تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805545436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشنامه ای با 37 میلیون بشکه نفت صرفه جویی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به راهبردهای چین در صرفه جویی انرژی بخشنامه ای با 37 میلیون بشکه نفت صرفه جویی پکن - ایرنا - چین به رغم یک میلیارد و 340 میلیون نفر جمعیت و مصرف فزاینده مواد خام و انرژی، کشوری با راهبردهای مختلف در عرصه صرفه جویی انرژی است و یک بخشنامه دولت و همکاری مردم موجب صرفه جویی سالانه 37 میلیون بشکه نفت شده است.


به گزارش ایرنا، برخلاف کشورهای دارای منابع فراوان انرژی، چین به نسبت جمعیت و گستردگی کشور در بسیاری از موارد محتاج واردات منابع مختلف انرژی است، اما در مصرف همین منابع راه هایی را طی کرده که بعضا موفق بوده و نمونه ای برای دیگر کشورها بخصوص دارندگان منابع انرژی است که مصرف بی رویه ای هم دارند.
جلوگیری از آلودگی کربن و بهبود محیط زیست با استفاده از فناوری های نوین و جلوگیری از کاربرد بی رویه سوخت های فسیلی از جمله این راهبردها محسوب می شود.
چین از سال 2011 میلادی طرحی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن تا سال 2016 میلادی 670 میلیون تن انرژی صرفه جویی می کند که رقم بسیار قابل توجهی است.
چین بزرگترین منتشرکننده گازهای گلخانه ای است و در تلاش است مصرف انرژی را در واحد تولید ناخالص داخلی از بالای 25 درصد تا سال 2016 نزدیک به 16 درصد دیگر کاهش دهد.
ساخت تاسیسات زیربنایی محیط زیست، بهبود محیط زیست، کنترل آلودگی با کاربرد فناوری های جدید ، تعطیلی کارخانه های آلوده کننده، جلوگیری از صدور مجوز صنایع آلاینده و تغییر ساختار صنعتی مناطق مختلف کشور از جمله دیگر برنامه های چین برای صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از مصرف بی رویه انواع سوخت ها بخصوص سوخت های فسیلی است.
از دیگر تدابیر این کشور، کنترل درجه دستگاه های حرارتی منازل و مجتمع های مسکونی و فروشگاه ها و دیگر مکان های عمومی اعم از ادارات و دستگاه های دولتی و خصوصی در زمستان است که براین اساس میزان گرما نباید بالاتر از 26 درجه سانتیگراد باشد.
چین به همه ساختارهای زیرمجموعه دستور داده است تا این مقررات را مراعات کنند.
این کشور همچنین 373 میلیادر دلار تا سال 2016 میلادی برای اجرای طرح های صرفه جویی در انرژی اختصاص داده است.
تقویت تولید فناوری های پیشرفته، مصرف انرژی های نوین و کاهش آلاینده ها برای رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی با کم کردن از مصرف انرژی های موجود از برنامه های این کشور محسوب می شود.
یکی از موفق ترین بخش های کاری دولت چین مربوط به چهار سال پیش و در آستانه المپیک 2008 میلادی است. دولت در این دوره بخشنامه ای صادر کرد که بر اساس آن ارایه کیسه های پلاستیکی و کیف های خرید رایگان در تمامی فروشگاه های دولتی و خصوصی این کشور ممنوع شد.
بزرگترین هدف چین از این بخشنامه صرفه جویی در مصرف نفت بوده است.
روزنامه دیلی میل چین در این باره می نویسد : چینی ها تا قبل از این اقدام بیشتر از کشورهای دیگر پلاستیک مصرف می کردند.
شاید باور کردنی نباشد که چین با این اقدام توانسته است هر سال 37 میلیون بشکه نفت صرفه جویی کند. بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تاکنون چنین اقدامی انجام نداده و کشورهای دارای منابع بزرگ انرژی و نفت نیز این موضوع را در دستور کار قرار نداده اند.
مسوولان چین می گویند که با این اقدام هم چهره یک کشور صرفه جو را به نمایش گذاشته اند و هم از هدر رفتن نفت جلوگیری کرده اند. حال این یکی از دستاوردهای بزرگ اصلاحات از نگاه آنها محسوب می شود.
همکاری دولت و ملت در چین عاملی برای صرفه جویی مقادیر عظیمی از نفت و گاز مصرفی شده است. با توجه به توسعه ساختار صنعتی این کشور ، چین همچنان واردکننده دوم انرژی جهان محسوب می شود و بیش از 58 درصد از نفت مورد نیازش را از کشورهای دیگر خریداری می کند . نفتی که حیاتی است و نمی توان با ارایه رایگان پلاستیک در فروشگاه ها آن را به هدر داد.
آساق ** 2100 **1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن