تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804575388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ما پول نمي خواهيم؛ موانع ايجاد مراکز بيماران نادر را بر داريد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۶:۵۵ب.ظ)
مديرعامل بنياد بيماري‌هاي نادر خطاب به وزارت بهداشت: ما پول نمي خواهيم؛ موانع ايجاد مراکز بيماران نادر را بر داريد مدير عامل بنياد بيماريهاي نادر با اشاره به اينکه ۵۸ نوع بيماري نادر در دنيا وجود دارد و هزينه تشخيصي بيماران نادر 150ميليارد ريال است گفت: ماهيچ پولي از دولت نمي‌خواهيم، و تمام خدمات را به بيماران رايگان ارائه مي دهيم از طرفي وزارت بهداشت موانع ايجاد مراکز بيماران نادر را بر دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي داوديان در نشست خبري پنجمين همايش بين‌المللي بيماري‌هاي نادر با اشاره به زمان فعاليت بنياد بيماري‌هاي ضمن بيان اينکه نقشه ي راه بنياد ترسيم شده است گفت: در طول مسير خدمت‌رساني ‌مان تجارب بسياري کسب کرديم به طوري که دو ماه قبل وقتي نماينده سازمان ملل در حوزه نهادهاي مردمي به ايران آمده بود باور نمي‌کرد که اين بنياد بدون کمک دولتي فعاليت مي‌کند.
وي گفت:در اين راستا همايشي در تاريخ 9 اسفند در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار خواهد شدو در حاشيه ي آن عملکرد بنياد در قالب يک کتاب منتشر مي‌شود.
داوديان با بيان اينکه دفاتر بنياد به صورت فعال در استان‌هاي مازندران، فارس، تهران و ْآذربايجان غربي داير است گفت: همچنين در زمينه ي پژوهش و تحقيق قراردادهايي ميان بنياد و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور منعقد شده است.
وي تاکيد کرد:اين بنياد براساس اهداف چهارگانه خود مراکز تشخيصي بيماري‌هاي نادر را تأسيس و آزمايشگاه‌هاي وابسته به آن را تجهيز مي‌کند ضمن اينکه به زودي در استان همدان و مابقي استان‌ها اين مراکز ايجاد خواهد شد.
وي ادامه داد: 58 نوع بيماري نادر وجود دارد و اين بنياد ظرف 4 سال اطلس بيماري‌هاي نادر را بدون کمک گرفتن از نهادهاي دولتي منتشر و تقديم وزارت بهداشت کرده است.
مديرعامل بنياد بيماري‌هاي نادر گفت: از هر 10 هزار نوزاد 5 نفر به اين نوع بيماري‌ها دچار مي‌شوند و خانواده‌ها به دليل رنج اين بيماري در حمايت و درمان عاجز مي‌شوند.
وي با اشاره به اينکه بنده چندي قبل با وزير بهداشت ديداري دوستانه داشتم و فعاليت‌هاي بنياد را براي وي تشريح کردم بيان کرد: مادرخواست‌هايمان رااعلام کرديم و در صورت همکاري وزارت بهداشت اميدواريم بتوانيم در تمام استان‌هاي کشور مراکز تشخيصي و درماني بيماري‌هاي نادر را راه‌اندازي کنيم تا به صورت رايگان به بيماران ارائه خدمات درماني صورت پذيرد.
داوديان افزود: براي تاسيس مراکز تشخيصي و درماني از دولت مي‌خواهيم تا موانع را از سر راه بنياد بردارند و با دادن مجوزهاي مورد نظر اين مراکز را در مطالعات و آمارگيري همراهي کنند.
مديرعامل بنياد بيماري هاي نادربا بيان اينکه کار فعاليت بيماري‌هاي نادر از جنس کار مردمي است، افزود: هر مرکز تشخيصي که بنياد در استان‌هاي متعدد ايجاد مي‌کند بالغ بر 5 تا 15 ميليارد تومان هزينه در بر دارد.
وي تاکيد کرد:تا کنون هيچ کمکي از دولت دريافت نکرده‌ايم به طوري که مثلا يک دستگاه MRI هفت و نيم ميليارد تومان، يک دستگاه سي‌تي‌‌اسکن 500 ميليون تومان و تجهيز آزمايشگاه بالغ بر دو و نيم ميليارد تومان هزينه در بردارد و اين مبالغ جدا از هزينه‌هاي ساختماني تامين شده است.
داوديان تصريح کرد: بنياد بيماران نادر از بيماراني که دفترچه بيمه تامين اجتماعي و نيروهاي مسلح نداشته و هيچ گونه بيمه‌اي نبوده دفترچه بيمه سلامت ايرانيان صادر کرده و برايشان ارسال مي‌کند.
داريوش ارجمند ومحمدرضا طالقاني سفيران بيماران نادر شدند

همچنين در اين نشست داريوش ارجمند هنرمند پيشکسوت کشور به عنوان سفير فرهنگ و هنر بيماران نادر انتخاب شد که وي در اين رابطه گفت: اگر حاصل کارهاي هنري من اين بوده که در چنين بنيادي فعاليت کنم نشان مي‌دهد که کار هنري من بيهوده نبوده است.
وي گفت: مردم در سه مقوله ورزش،‌هنر و دين بدون هيچ اجباري دور هم جمع مي‌شوند و اين سه مقوله هر گونه نابساماني را برطرف مي‌کند.
ارجمند تاکيد کرد: در زمينه هنر مي‌توانيم مردم و مسئولان را در شناساندن بيماري‌هاي نادر کمک کنيم و از هر عنواني که در اختيار دارم از محبوبيت گرفته تا هر هنري که دارم براي حمايت از بيماران به کار مي‌گيرم تا دردشان را کاهش دهم.
اين هنرمند پيشکسوت خطاب به اصحاب رسانه گفت: شما وجدان جامعه هستيد و بايد از نزديک رنج و سختي اين بيماران را ديده و به مردم اطلاع دهيد چراکه بايد با اين بيماران بيشتر همدلي کنيد و به عنوان سفراي اين بيماران فعاليت کنيد.
35 هزار نفر درايران مبتلا باشندبه بيماري نادر هستند

حجت‌الاسلام محمد مسجد جامعي نيز در نشست خبري پنجمين همايش بين‌المللي روز جهاني بيماري‌هاي نادر اظهار داشت: از حدود دهه ي 80 ميلادي کشورهايي اروپايي مانند دانمارک که سيستم ارائه ي خدمات بهداشتي مناسبي داشتند بررسي بر روي بيماري‌هاي نادر را آغاز کردند و در دهه نود به تعريف بيمار‌ي‌هاي کمياب رسيدند.
وي گفت:بنابراين طبق اين بررسي‌ها احتمال مي‌رود که از هر 2 هزار نفر يک نوزاد به اين بيماري در کشور مبتلا شود و در دنيا تخمين زده مي‌شود که 350 ميليون نفر به اين بيماري‌ها مبتلا هستند.
وي ادامه داد: حدود 7 هزار بيماري نادر در دنيا شناخته شده است، در ايران ممکن است 35 هزار نفر به اين بيماري مبتلا باشند اما؛ با توجه به رواج ازدواج‌هاي فاميلي احتمال مي‌رود آمار واقعي بيش از اين باشد.
مسجد جامعي گفت:براين اساس در بين کشورهاي منطقه، ايران بهترين درمان‌ها را دارد اما در زمينه برخي از بيماري‌ها مانند بيماري‌هاي نادر بي‌توجهي شده است حتي در زمينه آموزش پزشکي نيز غفلت در اين حوزه را مشاهده مي‌کنيم.
وي در پايان خاطرنشان کرد: تشخيص بيماري‌هاي نادر درجهان بسيار سخت است و اين مشکل در کشورهاي جهان سوم از جمله ايران نيز وجود دارد، درمان اين بيماري به هيچ وجه با يک جراحي صورت نمي‌پذيرد و بيشتر اين بيماران نيز قبل از يک سالگي فوت مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن