تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801630307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعاهای رسانه‌های عربی همسو با کارشناسان صهیونیست درباره برنامه هسته‌ای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
ادعاهای رسانه‌های عربی همسو با کارشناسان صهیونیست درباره برنامه هسته‌ای ایران
به دنبال پایان دور جدید گفتگوهای ایران و کشورهای 1+5، برخی از کارشناسان ضد ایرانی در رسانه‌های عربی همسو با کارشناسان صهیونیست، در الگویی یکسان، بار دیگر ادعاهایی را درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح نمودند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در دور نخست گفتگوهای ایران و پنج به علاوه یک که منجر به امضای توافقنامه موقت هسته‌ای گردید، برخی از رسانه‌های عربی و صهیونیستی ادعاهایی را درباره "فریبکاری" و "برنامه‌های پنهان هسته‌ای ایران" مطرح نمودند. همین رسانه‌ها در دور جدید گفتگوها، ادعاهایی مشابه را مطرح می‌نمایند. 


در نشست اخیر وین، چارچوب‌های کاری گفتگوها مشخص گردید و قرار شد که دور بعدی گفتگوها هفدهم مارس برگزار گردد. کارشناسان در ارزیابی این نشست، به موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی اشاره نموده‌اند. 


شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان که رویکردی کاملا ضد ایرانی دارد درباره نشست اخیر ژنو با دو کارشناس گفتگو نمود. 


"محمود الاحوازی" کارشناس امور خاورمیانه با اشاره به آنکه حاضرین در نشست به جزییات اشاره ننموده‌اند، گفت: "هیچ کس درباره واقعیت توافق‌ها صحبت نمی‌کند و این مسئله، بیشتر جامعه جهانی و کشورهای منطقه ای به خصوص کشورهای عربی را نگران می کند."


وی در ادامه ادّعا نمودکه ایران به موضوع موشک‌های بالستیک وارد نمی‌شود زیرا قصد دارد آنها را به کلاهک هسته‌ای تجهیز نماید. 


"جاسر الجاسر" مشاور سردبیر روزنامه الجزیره عربستان نیز ادعاهای مشابهی را درباره موشک‌های بالستیک ایران تکرار نمود و در ادامه بار دیگر حضور کشورهای عربی را در نشست‌های هسته‌ای با ایران، خواهان شد. 


در رویکردی کاملا مشابه، سردبیر روزنامه اسراییلی هاآرتص در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ، مدعی گردید که ایران در گفتگوهای هسته‌ای، غرب را فریب می‌دهد.


"آلوف بِن" افزود: "ایران از گفتگوها برای فریب دادن غرب استفاده می کند تا توافقی به دست بیاورد که می خواهد و درعین حال توان هسته‌ای‌اش را حفظ کند تا اینکه در نهایت بتواند در موقعیتی قرار بگیرد که فاصله چندانی برای رسیدن به توان نظامی هسته ای نداشته باشد." وی همچنین همسو با برخی از رسانه‌های عربی، مدعی گردید که ایران قصد دارد بقیه تسلیحاتش را حفظ نماید.


در مجموع می‌توان گفت که با توجه به رویکرد لابی صهیونیست‌ها برای افزایش فشارها بر آمریکا و اروپا برای اعمال معیارهای جدید علیه ایران، می‌توان گفت که نوعی ائتلاف نوشته شده یا نانوشته میان رسانه‌های صهیونیست و برخی از رسانه‌های عربی ایجاد گردیده است. این در حالی است که این فشارها تاکنون بی حاصل بوده و چنین مطالباتی در همان نخست از دستور کار نشست خارج گردیدند.




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن