تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803146054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واحدهاي صنعتي كوچك صادرات گرا حمايت مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ اسفند ۱۳۹۲ (۱۰:۱۱ق.ظ)
واحدهاي صنعتي كوچك صادرات گرا حمايت مي شود در راستاي توسعه صادرات صنايع كوچك كشور، تفاهم نامه همكاري مشترك بين سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران و صندوق ضمانت صادرات ايران امضا شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مديرعامل سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران در مراسم امضاء تفاهم نامه ضمن تاكيد بر حمايت از واحدهاي صنعتي كوچك صادراتگرا و افزايش توان رقابت پذيري آنها براي حضور موثر در بازارهاي صادراتي اظهار داشت: واحدهاي صنعتي كوچك از ظرفيت پاييني برخوردار بوده و بازارايابي محدودي دارد لذا براي شناسايي بازارهاي هدف و حضوردر بازارهاي صادراتي متحمل هزينه هاي بسياري مي شود.
سيد محمد علي سيد ابريشمي، كاهش هزينه هاي تامين مالي صنايع كوچك براي حضور موفق در بازارهاي صادراتي را از اهداف اصلي اين تفاهم نامه توصيف كرد و گفت: به منظور كمك به واحدهاي صنعتي ضروري است، توسعه بازارهاي خارجي كالاها وخدمات صنايع كوچك وخوشه هاي كسب و كوچك بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.
معاون وزير صنعت، معدن وتجارت با بيان اينكه دو هزار واحد صنعتي صادراتي در شهرك هاي صنعتي مشغول به كار هستند، اضافه كرد: بيشتر واحدهاي صنعتي كوچك به رغم قابليت هاي زياد و توانمندي بالا در عرصه توليد براي توسعه بازار صادراتي به كمك احتياج دارند.
سيد ابريشمي اظهار اميدواري كرد با انعقاد اين تفاهم نامه تسهيلات لازم به منظور توسعه صادرات با كمترين هزينه در اختيار اين صنايع قرار گيرد.
مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران نيز در ادامه اين مراسم سياست اصلي صندوق را كاهش هزينه تمام شده توليد وتسهيل حضور فعالان اقتصادي در بازارهاي صادراتي عنوان و بيان کرد: اين صندوق آمادگي دارد ريسك هاي سياسي سرمايه گذاري خارجي در حوزه احداث واحدهاي صنعتي در خارج از كشور را پوشش داده و رقابت منفي بين توليد كنندگان را به حداقل برساند.
طاهر شه حامد، با بيان اينكه شهركهاي صنعتي از پتانسيل بالايي برخوردار است، تصريح كرد: به منظور توسعه صادرات واحدهاي صنعتي كوچك و واحدهاي مستقر در خوشه هاي كسب وكار تسهيلات لازم در اختيار اين واحدها قرار خواهد گرفت.
وي همچنين تاكيد كرد: در صورت موافقت سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران، صندوق ضمانت صادرات آمادگي دارد ، به منظور ارائه خدمات مشاوره اي وتسهيلات به صنايع كوچك كارگزاري در شهركهاي صنعتي ايجاد كند.
مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران در پايان براي كمك به حل مشكلات تعهدات ارزي صادركنندگان نيز قول همكاري داد.
همچنين معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران نيز در اين مراسم گفت: در كشورهايي كه رقيب ما به شمار مي روند بخش عمده اي از صادرات آنها توسط صنايع كوچك انجام مي شود، بنابراين ضروري است توان صادراتي صنايع كوچك را افزايش داده و بستر لازم را براي حضور آنها در بازارهاي هدف فراهم كرد.
غلامرضا سليماني با تاكيد بر تقويت همكاري با سيستم بانكي براي توسعه اعطاي اعتبارات صادراتي به صنايع كوچك و خوشه هاي كسب و كار، افزود: در حال حاضر توسعه خوشه هاي صادرات گرا، كنسرسيوم هاي صادراتي و شركت هاي مديريت صادرات از سوي سازمان با جديت پيگيري شده است.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون پنج شركت مديريت صادرات در شهرك هاي صنعتي مستقر شده است، گفت: علاوه بر اين در سال آينده پنج شركت ديگر نيز در شهرك هاي صنعتي مستقر خواهد شد.
سليماني ارتباط اين شركت ها با صندوق ضمانت صادرات را از برنامه هاي اصلي اين مجموعه عنوان و بيان کرد: تسهيل حضور صنايع كوچك در بازار عراق، افغانستان و همچنين آسياي ميانه از اولويت هاي اصلي سازمان بوده و اميدواريم با انعقاد تفاهم نامه مذكور اين مهم محقق شود.
براساس اين گزارش، بهره گيري از قابليت ها و توانمنديها و منابع طرفين در جهت صادرات محور كردن واحدهاي صنعتي كوچك و افزايش توان رقابت پذيري آنها جهت حضور موثر در بازارهاي صادراتي از اهداف اصلي اين تفاهم نامه است.
در اين تفاهم بر همكاري با شركت هاي مديريت صادرات در سطح شهرك ها و نواحي صنعتي ،تقويت همكاري با سيستم بانكي در جهت توسعه اعطاي اعتبارات صادراتي به صنايع كوچك، خوشه ها و شبكه هاي كسب و كار تاكيد شده است.
همچنين حضور گسترده در استان هاي صادراتي به منظور افزايش ضريب نفوذ پوشش در استانها ، بيمه و تضمين اعتبارات و سرمايه گذاريهاي مربوط به كالاها و خدمات صادراتي نيز از جمله محورهاي اين تفاهم نامه به شمار مي رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن