تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819022870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چالش‌های اداری در خراسان شمالی سرمایه گذاران را فراری می‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان شمالی شهراوا:
چالش‌های اداری در خراسان شمالی سرمایه گذاران را فراری می‌دهد
بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت هماگ، اولین و بزرگترین سرمایه‌گذار در خراسان شمالی از چالش‌های اداری در این استان گلایه کرد و گفت: بروکراسی اداری در خراسان شمالی سرمایه‌گذاران واقعی را از ماندگاری و فعالیت در این استان پشیمان می‌کند.



به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین شهراوا شامگاه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه اجرای مجتمع تجاری تفریحی هماگ به عنوان اولین و بزرگترین سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی در خراسان شمالی از تیر ماه 91 آغاز شده است، اظهار داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت 2.5 هکتار با زیربنای حدود 12 هکتار در سه فاز تجاری تفریحی، دی کلینیک و هتل احداث می شود. به گفته وی مجتمع تجاری تفریحی هماگ با مشارکت شهرداری بجنورد و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی احداث می شود که سهم مشارکت این دو نهاد در پروژه حدود 10 درصد(مربوط به زمین محل اجرای پروژه) و مابقی سهام آن متعلق به بخش خصوصی است. شهراوا اضافه کرد: در فاز نخست اجرای این پروژه بزرگ ساخت مجتمع تجاری تفریحی آن در شش طبقه آغاز شده و تاکنون نیز حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی عنوان کرد: در این فاز یک طبقه به پارکینگ، چهار طبقه به واحدهای تجاری و یک طبقه نیز به اماکن و مراکز تفریحی نظیر سینما، کافی شاپ، شهربازی سرپوشیده، رستوران و... اختصاص می یابد.

این سرمایه گذار بخش خصوصی اضافه کرد: در فاز دوم این طرح مجتمع دی کلینیک شامل اتاق عمل، داروخانه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، مطب پزشکان عمومی و متخصص و... ساخته می شود و در فاز سوم آن نیز هتل احداث خواهد شد. به گفته وی برای بهره‌برداری از فاز نخست این مجتمع برنامه زمان بندی چهار ساله در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود بخش تجاری تفریحی این طرح 2.5 تا سه سال دیگر به بهره برداری برسد. شهراوا با اشاره به این که برای احداث کل پروژه حدود 250 الی 300 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، اظهار کرد: برای اجرای فاز نخست پروژه افزون بر 150 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است. وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح پیش بینی شده که برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و برای بیش از 10 هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی شود. 15 درصد واحدهای تجاری هماگ پیش فروش شده است مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت هماگ در ادامه با اشاره به مشارکت‌های مردمی در احداث این پروژه بزرگ، اظهار داشت: مشارکت مردمی در این طرح به صورت پیش خرید واحدهای تجاری فاز نخست آن است. شهراوا با اشاره به این که مجتمع تجاری تفریحی هماگ حدود 600 باب واحد تجاری خواهد داشت، افزود: از این تعداد تاکنون 120 باب واحد تجاری معادل 15 درصد کل واحدهای تجاری فاز نخست پیش فروش شده است. به گفته وی البته سهم مشارکت مردم از طریق پیش خرید واحدها با توجه به مشاعات پروژه بسیار اندک و در حدود پنج درصد سرمایه گذاری انجام شده است اما باید توجه داشت که حتی این سهم اندک نیز به صورت اقساطی از مردم دریافت می شود و تاکنون هم تنها یک چهارم آن دریافت شده است. فرآیند دریافت مجوزها در خراسان شمالی کند و خسته کننده است این سرمایه گذار بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود به خلف وعده های مسئولان برای حمایت از سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چه در ابتدای امر بسیاری از مسئولان وعده های مختلفی برای حمایت دادند اما در مرحله عمل، چالش های اداری، مشکلات متعددی را برای پروژه ایجاد کرد.

شمس‌الدین شهراوا که اهل بندرعباس بوده و بجنورد، مرکز خراسان شمالی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌است، افزود: مسئولان دستگاه‌های استان مخالفتی با اجرای پروژه ندارند اما به نظر می رسد به دلیل آن که تاکنون طرحی با این وسعت و حجم در خراسان شمالی اجرا نشده، مشکلاتی برای ارائه مجوزها و همکاری پیش می آید به گونه ای که در برخی موارد مسئولان استان برای همکاری با این طرح منتظر تصمیم گیری وزارت خانه و سازمان ارشد خود در تهران می شوند. وی اضافه کرد: شاید بهتر بود دستگاه های خراسان شمالی پیش از شروع سرمایه گذاری هایی با این وسعت، خود را برای ارائه خدمات متناسب آماده می کردند. به گفته شهراوا حمایت از سرمایه گذار فقط به دعوت و برخوردهای گرم خلاصه نمی‌شود بلکه لازم است زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری فراهم شود تا سرمایه گذار در حین اجرای طرح معطل موارد و مشکلاتی نظیر آب، برق، تلفن و ... نباشد. وی با بیان این که متاسفانه زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در خراسان شمالی آن گونه که باید و شاید آماده نیست، تصریح کرد: بروکراسی و چالش های اداری در این استان سرمایه گذاران واقعی را از ماندگاری و فعالیت پشیمان کرده و آنها را فراری می دهد. شهراوا اضافه کرد: البته برخورد مسئولان خراسان شمالی با سرمایه گذاران خصوصی مناسب بوده اما روند اجرایی و اداری در این استان کند و خسته کننده است.


۱۳۹۲/۱۲/۴ - ۰۹:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن