تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819119367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احزاب مخالف اوکراینی برای تشکیل دولت رایزنی می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

احزاب مخالف اوکراینی برای تشکیل دولت رایزنی می کنند تهران-ایرنا- احزاب مخالف در اوکراین رایزنی ها را برای تشکیل دولت جدید بعد از خروج ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری این کشور از کی یف آغاز کرده اند.


خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ روز شنبه از کی یف گزارش داد: مخالفان دولت اوکراین برای تشکیل دولتی جدید بر اساس توافق روز جمعه با ویکتور یانوکوویچ رایزنی ها را آغاز کردند.
ˈهرمان ون رامپویˈ رییس شورای اروپا با صدور بیانیه ای گفت : اکنون همه احزاب باید مسئولیت را بر دوش بگیرند، شجاع باشند و سخنان خود را برای حفظ آینده اوکراین را به عمل تبدیل کنند.
در حالیکه تعداد بی شماری از اعضای حزب حاکم یانوکوویچ از کشور فرار کرده اند و خود او در شهر ˈخارکفˈ به سر می برد، بر اساس توافق روز گذشته با نمایندگان اتحادیه اروپا بازگشت به قانون اساسی سال 2004 و آزادی ˈیولیا تیموشنکوˈ نخست وزیر پیشین این کشور ممکن شد.
ˈویتالی کلیچکوˈ گفت خروج یانوکوویچ از کی یف به معنای لزوم برگزاری انتخابات پیش از ماه دسامبر (آذر/دی) است که پیش از این به عنوان ضرب الاجل برای برگزاری انتخابات در توافق آتش بس معین شده بود. وی زمان مناسب را برای برگزاری انتخابات تا 25 مارس (5 فروردین) دانسته است.
از مجموع 450 کرسی مجلس اوکراین پیش از آغاز اعتراضات 207 نفر به حزب یانوکویچ وابسته بودند که اکنون تعداد آنها به 192 نفر رسیده است و 13 نفر دیگر نیز امروز خود را نماینده مستقل اعلام کردند.
بحران اوکراین تاثیر منفی فراوانی بر اقتصاد این کشور داشته است، کی یف از سال 2008 شاهد سه بار تغییرات گسترده در دولت بوده است.
بازار بورس و سهام اوکراین روز گذشته و بعد از دست یافتن دو طرف به توافق ارزش خود را به دست آورد، موسسه اعتبارسنجی ˈاستاندارد و پورزˈ هشدار داد اوکراین با خطر ورشکستگی و اجبار برای تاخیر در بازپرداخت بدهی های خود روبروست. این موسسه همچنین رتبه اعتباری اوکراین را به CCC کاهش داد که هشت رتبه زیر رتبه سرمایه گذاری است.
از طرف دیگر روسیه نیز پرداخت وام 15 میلیارد دلاری به اوکراین را متوقف کرده است، ˈآنتوان سیلوآنوفˈ وزیر دارایی روسیه روز گذشته در مصاحبه ای گفت مسکو سوالات زیادی در این مورد دارد که اوکراین چگونه خواهد توانست این وام را بپردازد.
بحران اوکراین که از 21 نوامبر (30 آبان) به دلیل امضا نکردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا آغاز شد در هفته جاری به دلیل بی توجهی دولت به خواسته های معترضان برای برگزاری هرچه سریع تر انتخابات به خشونت کشیده شد و 77 کشته از میان معترضان و نیروهای پلیس برجا گذاشت.
اروپام**9157 ** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن