تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816597531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرندگان از تهران قهر کردند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
پرندگان از تهران قهر کردند
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان این‌که ۱۴۶ گونه پرنده در پایتخت وجود دارد، گفت: با وجود نبود امکانات لانه‌گذاری و توسعه شهرنشینی و ساخت و ساز پرندگان از شهر تهران قهر کردند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرپو، اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم، در خصوص این‌که آیا شما مطرح کردید که پرندگان از تهران قهر کردند، اظهار داشت: ما 146 گونه پرنده در تهران داریم که مطالعات نشان می‌دهد این پرندگان در برخی نقاط مانند پارک پردیسان، پارک شهر و پارک سعدآباد حضور دارند و از شهر تهران به دلیل توسعه ساخت و ساز قهر کردند.

وی با بیان این‌که تمام درختان شمیرانات و اقدسیه در شمال تهران را قطع کرده‌ایم و جای آن را آپارتمان ساخته‌ایم که این خود باعث شده پرندگان از شهر تهران قهر کرده و امکانات برای لانه‌گذاری آن‌ها وجود نداشته باشد، ادامه داد: باید بگویم که پرندگان نمی‌توانند در شیروانی و روی آسفالت رغبت لانه‌گذاری داشته باشند بنابراین در سطح شهر به چشم دیده نمی‌شوند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود:در پارک شهر و پارک پردیسان ما غوغای پرندگان را شاهد بوده و بر روی هر شاخه پنج پرنده لانه‌گذاری کرده‌اند بنابراین تحقیقات نشان می‌دهد 146 گونه پرنده در 7 ایستگاه در شهر تهران وجود دارد ولی در سطح شهر حضور آن‌ها وجود ندارد.

کهرم اظهارداشت: همواره توسعه شهر‌نشینی با تخریب اکوسیستم‌های طبیعی و تنوع زیستی همراه بوده و پیامد آن، از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری است. بنابراین اکنون که پرنده‌ای در سطج شهر حضور ندارد به دلیل عدم رغبت و در نهایت از بین رفتن آن‌هاست.

* هیچ خبرنگاری به دادگاه نمی‌رود

کهرم با بیان این‌که ما برای گسترش ساخت و ساز جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی و درختان را نابود کرده‌ایم، گفت: در برخی مناطق بنده نیز پرنده خواص دیدم بنابراین چنین پرنده‌ای نیز وجود دارد ولی با توجه به آلودگی هوا و توسعه شهرنشینی میزان حضور پرندگان در سطح شهر بسیار کم است.

وی در خصوص اقدام مهم رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: با حضور خانم ابتکار دیگر از هیچ خبرنگاری شکایت نشده و به دادگاه روانه نمی‌شود که البته این موضوع در گذشته وجود داشت. همچنین رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست یکی از دغدغه‌هایش کاهش آلودگی هوا و استانداردسازی سوخت و خودرو است و در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: در راستای آلودگی هوا باید به مباحث زیادی توجه کنیم که از جمله آن گسترش حمل و نقل عمومی نیز بسیار مهم است. امیدواریم بتوانیم با اقدامات مؤثر شاهد محیط زیستی مطلوب باشیم.




1392/12/5





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن