تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802788471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت‌بهداشت برای مراکز خصوصی طب سنتی مجوز صادر کند/ طب سنتی ایران در همه اقلیم‌ها کارساز است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز فهیمی در گفتگو با مهر:
وزارت‌بهداشت برای مراکز خصوصی طب سنتی مجوز صادر کند/ طب سنتی ایران در همه اقلیم‌ها کارساز است
کرج - خبرگزاری مهر: دبیر کمیته آموزشی تخصصی طب سنتی جهاد دانشگاهی کشور خواستار صدور مجوز برای مراکز خصوصی فعال در زمینه طب سنتی ازسوی وزارت بهداشت شد و گفت: از مقامات سیاسی و اجرایی درخواست داریم به خواسته‌ مردم به ویژه در حوزه سلامت و درمان، در زمینه استفاده از خدمات طب ایرانی احترام بگذارند.



دکتر مهدی فهیمی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به قدمت و اهمیت طب سنتی گفت: طب سنتی در کشورهایی مانند ایران، چین، هند و مصر به عنوان یکی از داشته‌های تمدنی محسوب می‌شود؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی از تمام کشورهای یاد شده خواسته تا طب سنتی را احیا کنند و برای رفع نواقص طب کلاسیک در دنیا از علوم این کشورها استفاده شود.

وی با بیان اینکه‌ باید دانسته‌های علم پزشکی و سنتی در ایران را ترجمه و به روز رسانی کرده و به تمام نیازمندان در سراسر کره زمین انتقال داد، افزود: طب سنتی ایران در تمام اقلیم‌های جهانی کمک کننده و کارساز است؛ زیرا طب ایرانی دارای چهار اقلیمِ گرم و خشک، گرم و تر، سرد و خشک و سرد و تر است و تمام گیاهان موجود در ایران در این اقلیم‌ها رشد کرده اند.

فهیمی ادامه داد: کشور ما می‌تواند در بخش طب سنتی نماینده کره زمین محسوب شود زیرا تمام اقلیم‌ها را در مساحت خود جای داده است و چون حکیمان ایرانی به این اقلیم‌ها و بیماری های موجود در این اقلیم‌ها آشنایی کامل داشتند بنابراین فرمول درمان تمامی بیماری ها در کره‌ زمین در کتب ایرانی آمده است. بعضی ها می خواهند طب سنتی را از کریدور طب غربی بگذرانند

وی یادآور شد: آنچه اهمیت دارد این است که ایران مکاتب بزرگ طبی را در خود دارد به طوری که این مکاتب به صورت مکتوب، سنگ نوشته و بر روی دیوارها و کوه‌ها یافته شده یا به صورت رفتارهایی است که مردم ایران از خود نشان می‌دهند.

این مسئول افزود: هیچ علمی در دنیا و هیچ علمی در هیچ کشوری مظلوم‌تر از طب سنتی ایرانی نیست زیرا متأسفانه گروهی بسیار افراطی و سودجو یا گروهی بسیار عاقل که دچار مسمومیت علمی هستند؛ اجازه‌ نبوغ را به بحث طب سنتی در کشور نمی‌دهند و می‌خواهند علوم طب سنتی ایران را از کریدور طب غربی بگذارانند و بعد مهر تأیید بر آن بزنند.

دبیر کمیته آموزشی تخصصی طب سنتی جهاد دانشگاهی کشور یادآور شد: بیشتر این افراد ممکن است که مسئولیتی هم داشته باشند و حتی به شیوه‌ طب سنتی یک بیمار هم درمان نکردند و باعث شدند بزرگترین آسیب به این داشته ملی که متعلق به تمامی ملت ایران گذشتگان و آیندگان است، برسد.

وی اظهار داشت: متأسفانه بعضی افراد از اسامی «بوعلی سینا»، «ذکریای رازی» و «حسین جرجانی» برای مطرح کردن خودشان استفاده می‌کنند در حالی که  غریب‌تر از شخص «بوعلی سینا» در کشور نداریم؛ زیرا در سرزمین ایران با طب ایرانی هنوز یک بیمارستان فعال در این حیطه وجود ندارد اما برای تحقیقات پیرامون طب غربی یا تجویز داروهای غربی و درمان به شیوه‌ غربی امکانات مردمی و ملی توسط این افراد به کار گرفته می‌شود. در هر استان یک بیمارستان به طب سنتی اختصاص یابد

فهیمی گفت: از مقامات سیاسی و اجرایی درخواست داریم به خواسته‌ مردم به ویژه در حوزه سلامت و درمان، در زمینه استفاده از خدمات طب ایرانی احترام بگذارند و دست کم در هر استان یک بیمارستان به طب ایرانی اختصاص داده شود.

وی افزود: در حوزه‌های پژوهش و تحقیقات بین شیوه‌های پیشگیری و درمانی بین طب کلاسیک و طب سنتی کار مقایسه‌ای انجام شود و در صورتی که طب سنتی حرفی برای گفتن نداشت در آن صورت تصمیم بگیرند که در بیمارستانها طب کلاسیک انجام دهند. البرز قابلیتهای زیادی در طب سنتی دارد

دبیر کمیته آموزشی تخصصی طب سنتی جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: برای ترویج طب سنتی در جامعه باید وزرات بهداشت به مراکز خصوصی فعال در زمینه طب سنتی مجوز فعالیت بدهد و همچنین گروه‌های فعال طب سنتی از جمله عطاری ها، پرستارها، پزشکان شیوه‌های استفاده از طب سنتی را آموزش ببینند و به مردم نیز آموزش داده شود.

وی گفت: با توجه به شرایط  اقلیمی و آب و هوایی استان البرز، می‌توان در البرز که دارای پتانسیل و قابلیت‌های زیادی است در خصوص طب سنتی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داد.

فهیمی با اشاره به همایش «سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی» که  به همت جهاد دانشگاهی واحد استان البرز برگزار شد گفت: این همایش در 17 بهمن ماه در البرز برگزار شد که در این همایش پزشکان  حضور داشتند و با ضروت احیاء طب سنتی و مباحثی پیرامون طب سنتی آشنا شدند و امید است که این همایش‌ها و سمینارها ادامه داشته باشد تا پزشکان و پیراپزشکان بهره‌مندی کافی را داشته باشند و در نهایت این همایش‌ها به دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی تبدیل شود.




۱۳۹۲/۱۲/۶ - ۰۸:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن