تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803834799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیره علوی، راهبرد محوری و الگوی جامع و کامل رشد و تعالی کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سیره علوی، راهبرد محوری و الگوی جامع و کامل رشد و تعالی کشور است خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: سیره علوی بر تمام اصول و مبانی علمی و عملی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برتری دارد و در حقیقت سیره علوی، راهبرد محوری و الگوی جامع رشد و تعالی جامعه و کشور است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین ˈسید احمد میرعمادی ˈ روز دوشنبه در همایش سیره علوی که با رویکرد سیاسی و اقتصادی در دانشگاه آزاد خرم آباد برگزار شد، افزود: رویکرد سیاسی و اقتصادی امام علی (ع) در زمان خلافت، الگوی کاملی برای همه حاکمان و دولتمردان اسلامی است چراکه ایشان برهمین اساس زمینه خدمت صادقانه و خالصانه به مردم و نابودی ظلم و جور را در جامعه اسلامی فراهم کردند.
وی با بیان اینکه رشد جامعه در گرو رشد سیاسی و اقتصادی مردم است، اظهار داشت : دین اسلام توجه ویژه ای به رشد و تعالی جامعه و کرامت اسنان دارد که توجه به آموزه های اصیل اسلامی و دینی می تواند بستر مناسب برای تحقق این مهم در جامعه اسلامی را به خوبی فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه حاکمان و دانشمندان اقتصادی نتوانسته اند الگوی مناسبی را در حوزه مدیریت برنامه های اقتصادی و سیاسی تدوین کنند، تصریح کرد: دراین میان، سیره و شیوه مدیریت و رهبری حضرت علی(ع) بهترین و مناسب ترین الگوی حاکمیتی است که نشانگر امتیاز و برتری سیره امیر المومنین(ع) در تمامی اصول و مبانی سیاسی و اقتصادی است که می تواند به عنوان الگویی کامل در برنامه راهبردی سیاسی و اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه نگاه امام علی(ع) به سیاست و اقتصاد نگاه دنیامدارانه و قدرت محور نبوده است، افزود: نگاه ایشان به این حوزه، نگاهی توحیدی، الهی و عادلانه است که نشان می دهد تفکرات حاکمیتی امام علی(ع) بر پایه اصول مستحکم و شفاف اسلامی و مبتنی بر حفظ کرامت و ارزش های والای انسانی و الهی استوار بوده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت شناخت بیشتر و دقیق اصول مدیریتی و حاکمیتی حضرت علی(ع) در عرصه های سیاسی و اقتصادی، گفت: سیاست علی(ع) در امر حکومتداری مبتنی بر علم، دانش، تخصص، تقوی، پاکدامنی، پاکدستی، عدالت و دوری از تبعیض است و فرموده های ایشان گویای این مهم است که نباید افراد فاقد تعهد، تخصص و تقوی در راس هرم مدیریت قرار داشته باشند.
حجت‎الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه تقوی و پاکی امنیت جانی و مالی برای جامعه به دنبال دارد، تصریح کرد : مساله عدالت اساس حکومت علی(ع) بوده و مدارای با مردم از اصولی است که ایشان بر آن همواره تاکید داشته اند.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: انحصارطلبی، خودکامگی، فساد و تبعیض بزرگ ترین آفت های حکومت و سیاست محسوب می شوند و عامل اصلی بروز همه مشکلات هستند.
وی افزود: براساس سیره حاکمیتی حضرت علی(ع) ، عدالت اقتصادی و اجتماعی، فقرزدایی، رفاه، پیشرفت، مبارزه با مفسدان اقتصادی و غارتگران بیت المال لازمه موفقیت در عرصه مدیریتی و رشد و تعالی جامعه است.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: لازمه موفقیت در مقوله اقتصاد مقاومتی، تلاش برای تولید ثروت و رونق اقتصادی از طریق نظارت در توزیع ثروت و صرفه جویی در مصرف ، رعایت اصل مهم عدالت و کار و تلاش هدفمند و مستمر با استفاده از توان و تعهد نیروهای متخصص و کاربلد است.
وی تصریح کرد : حضرت علی(ع) در مسائل اقتصادی چهار موضوع از جمله جمع آوری خراج و مالیات، ایستادگی، جهاد و دفاع در برابر دشمن ، اصلاح امور و عمران و آبادانی شهرها را مدنظر قرار داشتند و این چهار اصل نیز به خوبی در منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی مشهود و ملموس است.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت : رهبر معظم انقلاب چند سالی است که مسائل اقتصادی را از جمله اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی و حماسه اقتصادی را در حوزه مدیریتی کشور مورد توجه قرار داده اند که این نشاندهنده نگاه ویژه و راهبردی ایشان برای رشد و شکوفایی کشور و دستیابی به اصل مهم استقلال و خودکفایی در عرصه اقتصادی با توجه به آموزه ها و شیوه های اصیل اسلامی و دینی است.
حجت‎الاسلام میرعمادی با بیان اینکه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب باید روحیه مقاومت، ایستادگی و اعتماد به نفس باید در مردم تقویت شود، افزود: برای تحقق اصل مهم و راهبردی اقتصاد مقاومتی باید به خوبی از توان داخلی و ظرفیت های موجود کشور استفاده کرد که لازمه نیز انجام کار فرهنگی برای توجه بیشتر مردم و مسوولان به این موضوعات است.
7274/1625
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن