تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801703593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر حزب ملی گرایان ، نخست وزیر ترکیه را متهم به تغییر قوانین کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رهبر حزب ملی گرایان ، نخست وزیر ترکیه را متهم به تغییر قوانین کرد آنکارا - ایرنا - ˈدولت باغچه لیˈ رهبر حزب ملی گرای ˈحرکت ملیˈ دومین حزب بزرگ مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور، ˈرجب طیب اردوغان ˈ را متهم به تغییر قوانین برای محافظت از خود کرد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، باغچه لی در سخنانی در شهر ˈساکاریاˈ از ارایه لایحه افزایش اختیار سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه (میت) به مجلس ملی این کشور انتقاد کرد و گفت: اردوغان برای محافظت از خود اقدام به تغییر قوانین می کند.
رهبر حزب حرکت ملی افزود: نخست وزیر ترکیه با ارایه این لایحه به مجلس ملی ترکیه قصد دارد سازمان اطلاعات و امنیت را به یکی از سازمان های وابسته به حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در آورد.
وی از دولت آنکارا خواست از بازی کردن با سازمان های دولتی صرف نظر کند.
ˈکمال قلیچدراوغلوˈ و ˈصلاح دمیرتاشˈ رهبران احزاب ˈجمهوری خواه خلقˈ و ˈصلح و دمکراسیˈ در مجلس ملی ترکیه نیز از ارایه لایحه افزایش اختیار سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه انتقاد کرده بودند.
در صورت تصویب این لایحه، محاکمه رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه تنها توسط دیوان عالی قضایی این کشور امکان پذیر خواهد بود و علیه یکی از اعضای این سازمان دو بار تحقیقات نمی توان انجام داد.
بر اساس این لایحه، هیات وزیران ترکیه در مورد امنیت خارجی، مبارزه با تروریسم و امنیت ملی این کشور می تواند ماموریت هایی برای ˈمیتˈ در نظر بگیرد و این سازمان همانند سازمان جاسوسی آمریکا ˈسیاˈ موظف به انجام این ماموریت ها است.
طبق این لایحه محافظت دولتی از ماموران سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در مقابل قوه قضاییه افزایش و راه برای انجام عملیات مختلف از سوی این سازمان بازتر می شود.
افزون بر آن به سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه امکان هرگونه شنود داده می شود و انتشار اسناد در ارتباط با فعالیتها و یا عملیات میت جرم محسوب خواهد شد.
علاوه بر آن طبق این لایحه سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه می تواند در باره صدور روادید ، اجازه اقامت و اشتغال و یا اخراج اتباع بیگانه نظر دهد.
خاورم ** 230**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن