تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802665223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد انجمن خیرین کتابخانه‌ساز پیونددهنده ما با «یار مهربان»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
انجمن خیرین کتابخانه‌ساز پیونددهنده ما با «یار مهربان»
انجمن خیران کتابخانه‌ساز بستر ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه را فراهم کرده و توانسته با اعضای خود متشکل از اساتید دانشگاهی، مدیران، فرهیختگان و افراد فرهنگ‌دوست در این زمینه مثمر ثمر باشد.

خبرگزاری فارس: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز پیونددهنده ما با «یار مهربان»


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از خیرین مدرسه‌ساز که در کشور به خوبی در حال فعالیت هستند یک مجموعه دیگری که به فعالیت خود در سطح گسترده پرداخته، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز است. در راستای نیاز مبرم جامعه به تولید، نشر و گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان، متشکل از اساتید دانشگاهی، مدیران، فرهیختگان و افراد فرهنگ‌دوست تشکیل شده است. این انجمن در راستای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اجرای منویات رهبری گام برمی‌دارد تا بتواند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه روز به روز بیشتر جا بیاندازد. اما این انجمن از دید بسیاری از مردم و خیرین به دور مانده و آن طور که باید به مردم شناسانده نشده است. انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در آبان ماه 91 تأسیس شد و یک انجمن غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که به منظور جذب، ساماندهی منابع، امکانات و جلب مشارکت‌های مردمی در امر کتابخانه‌سازی، توسعه فرهنگ کتابخوانی و با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی تشکیل شده است. این انجمن طبق اساسنامه می‌تواند در تمام شهرستان‌ها واحدهایی را ایجاد کند تا دسترسی عموم مردم به کتابخانه‌های عمومی و ایستگاه‌های مطالعه را تسهیل دهد.  

  در این راستا و برای شناساندن بیشتر انجمن کتابخانه‌ساز استان و گام برداشتن در راستای فرهنگ مطالعه و کتاب گفت‌وگویی با اعضای انجمن داشتم. رﺋﯿﺲ ھﯿﺌﺖ ﻣﺪﯾﺮه اﻧﺠﻤﻦ ﺧﯿﺮان ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪﺳﺎز همدان کتاب را حافظه بشریت خواند و اظهار داشت: مجموعه دانش و معارف تاریخ مدون چندهزار ساله را در کتاب می‌توان یافت. مسعود میدانچی تصریح کرد: هیچ یک از وسایل ارتباطی، ژرفای لازم در اندیشه و حوزه قدرت خلاقیت انسان آنگونه که خواندن و نوشتن می‌آورد، ایجاد نمی‌کند. وی اذعان داشت: ترویج کتاب و کتابخوانی وظیفه و رسالت اصلی دست‌اندرکاران و فرهنگ و دانش و آحاد جامعه است. رئیس هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان همدان تأکید کرد: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان در همین راستا راه‌اندازی شد. وی ابراز داشت: جذب کمک‌های خیرین در راستای توسعه کتابخانه‌ها، کمک به تأمین منابع مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی برای تأمین منابع دیداری و شنیداری، حمایت از خیرین در زمینه‌های فرهنگی ـ اجتماعی و ارتباط مستمر با آن‌ها از اهداف انجمن خیرین کتابخانه‌ساز بوده است. میدانچی طراحی و برنامه‌ریزی به منظور تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه مفید، مساعدت و همکاری در اداره کتابخانه‌های عمومی و مشارکت فکر و فرهنگی در راستای بهره‌برداری مناسب‌تر و ترویج مطالعه مفید را از دیگر اهداف انجمن برشمرد. وی تصریح کرد: این انجمن زیرساخت‌های لازم را برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در کشور که مورد تأکید مقام رهبری است محقق می‌کند. رئیس هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان همدان تأکید کرد: جذب و جلب مشارکت‌های معنوی و مادی تمام آحاد جامعه به منظور پویایی و ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی و امر خیر کتابخانه‌سازی از اهداف مهم تشکیل این انجمن است.

  مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز همدان نیز با بیان اینکه بحث کتاب و کتابخوانی یک مقوله فرهنگی شناخته شده است اظهار داشت: اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی در این است که هیچ یک از تکنولوژی‌های روز نمی‌تواند جایگزین کتاب شوند. عباس زواره‌ای ادامه داد: وقتی فردی به خواندن کتاب علاقه‌مند می‌شود، هیچ چیز دیگری را نمی‌تواند جایگزین کتاب کند. وی با بیان اینکه انجمن در سال 91 تاسیس شد اذعان داشت: در ابتدای کار وارد ساختار و تشکیلات درونی انجمن شدیم و پس از آن در رابطه با کارهای و اهداف انجمن وارد کار شدیم.  مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز همدان تصریح کرد: اولین کاری که در دستور کار انجمن قرار گرفت راه‌اندازی انجمن در شهرستان‌ها بود و تا کنون انجمن‌های خیرین تویسرکان، سرکان، نهاوند، ملایر و اسدآباد راه‌اندازی شده است. وی خاطرنشان کرد: در بعضی از این شهرستان‌ها بلافاصله بعد از راه‌اندازی انجمن، خیرین برای اهدای زمین مراجعه کردند. زواره‌ای ابراز داشت: هدف ما از همایش خیرین کتابخانه‌ساز این است که در ابتدا انجمن را به خیرین و مردم بشناسانیم و کار بعدی جذب خیر است. وی به فعالیت‌های انجمن اشاره کرد و گفت: ترولی کتاب یکی از برنامه‌های انجمن بود که در این طرح کتاب در ترولی در اختیار بیماران بیمارستان قرار می‌گیرد. مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز همدان به راه‌اندازی این طرح در بیمارستان بعثت اشاره کرد و ادامه داد: تمام بیمارستان‌های همدان متقاضی استفاده از این طرح هستند و تنها مشکل در این زمنیه نیروی انسانی است. زواره‌ای یکی از وظایف انجمن را کمک به اداره کتابخانه‌ها برشمرد و بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های انجمن نذر کتاب است که تاکنون مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است.

    وی طرح اتوبوس کتاب را از دیگر برنامه‌های انجمن خیرین کتابخانه‌ساز دانشت و اظهار داشت: به دلیل اینکه انجمن از نظر مالی توانمند نیست بنابراین توان خرید اتوبوس برای این طرح را ندارد. مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز همدان افزود: اتوبوس کتاب زمانی باید شروع شود که بتوان طرح را ادامه داد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد و امیدواریم بعد از همایش مشکل اتوبوس حل شود. وی از امضای تفاهم‌نامه‌هایی بین اوقاف و انجمن خبر داد و گفت: با این تفاهم‌نامه می‌توانیم از ظرفیت‌های مساجد، حسینیه‌ها، امام‌زاده‌ها و ... اوقاف در راستای ایجاد کتابخانه استفاده کنیم. زواره‌ای عنوان کرد: انجمن در حال انعقاد تفاهم‌نامه دیگری با صدا و سیما با هدف کار تبلیغاتی و با شهرداری به منظور استفاده از فضاهای فرهنگسراها در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه است. یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان نیز اظهار داشت: اهداف انجمن نشر فرهنگ کتابخوانی است که در راستای دانش‌افزایی و ارتقا سطح فرهنگ جامعه است. اعظم بهرامی با اشاره به وجود بیش از 50 درصد از قشر جامعه را زنان تشکیل می‌دهند عنوان کرد: این قشر از جامعه نقش تربیتی فرزندان را برعهده دارند که این انجمن کمک می‌کند این قشر از جامعه استفاده بیشتری از بحث ببرند. وی به بحث ترولی کتاب در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم روزی به جایی برسیم که در هر لحظه و هر جا کتاب به راحتی در دسترس افراد جامعه قرار بگیرد. با گسترش این انجمن حوزه نفوذ آن در سطح شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها توسعه می‌یابد که در این صورت فرهنگ کتابخوانی در سطح استان با رشد بسیار خوبی همراه بوده و منشأ خیرات و برکات فرهنگی برای استان است. در این صورت شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش در سطح استان فرهنگی و تاریخی همدان خواهیم بود. همه باید دست در دست هم داده تا با شناساندن این انجمن به افراد خیر گامی در راستای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان برداریم. ---------------------- گزارش از مرضیه خلیلی --------------------- انتهای پیام/89029/ی40

92/12/04 - 12:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن