تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804112670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محیط بانان قربانی شکارچیان متخلف


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

محیط بانان قربانی شکارچیان متخلف تهران -ایرنا-محیط بانان سربازان عرصه های طبیعی و تنوع زیستی کشور هستند که در بسیاری موارد در راه این هدف قربانی افراد سودجو و متخلف می شوند.


سازمان حفاظت از محیط زیست در تازه ترین آمار اعلام کرده است که در دهه های اخیر 113 محیط بان در راه حفاظت از محیط زیست کشورمان کشته شدند و در مدت 5 تا 6 سال گذشته ، هفت محیط بان به علت تیراندازی به سمت متخلفان در زندان به سر می برند که برخی از آنها در انتظار مرگ هستند.
این در حالی است که تعداد محیط بانان مورد نیاز برای حفاطت از عرصه های طبیعی کشور 10 هزار محیط بان است ولی اکنون بیش ار 2 هزار محیط بان یعنی یک چهارم نیاز تعیین شده ،محیط بان در کشور وجود دارد. از سوی دیگر این محیط بانان با توجه به سختی کار و برای تامین معیشت خود و خانواده نیازمند افزایش حقوق و اختصاص تسهیلات ویژه هستند.
آنچه مسلم است زندگی این محیط بانان با خطرات بسیاری مواجه است . چنان چه تعدادی از آنها به علت تیراندازی به سمت متخلفان و رعایت نکردن قانون استفاده از اسلحه در زندان به سر می برند.
اسماعیل کهرم مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این مورد گفت : اگر این افراد قوانین استفاده از اسلحه را رعایت می کردند اکنون در زندان نبودند اما در هر حال سازمان حفاظت محیط زیست از آنها حمایت می کند.
وی تاکید کرد که قوانین حمایتی سازمان محیط زیست از محیط بانان بسیار مستدل و محکم است اما گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که قابل پیشگیری نیست.
وی گفت : همیشه عده ای هستند خودشان را بالاتر از قانون و شکست ناپذیر می دانند از این رو سال ها بدون این که خود را پاسخگو بدانند اقدام به شکار می کنند، حتی شکارچیانی هستند که وقتی شکار می کنند از خودشان علامت به جا می گذارند مثلا کله قوچ شکار را می برند یک شاخ را اره می کنند و در جایی از طبیعت قرار می دهند به این منظور که ˈ من هستم ˈ.
کهرم اظهارداشت: با این گروه متخلف چگونه می توان برخورد کرد ، قوانین برخورد با متخلف وجود دارد ، وقتی فرد متخلف وارد منطقه حفاظت شده شود ،سلاح و خودروی فرد توقیف می شود و حتی باید جریمه پرداخت کند و گاهی نیز زندانی می شود به عنوان مثال امسال فردی در شمال کشور به علت شکار یک گرگ به 3 سال حبس محکوم شد اما آیا دیگر فردی گرگ شکار نمی کند؟
مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد : مساله مهم فرهنگ سازی در جامعه است اما در هر حال همیشه چتر حمایتی سازمان حفاظت محیط زیست در حد توان و گاهی بیشتر از توان بر سر محیط بانان قرار دارد.
کهرم خاطرنشان کرد : استفاده از سلاح و شلیک آن برای محیط زبانان قوانین خاص خودش را دارد که محیط بانان باید در این زمینه آموزش بییند و سازمان محیط زیست نیز تاکنون دوره های آموزشی برای محیط بانان برگزار کرده است .
وی گفت: براساس قوانین محیط بان زمانی می تواند با اسلحه خود شلیک کنند که جان خودش یا همکارش در خطر باشد ، ایست بدهد و اگر مجبور به تیراندازی شد پاهای فرد را هدف قرار دهد ، متاسفانه محیط بانانی که در زندان به سر می برند هیچ کدام از این شرایط را رعایت نکردند.
احمد علی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست نیز خواستار یاری قانون گذاران برای اجرای اقدامات تامینی و حمایتی بیشتر از محیط بانان شد.
وی با ابراز تاسف از کشته و یا مجروح شدن محیط بانان به علت انجام وظیفه تاکید کرد که باید قوانین به حدی بازدارنده باشد که متخلفان جرات نزدیک شدن به محیط بانان را نداشته باشند.
همچنین سرهنگ حمید رضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دراین مورد به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس قانون، متخلفان و افراد شروری که به محیط بانان آسیب وارد می کنند دستگیر و مجازات می شوند .
وی اظهار داشت: قوانین وجود دارد اما برخی افراد ذاتا شرور هستند و محیط بانان هم که افرادی شجاع هستند با آنها درگیر می شوند و در برخی موارد دچار ضرب و جرح می شوند.
خیلدار گفت: البته تمام محیط بانان مسلح نیستند و وظیفه برخی از آنها پایش ، رسیدگی به آبشخورها و حفاظت از تنوع زیستی است که در این شرایط مورد حمله متخلفان قرار می گیرند که دو محیط بان استان گلستان هم از افرادی بودند که اسلحه نداشتند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در ساختار یگان حفاظت محیط زیست جذب 10 هزار محیط بان مصوب شده است اما به علت کمبود اعتبارات قادر به جذب این تعداد نیرو نیستیم که این امر باید مورد توجه مسوولان عالی رتبه کشور و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
وی گفت: اکنون بیش از 2 هزار محیط بان داریم یعنی یک چهارم نیروی مورد نیاز مصوب شده برای حفاظت از مناطق حفاظت شده که باید با جذب نیرو این کمبود را جبران کنیم.
خیلدار یادآور شد که از نظر تجیهزات کمبودی وجود ندارد .سال 90 حدود یک میلیارد تومان تجهیزات برای محیط بانان خریداری شد امامساله مهم تجهیز مناطق حفاظت شده به فناوری های نوین مانند دوربین های مدار بسته است که باید جدی گرفته شود.
وی اظهارداشت: محیط بانان ما همواره با افرادی مواجه هستند که سلاح حمل می کنند از این رو همواره در خطر قرار دارند ، ایجاد خطر برای این افراد فرقی نمی کند که سلاح مجوز داشته باشد یا غیرقانونی باشد،آمار کشفیات در 3 سال گذشته نشان می دهد بیش از 82 درصد تخلفات صید و شکار صورت گرفته با سلاح های مجوز دار بوده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: ما بر اساس ماده 191 قانون توسعه برنامه پنجم خواستار هماهنگ کردن تعداد سلاح های مجوز دار با توان و ظرفیت طبیعی طبیعت برای شکار هستیم ، این قانون دولت را مکلف کرده است تعداد سلاح ها مطابق با توان اکولو‍ژیکی طبیعت باشد که ما خواستار اجرای قانون و تسریع در این کار هستیم.
علمی ( 5 ) **9014**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن