تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819403011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه فازهاي جديد پارس جنوبي نيازمند سرمايه گذاري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۲ (۹:۳۶ق.ظ)
مديرعامل شركت ملي گاز: توسعه فازهاي جديد پارس جنوبي نيازمند سرمايه گذاري است ايران آمادگي پذيرش سرمايه هاي خارجي را در بخش هاي پالايشگاهي، خطوط لوله و ايستگاه هاي تقويت فشار شركت گاز دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون وزير نفت در همايش هم انديشي نظام جديد قراردادهاي صنعت نفت ايران، با اشاره به افزايش توليد از فازهاي پارس جنوبي در سال هاي اخير گفت: تاكنون نتوانسته ايم خطوط لوله جديد گاز را ايجاد و بستر لازم براي انتقال گاز فازهاي جديد پارس جنوبي را فراهم كنيم كه اين يكي از چالش هاي جدي شركت گاز در بخش خطوط انتقال گاز است.
عراقي روند توسعه خطوط لوله سراسري كشور و توسعه ي فازهاي جديد پارس جنوبي را نامتوازن دانست و گفت: هم اكنون خطوط لوله اي كه قرار است گاز فازهاي جديد پارس جنوبي را منتقل كند، نياز به سرمايه گذاري دارد و اين امر براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي مي تواند جذاب باشد.
وي با اشاره به عقب ماندگي هاي نسبي در بخش ذخيره سازي گاز نيز گفت: هم اكنون روزانه 9.8 ميليون متر مكعب از مخزن ذخيره سازي سراجه ي قم به خط لوله ي سراسري گاز تزريق مي شود و بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته، مخزن ذخيره سازي شوريجه نيز سال آينده وارد مدار توليد مي شود.
عراقي رفع محدوديت هاي تامين گاز كشور، تجديد ساختار شركت ملي گاز و دستيابي به تجارت جهاني گاز را از مهم ترين ماموريت هاي شركت ملي گاز برشمرد.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران تاكيد كرد: ايران آمادگي پذيرش سرمايه گذاران خارجي را در بخش پالايشگاه هاي گازي، خطوط لوله و ايستگاه هاي تقويت فشار دارد.
وي اصلاح الگوي مصرف و بهينه سازي مصرف گاز، تنوع بخشي در سبد انرژي و سرمايه گذاري در توسعه زيرساخت هاي گاز را از ديگر پتانسيل هاي سرمايه گذاران خارجي خواند.
عراقي با اشاره به رشد 24 درصدي مصرف گاز در بخش صنعتي جهان در 10 سال اخير، گفت: ايران با دارا بودن 33.6 تريليون متر مكعب گاز به عنوان نخستين دارنده ذخاير گازي، هم اكنون نقش كمي در تجارت جهاني گاز دارد.
وي ايران، روسيه، قطر و تركمنستان را به ترتيب بزرگترين كشورهاي دارنده منابع گازي جهان اعلام كرد و افزود: ايران در بخش مصرف گاز در جايگاه سوم جهاني قرار دارد و اين موضوع حكايت از شدت بالاي مصرف انرژي است.
معاون وزير نفت در امور گاز با اشاره به وجود بحران هاي مصرف گاز در سال جاري گفت: ايران با وجود داشتن بزرگترين منابع گازي، هم اكنون به دليل مصرف غير بهينه و توسعه ي نامتوازن گاز رساني در كشور، در فصل سرد سال با بحران مواجه است.
عراقي با اعلام اينكه براي ايجاد شرايط پايدار در گازرساني به بخش خانگي، گازرساني در بخش هاي صنعتي، نيروگاه ها و سي ان جي ها در فصل سرد سال با محدوديت مواجه شده است، گفت: تاكنون توانسته ايم تامين گاز كشور را با استفاده از سوخت هاي مايع مديريت كنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن