تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818824709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقلال مقابل شيرهاي سفيد، فولاد رو در روي ارتش قطر!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: استقلال مقابل شيرهاي سفيد، فولاد رو در روي ارتش قطر!
زنگ شروع مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا از امروز به صدا در مي‌آيد تا تنور فوتبال در قاره كهن ‌داغ شود.


زنگ شروع مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا از امروز به صدا در مي‌آيد تا تنور فوتبال در قاره كهن ‌داغ شود. ايران هم در اين مسابقات چهار نماينده دارد. استقلال و فولاد نماينده‌هاي ايران در روز اول مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا هستند. استقلال در‌ آزادي ميزبان الشباب عربستان است و فولاد هم به دوحه رفته تا روبه‌روي الجيش قطر به ميدان برود. تراكتور و سپاهان دو نماينده ديگر ايران در آسيا هم چهارشنبه مسابقه دارند.
 
  استقلال ايران – الشباب عربستان
 ساعت 19:30
آبي‌ها در حالي در فصل جديد ليگ قهرمانان امروز به ميدان مي‌روند كه فصل پيش تنها يك قدم براي رسيدن به فينال فاصله داشتند اما با شكست مقابل نماينده كره از دور رقابت‌ها كنار رفتند. حالا آنها در ابتداي راه فصل گذشته هستند. استقلال در گروه A با تيم‌هاي الشباب، الريان و الجزيره همگروه است و امروز در اولين مسابقه ميزبان نماينده عربستان است.
شاگردان قلعه‌نويي در شرايطي آماده اين مسابقه شده‌اند كه در ليگ داخلي ايران روزهاي بحراني را تجربه مي‌كنند و پس از شكست سنگين مقابل ملوان صدرنشيني ليگ را از دست داده‌اند. با اين وجود آبي‌ها مي‌گويند مي‌خواهند در‌ آسيا شروع مقتدارنه‌اي داشته باشند. آبي پوشان براي بازي امروز تنها يك غايب دارند و هاشم بيك زاده به دليل مصدوميت نمي‌تواند براي استقلال به ميدان برود. با وجود اين، ايمان مبعلي بازيكن جديد استقلال كه قرار است در ليگ قهرمانان آسيا، آبي پوشان را همراهي كند در بازي با الشباب براي اولين بار در تركيب استقلال قرار مي‌گيرد تا دغدغه‌هاي قلعه نويي از خلأ يك هافبك بازيساز در ميانه ميدان به حداقل برسد.
در سوي ديگر الشباب عربستان قرار دارد كه به شيرهاي سفيد مشهور هستند. آنها به واسطه كسب عنوان سومي ليگ برتر عربستان در فصل گذشته به عنوان يكي از چهار نماينده عربستان راهي ليگ قهرمانان آسيا در فصل جاري شدند. الشباب كه از مربي بلژيكي به نام اميليو فررا بهره مي‌برد در فصل 2011 به بالاترين افتخار آسيايي خود رسيده و تا مرحله نيمه نهايي هم صعود كرد و نهايتا در رقابت‌هاي سال گذشته هم تا جمع هشت تيم برتر آسيا بالا آمد.
نكته قابل توجه اينكه در بيشتر ديدارهاي تيم‌هاي ايراني با سفيدپوشان الشباب، نمايندگان كشورمان موفق‌تر عمل كرده‌اند تا جايي كه الشباب در تقابل با نمايندگان كشورمان و در طول اين سال‌ها در چهار ديدار از سپاهان و در يك ديدار از پرسپوليس شكست خورده است. دو پيروزي مقابل تراكتورسازي در فصل جاري و يك برد مقابل ذوب‌آهن در فصل 2011 هم از بردهاي الشباب مقابل نمايندگان ايران محسوب مي‌شود.
در تيمي كه در ورزشگاه ملك فهد با گنجايش 67 هزار نفر بازي‌هايش را برگزار مي‌كند، دو برزيلي، يك كلمبيايي و يك بازيكن كره‌اي حضور دارند كه از ستون‌هاي اصلي تركيب تيمي الشباب محسوب مي‌شوند. اين تيم عربستاني در ليگ 14 تيمي اين كشور در رده چهارم ايستاده است. آنها با كسب 35 امتياز در 23 هفته سپري شده در اين رتبه قرار گرفته‌اند. نكته جالب آنجاست كه الشباب با تيم نخست جدول عربستان يعني النصر 25 امتياز فاصله دارد.

  الجيش قطر – فولاد ايران؛ ساعت 20:30
علاوه بر استقلال، فولاد ديگر نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا است كه امروز به ميدان مي‌رود. شاگردان حسين فركي كه به دوحه رفته‌اند مهمان الجيش قطر هستند. فولاد سال گذشته با قرار گرفتن در رده چهارم جدول رده‌بندي ليگ برتر فوتبال ايران توانست آخرين سهميه ليگ قهرمانان آسيا را به خود اختصاص دهد. فولاد در دومين حضور خود در ليگ قهرمانان آسيا با تيم‌هاي الجيش قطر، الفتح عربستان و بنيادكار ازبكستان هم‌گروه است.
فولاد خوزستان آخرين بار در سال 2006 در رقابت‌هاي ليگ آسيا حاضر شده بود كه در آن مسابقات با كسب چهار امتياز در همان مرحله گروهي وداعي زودهنگام با مسابقات داشت. حالا آنها در حالي رقابتشان را در ليگ قهرمانان آسيا آغاز مي‌كنند كه در بهترين شرايط به سر مي‌برند. ‌شاگردان فركي در ليگ برتر با قرار گرفتن در صدر يكي از مدعيان قهرماني هستند و مي‌خواهند همين روند صعودي كه در ليگ داشته‌اند را در آسيا هم ادامه بدهند. فولاد در اولين گام مقابل الجيش قطر به ميدان مي‌روند. حسين فركي گفته است كه تيمش اگر چه در گروه نسبتا سختي قرار گرفته اما آنها براي صعود به مرحله بعد برنامه‌ريزي كرده‌اند.
باشگاه الجيش وابسته به ارتش قطر حريف امروز فولاد است، تيمي كه با پيروزي مقابل تيم‌هاي لنفاف و القادسيه كويت و عبور از پلي آف ليگ قهرمانان به مرحله گروهي صعود كرده است. اين تيم قطري در شرايطي آماده رويارويي با فولاد مي‌شود كه مانند شاگردان فركي در ليگ داخلي وضعيت خوبي دارد. اين تيم قطري در ليگ 14 تيمي اين كشور با گذشت 21 هفته و با كسب 39 امتياز در رده دوم جدول ايستاده است. آنها پنج امتياز با صدرنشين اين رقابت‌ها يعني لخويا فاصله دارند و بعد از اين تيم با 22 گل خورده، برترين آمار خط دفاعي ليگ را در اختيار دارند.
مطرح‌ترين بازيكن كشور قطر، وسام رزق كاپيتان الجيش است. هافبك- مدافع 33 ساله كه ابتداي همين فصل از السد به الجيش پيوست، تنها فوتباليست كشور قطر است كه توانسته بيش از 100 بازي ملي داشته باشد و نامش را در باشگاه 100 تايي‌هاي فيفا ثبت كند. وسام بنا به نياز تيمش در پست هافبك دفاعي يا مدافع مياني بازي مي‌كند. مربع تهاجمي الجيش قطر فوق‌العاده خطرناك هستند. گو سيول كي از كره جنوبي در كنار كيمبو ايكوكو، نيلمار داسيلوا و واگنر ريبرو اعضاي اين چهار ضلعي گلزن را تشكيل مي‌دهند. هرچند كه واگنر ريبرو گلزن اول الجيش در سال گذشته، از نظر بدني در دوران افت قرار دارد و غالباً جايش را به محمد مونتاري مهاجم جوان و 21 ساله الجيش داده است.


نویسنده : سعيد احمديان 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 05 اسفند 1392 - 22:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن