تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819405474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکزبچه های کتاب در شیراز راه اندازی شد/ کافه کتابی در یکصد متر فضای باز فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس
مرکز"بچه های کتاب" در شیراز راه اندازی شد/ کافه کتابی در یکصد متر فضای باز فرهنگی
شیراز – خبرگزاری مهر: یک مرکز عرضه کتاب با عنوان "بچه های کتاب" در شیراز راه اندازی شد تا علاوه بر اینکه شرایط مناسبی برای تهیه کتاب در حوزه های مختلف برای علاقمندان ایجاد شده بلکه فضایی برای نشستهای فرهنگی و ادبی نیز برای علاقمندان به حوزه کتاب فراهم شده است.



مدیرعامل این مرکز در گفتگو با مهر، گفت: این مرکز عرضه  کتاب که با عنوان "بچه های کتاب" راه اندازی شده، کتابفروشی است که در حوزه های ادبیات، خانواده، مسایل تربیتی و کودک و نوجوان به فعالیت می پردازد. مسعود منوچهری، خاطرنشان کرد: بچه های کتاب، مرکزی است با امکانات مجموعه بازی های فکری که در کنار دارا بودن فضای مطالعه کتاب از امکانات کافه نیز برخوردار است. کافه کتابی در یکصد متر فضای باز فرهنگی وی با اشاره به اینکه کتابفروشی یادشده در 120 متر مساحت قرار دارد، افزود: بخشی از این مرکز فرهنگی به کافه کتاب اختصاص دارد که در فضای باز ساختمان قرار گرفته و دارای یکصد مترمربع فضای فرهنگی است. مدیر موسسه "بچه های کتاب" با اعلام اینکه نشست های هفتگی این کتابفروشی آغاز شده، خاطرنشان کرد: روزهای یکشنبه به آموزش بازی های فکری برای تمامی سنین در ساعت 18، سه شنبه ها نشستی با موضوع فلسفه نیز در همین ساعت و چهارشنبه ها نیز جلسات داستان خوانی با حضور بیژن کیا، نویسنده و منتقد برگزار می شود.

وی با تاکید بر رایگان بودن نشست های این موسسه، افزود: افزون بر این چهارشنبه ها مبحثی نیز پیرامون کتاب های علی صفایی، نویسنده آثار مذهبی در این موسسه پس از نشست خوانش داستن انجام می گیرد. منوچهری همچنین با اشاره به فضای دلنشین حیاط این موسسه که به کافه کتاب اختصاص یافته، گفت: کافه کتاب این مرکز امکان این را دارد که مراجعه کنندگان از کتاب های داخل آن جهت مطالعه بهره ببرند. وی، خاطرنشان کرد: در این کتابفروشی امکان استفاده از اینترنت بی سیم به صورت رایگان فراهم شده است. در کنار این همچنین خدمات فروش تلفنی کتاب برای علاقه مندان شیرازی با شماره 2317225 انجام می پذیرد. همواره مثلث نویسنده، ناشر و خواننده کتاب با هم شکل می گیرد در پیوند با راه اندازی موسسه "بچه های کتاب" در شیراز، بیژن کیا نویسنده و مدرس ادبیات در گفتگو با خبرنگار مهر راه اندازی چنین مراکزی را موجی در جهت ایجاد فضای کتابخوانی در میان مردم عنوان کرد و گفت: از آنجا که همواره ضلع سوم مثلث نویسنده، ناشر و خواننده کتاب نادیده انگاشته شده، موج خوبی از این بابت درحال شکل گیری است.

این نویسنده و مدرس ادبیات خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مراکز، امکانی فراهم می شود تا در فضای صمیمانه تری ارتباط با کتاب برقرار شود تا همچنین مخاطب قدرت انتخاب بیشتری نیز داشته باشد. کیا وجود این گونه فضاهای فرهنگی رادر ترویج کتابخوانی مورد اشاره قرار داد و گفت: این مراکز عرضه کتاب موقعیتی استراتژیک برای شهروندان و شهر پدید می آورد که هرگاه به گسترش شهر نگاه می شود با وجود خطی بودن گستردگی شهر نشان از این می یابیم هنوز جای کارهای این چنینی زیاد است. تراکم جمعیت نیاز چنین مراکزی را در نقاط غیر مرکزی شهر شیراز بیشتر می کند وی که خواستار ایجاد این مراکز در شهرکهای اطراف شیراز است، تاکید کرد: تراکم جمعیت نیاز چنین مراکزی را در نقاط غیر مرکزی شهر شیراز بیشتر می کند چراکه این بخش از شهر توسعه فرهنگی قابل توجهی نداشته است. کیا از بخش های دولتی دعوت کرد تا به عنوان حمایتگر وارد این وادی شود و گفت: دولت می تواند به صورت حامی چنین مراکزی فعالیت های این موسسه ها را تسهیل کند.

وی که چهارشنبه ها ساعت 18 در "بچه ها کتاب" نشست داستان خوانی را اداره می کند، گفت: هر نویسنده ای چنین مراکزی را می پسندد و دوست دارد در این فضاهایی بدین سبک کتابخوانی و جلسات نقد و بررسی داشته باشد. این نویسنده و منتقد ادبی همچنین اعلام کرد: تاکنون نشست های خوانش آثار ریموند کارور، مصطفی مستور و نادر ابراهیمی در این مرکز انجام گرفته و در برنامه های بعدی نیز آثار بهرام صادقی، حبیب احمدزاده و ریچارد براتیگان به بحث و تبادل آرا گذاشته می شود. بچه های کتاب" در خیابان ملاصدرا، ابتدای خیابان معدل، نبش کوچه 11، ساختمان 254 قرار دارد.


۱۳۹۲/۱۲/۶ - ۰۶:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن