تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802780260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبک زندگي اسلامي، آسيب پذيري را در برابر دشمن کاهش مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ اسفند ۱۳۹۲ (۱۷:۱۴ب.ظ)
سبک زندگي اسلامي، آسيب پذيري را در برابر دشمن کاهش مي دهد دبير و عضو شوراي مرکزي کميته امداد امام خميني(ره) گفت: امروز اگر ما به سبک و روش زندگي اسلامي و معيارها و ارزش هاي آن بازنگرديم قطع يقين آسيب پذيري ما در برابر دشمن افزايش مي يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا ترقي در همايش علم آموزي و سبک زندگي ديني که با حضور دانشجويان خانواده بزرگ کميته امداد امام خميني(ره) در سالن اجتماعات اداره کل تبليغات اسلامي استان قزوين برگزار شد، گفت: با توجه به نگاه اسلام، يک ساعت تفکر از 70 سال عبادت بالاتر است و اين تفکر نشان مي دهد كه بايد از علم هاي صوري فاصله گرفته و به سمت آگاهي و تحقيق رفته و در صورتي كه اين امر بر اساس معيارهاي ارزشي اسلام باشد تاثيرات لازم را در زندگي ما به همراه خواهد داشت.
وي با اشاره به تحقيق يکي از دانشجويان در خصوص عدم نقش اقتصاد در ترک تحصيل دانش آموزان منطقه اسفرورين ادامه داد: نتيجه اين تحقيق نشان مي دهد، حرکتي که در كميته امداد براي حمايت از تحصيل دانش آموزان محروم صورت گرفته اثر خود را در جامعه گذاشته است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني(ره)، دبير و عضو شوراي مرکزي کميته امداد امام خميني (ره) عنوان کرد: همان طور كه مقام معظم رهبري در سخنان خود به آن اشاره فرمودند: علمي که امروز موجب افتخار، سربلندي و عزت کشور ما شده، علمي است كه مبتني بر توانمندسازي و تكيه برظرفيت هاي داخلي کشور است و کشور را به سمت استقلال پيش مي برد؛ نه علمهايي که ما را به سمت وابستگي سوق دهد.
ترقي افزود: با وجود تلاش هاي مستمر در بخش هاي دانشگاهي و ارتباط مطالب کتب درسي، ما هنوز در علوم انساني وابستگي به غرب داريم و کتابهاي ترجمه شده غربي به عنوان مرجع مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي تصريح كرد: کتاب طب ابن سينا سال ها است که در غرب به عنوان متن اصلي علوم پزشکي مورد استفاده است اما دانشجوي پزشکي ما با اين کتاب غريبه است؛ از اين رو اگر به ظرفيت هاي داخلي و توليدات علمي خودمان توجه کرده و از آن استفاده کنيم، در عرصه علمي درخششي در جهان کنوني خواهيم داشت كه بي نظير و مثال زدني خواهد بود.

*جامعه مصرفي، ضدعلم آموزي است
دبير و عضو شوراي مرکزي کميته امداد امام خميني(ره) اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در راستاي رشد و ارتقاي علمي کشور مصمم هستند و در اين راستا نيز تلاش مي کنند موانع را بردارند و خوشبختانه امروز با رهنمودهاي موثر مقام معظم رهبري رشد علمي ما قابل ملاحظه است؛ اين رويه نشان مي دهد گرايش عمومي در جامعه در حال گسترش است و اسلام نيز به علم اهميت بسياري مي دهد.
وي با اشاره به اهميت سبک زندگي اسلامي و تاثير مستقيم آن با الگوي مصرف گفت: جامعه مصرفي به طور طبيعي بايد ضد علم آموزي باشد و جامعه اي که در اثر مصرف گرايي به اسراف و تبذير مبتلا خواهد شد آن جامعه در زمينه علم آموزي دچار مشکل خواهد شد کما اينکه در انقلاب اسلامي طي اين سه دهه اين موضوع را توانستيم آزمايش کنيم و به اين درک نيز برسيم.
سبک زندگي اسلامي راه مقابله با تحريم ها است
وي يادآور شد: وقتي که ساده زيستي جاي خود را به تجمل، زندگي سنتي جاي خود را به زندگي مدرن و روحيه کمک به مردم جاي خود را به سودجويي فردي مي دهد بدان معناست که ما از سبک زندگي اسلامي فاصله گرفته ايم.
ترقي اضافه کرد: در صورتي که قناعت و زندگي ساده يک ارزش به حساب مي آيد، امروزه شاهد هستيم که ثروت ارزش يافته و در دوراني که دختر چادري ارزش داشت، دختر مانتويي ارزش مي يابد و اينها به معناي تغيير نظام ارزشي است و اين نوع تغيير سبک زندگي، آثار بدي در جامعه گذاشته و ارزش دين و خدا جاي خود را به پول و دنيا خواهد داد.
وي تصريح کرد: در چنين شرايطي بايد آثار اين نوع تغيير را در جامعه مشاهده کنيم، اگر کشور ما به اندازه جمعيت بيش از يک ميليارد و 300 ميليوني چين انرژي مصرف مي کند ناشي از اين سبک زندگي و سياست هاي اقتصاد منهاي عدالت است و اينها آثار خود را زماني نشان مي دهد که با تحريم مواجه مي شويم.
دبير و عضو شوراي مرکزي کميته امداد امام خميني (ره) بيان کرد: اگر سبک زندگي خود را بر اساس معيارهاي اسلامي حفظ کرده بوديم، اکنون ذره اي از تحريم ها نمي توانست فشار به زندگي ما وارد کند و اگر به دنبال اسراف در
مصرف نبوديم و زندگي ما وابسته به تشريفات نبود امروز به خاطر تحريم احساس فشار و نگراني نمي کرديم و لذا بايد به ظرفيت و توان داخلي، توجه نمود.

*سبک زندگي اسلامي دولت را در حل مشکلات کمک مي کند
وي ادامه داد: امروز اگر ما به سبک زندگي و روش زندگي اسلامي و معيارها و ارزش هاي اسلامي بازنگرديم قطع يقين آسيب پذيري ما در برابر دشمن افزايش مي يابد.
ترقي يادآور شد: سبک زندگي اسلامي ما را به پيشرفت، رشد، عدالت و رفاه و همچنين سعادت دنيوي و اخروي مي رساند و بايد به الگوهايي که در اين حوزه وجود دارد توجه کرده و زندگي خود را به آنها نزديک کنيم.
وي خاطر نشان کرد: سبک زندگي اسلامي در زندگي فردي و اجتماعي انسان اثرگذار است و اگر رفتار فردي ما اصلاح شود رفتار اجتماعي ما نيز اصلاح خواهد شد و جامعه برخوردار از خانواده هاي داراي سبک زندگي اسلام، پيشرفته و مترقي خواهد بود.
وي تأکيد کرد: اين نوع سبک زندگي به دولت نيز امکان را مي دهد که با مشکلات کمتري براي رفاه جامعه روبه رو باشد و توقعات نيز به گونه اي تنظيم مي شود که با امکانات و توانمندي کشور منطبق شود، در سبک زندگي اسلامي بايد مسير پيشرفت را بدون تکيه بر بيگانگان و تکيه بر توان داخلي طي کرد و اين مطمئن ترين راه در مسير پيشرفت کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن