه کن و ستاد نیز حمایت های کافی از این افراد خواهد داشت.


۱۳۹۲/۱۲/۶ - ۰۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن