تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816590221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کناره گیری مقتدا صدر از سیاست نمایشی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کناره گیری مقتدا صدر از سیاست نمایشی است تهران - ایرنا - سایت «شفاف» در گفت و گو با یک کارشناس از احتمال ائتلاف مقتدا صدر با علاوی نوشت و کناره گیری صدر را از سیاست یک حرکت نمایشی خوانده است .


در این مصاحبه که با «حسن هانی زاده » انجام شد آمده است : با کناره گیری مقتدی صدر از سیاست؛ واکنش های متفاوتی را از سوی مقامات عراقی شاهد بودیم ضمن اینکه در این میان گمانه زنی هایی نیز برای بررسی این اقدام وی صورت گرفت برخی علت آن را افزایش فساد در 6 وزارتخانه تحت نفوذ جریان صدر دانسته و گروهی دیگر افزایش پیروزی نوری المالکی در انتخابات آینده را دلیل کناره گیری صدر از سیاست می دانستند،ضمن اینکه استعفای نمایندگان وابسته به جریان صدراز پارلمان عراق، جدی بودن مقتدا رابرای کناره گیری از قدرت افزایش می داد، باز پس گیری استعفا از سوی نمایندگان این نظریه را قوت بخشید که این اقدام رهبرجریان صدر بیشتر جنبه تبلیغاتی و نمایشی داشته است.
هانی زاده به شفاف گفت: تصمیم صدر برای کناره گیری از قدرت ناشی از وجود اختلاف میان جریان صدر و دولت حاکم بر عراق است،ضمن اینکه محبوبیت مقتدی صدر نسبت به گذشته کاهش چشم گیری پیدا کرده است و وی تلاش دارد تا با انتقاد از دولت و جانبداری از گروه های فعال دراستان الانباروحتی گروه های تروریستی محبوبیت از دست رفته خود را بازسازی کند.
هانی زاده معتقد است این اقدام مقتدی صدر موجب فشار بر نوری المالکی درآستانه برگزاری انتخابات پارلمانی شده و به نظر می رسد صدر از طریق انصراف از فعالیت های سیاسی قصد خروج از چرخه قدرت را ندارد بلکه تصمیم دارد تا قدرت چانه زنی خود را افزایش دهد و از این رهگذر می خواهد که نقش خود را در انتخابات آتی پر رنگ تر کند.
این کارشناس مسایل منطقه به اهداف پشت پرده این اقدام صدر اشاره کرد و گفت: باتوجه به افول و کاهش نقش صدر در جامعه؛ وی می تواند از این طریق خود را به عنوان یکی از رهبران مذهبی در نجف اشرف مطرح کرده و راه را برای طرح مرجعیت خود در آینده هموار کند که امکان وقوع آن دور از ذهن است.
وی رابطه مستقیم کناره گیری صدر با فساد بالای وزارتخانه های تحت پوشش جریان صدر را منتفی دانسته و گفت: اگر چه فساد در عراق وجود دارد اما این موضوع به کناره گیری مقتدی صدر مربوط نیست زیرا فساد در گذشته هم وجود داشته است اما صدر سه ماه مانده به برگزاری انتخابات دست به چنین اقدامی می زند ،این کناره گیری ناشی از اختلاف های موجود میان اعضای جریان صدر و هم چنین مقتدا صدر با دولت نوری المالکی است و این اقدام صدر تاکتیکی بوده و یک نوع جریان سازی است تا بدین گونه موافقان وی در خیابان ها به حرکت درآمده و بازگشت وی را خواهان شوند.
هانی زاده افزود: استعفا و سپس بازپس گیری آن از سوی نمایندگان جریان صدر در پارلمان نشان از نمایشی بودن این اقدام دارد و به نظر نمی رسد که تصمیم وی برای خروج از چرخه قدرت جدی باشد و این اقدام وی تاکتیکی است ضمن اینکه اخیرا انتقادات صدر ازاقدامات نوری المالکی در الانبار افزایش پیدا کرده است.
وی به اختلافات جدی المالکی و صدر اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش اختلافات میان این دو، بیم آن می رود که مقتدا صدر با ایاد علاوی، رهبر جریان فهرست العراقیه ائتلاف کند و مشکلاتی را برای نوری المالکی و ائتلاف دولت قانون ایجاد کند.
هانی زاده به نتایج حاصل از این ائتلاف نامیمون میان صدر و علاوی اشاره کرد و گفت:در این صورت کرسی های ائتلاف دولت قانون المالکی در پارلمان کاهش می یابد زیرا شواهد حاکی از آن است که صدر به دنبال جریان های غیر همسو با المالکی و افزایش کرسی های جریان صدر در پارلمان است.
اول**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن