تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803143258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعامل منطقي و مطلوب ايران و ژاپن زمينه مناسبي براي تحکيم همکاري‌هاي دو جانبه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ اسفند ۱۳۹۲ (۱۷:۴ب.ظ)
تعامل منطقي و مطلوب ايران و ژاپن زمينه مناسبي براي تحکيم همکاري‌هاي دو جانبه است دکتر محمدعلي دارياني با تأکيد بر اين مطلب گفت: دو کشور ايران و ژاپن داراي سابقه فرهنگي، علمي و تاريخي طولاني اند و از تمدني پايدار برخوردارند و به سبب جايگاه مثبت ژاپن در افکار عمومي کشور ما، زمينه‌هاي همکاري ميان دو ملت در عرصه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي و سياسي فراهم است.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون هماهنگي اجراي مقررات اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور که در چهاردهمين گردهمايي سالانه اعضاي انجمن شرکت کنندگان ايراني در دوره‌هاي آموزشي جايکا سخن مي گفت افزود: رويکرد دو کشور براي تحکيم آرامش و ثبات در قاره آسيا، بستر مناسبي براي تحکيم همکاري‌هاي في‌مابين به وجود آورده است و با توجه به اينکه قرن 21 به نام قرن آسيا نام‌گذاري شده و با توجه به شرايط مساعد طرفين، زمينه تحقق مشارکت بيشتر در زمينه‌هاي مختلف بين دو کشور فراهم است.
وي در اين گردهمايي که با حضور وزير مختار سفارت ژاپن در ايران، مدير کل شرق آسيا و اقيانوسيه وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران و نماينده مقيم جايکا در دفتر نمايندگي ايران برگزار شد، با تأکيد بر اينکه ايران و ژاپن به عنوان دو کشور تأثيرگذار و قدرتمند در آسيا داراي ظرفيت‌هاي فوق العاده‌اي در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي اند، افزود: توسعه ارتباطات مردمي بين ايران و ژاپن از طريق نهادهاي دولتي مانند انجمن شرکت کنندگان در دوره‌هاي آموزشي جايکا يک ضرورت است که مي‌تواند به رشد و تحکيم روابط فرهنگي و علمي و شناخت بهتر طرفين از يکديگر کمک قابل توجهي نمايد.
معاون هماهنگي اجراي مقررات اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود پيشنهادهايي را به منظور بهره‌وري و اثربخشي بيشتر دوره‌هاي آموزشي که جايکا متولي برگزاري آنهاست، ارائه کرد.
برگزاري نشست‌هاي تخصصي بين اعضاي انجمن در ايران و ژاپن، طراحي دوره‌هاي آموزشي برنامه‌ريزي و مديريتي در سطوح مختلف با رويکرد مسأله محور، در اختيار گذاشتن آخرين تجربيات موفق مديريتي ژاپن و بازنگري در طراحي دوره‌هاي آموزشي و به‌روز رساني محتواي دوره‌هاي متناسب با نيازهاي اجتماعي-اقتصادي ايران، از جمله پيشنهادهاي ارائه شده دکتر دارياني در اين گردهمايي بود.
وزير مختار سفارت ژاپن در ايران نيز در اين نشست به بيان پيشينه روابط ايران و ژاپن پرداخت و گفت: همکاري‌هاي دو کشور در عصر جديد از سال 1336رسما آغاز شد و ما با توجه به اينکه ايران کشوري در حال توسعه و داراي توانمندي‌هاي فراوان است، همواره ارتباط سازنده و رو به گسترشي را با اين کشور داشته‌ايم.
آکيرا چيبا سپس افزود: همکاري‌ها و کمک‌هاي فني و مالي ژاپن به ايران در زمينه‌ حفاظت از محيط زيست، مبارزه با مواد مخدر، بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان به سرزمين اصلي و دوره‌هاي آموزشي که با حضور کارشناسان ايراني در ژاپن برگزار شده و مي‌شود، نمونه خوبي از اين همکاري‌هاست.
وي در همين چارچوب افزود: تاکنون بيش از 3هزار کارآموز ايراني در دوره‌هاي مختلف آموزشي ژاپن شرکت کرده‌اند و با گشايش فصل جديد روابط دو کشور که در سايه ديدارها و گفت و گوهاي مقامات سياسي دو کشور در ماه‌هاي اخير صورت گرفته بايد تلاش کنيم که اين روابط توسعه و تعميق يابند.
مدير کل شرق آسيا و اقيانوسيه وزارت امورخارجه کشورمان نيز در اين گردهمايي تعامل مؤثر و مستمر دو کشور در طول ساليان متمادي را ناشي از درک صحيح مردم و دولت‌هاي دو کشور از شرايط و توانمندي‌هاي يکديگر دانست و گفت: نقش مهم ايران و ژاپن در منطقه خاورميانه و خليج فارس و گسترش نفوذ ژاپن در جهان پيراموني اميد بخش روابطي محکم و سازنده تر در آينده نزديک است.
مهاجري افزود: متأسفانه با وجود ظرفيت‌هاي بالقوه فراوان دو طرف که مي‌توانست بستر همکاري‌هاي بيشتر باشد، در سال‌هاي اخير به دليل مسائل خارج از اراده دوطرف مانند تحريم‌ها و مسائل مربوط به فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي ايران از اين ظرفيت‌ها به خوبي استفاده نشد و اميدواريم با توجه به منطقي تر شدن رفتار جامعه بين‌الملل با فعاليت‌هاي هسته‌اي و رفع تحريم‌ها، دو کشور جبران مافات کنند و از ظرفيت‌هاي موجود براي گسترش مناسبات بهره‌مند شوند.
مدير کل شرق آسيا و اقيانوسيه وزارت امورخارجه کشورمان در ادامه گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي همکاري با ژاپن در پروژه‌هاي مختلف فني و اقتصادي را دارد و از آمادگي وزارت متبوعش براي رفع موانع و حمايت از حضور مؤثر ژاپن در زمينه‌هاي مذکور خبر داد.
رئيس انجمن شرکت کنندگان ايراني دوره‌هاي آموزشي جايکا نيز اعلام کرد: در سال‌هاي اخير فعاليت انجمن محدود به برگزاري گردهمايي ساليانه بوده است که با هماهنگي‌هايي که انجام شده است در سال جديد دو نشست تخصصي هم با حضور اعضا در دستگاه‌هاي اجرايي برگزار خواهد شد.
مهندس رضي همچنين از راه‌اندازي وب سايت و پست الکترونيکي انجمن براي ارتباط و تعامل بهتر و بيشتر اعضا با يکديگر خبر داد.
در چهاردهمين گردهمايي جايکا در ايران ياسوتو تاکه اوچي، نماينده مقيم جايکا در دفتر نمايندگي ايران، حبيب الله اصغري، رئيس پژوهشکده فناوري اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهي و عبدالرحيم ايرا، کارشناس دفتر شاخص قيمت‌هاي مرکز آمار ايران، نيز مطالبي ايراد کردند.
جايکا انجمن شرکت کنندگان دوره‌هاي آموزشي در کشور ژاپن است. اين کشور هر ساله بورس‌هاي مختلف آموزشي را به کارشناسان کشورهاي مختلف اختصاص مي‌دهد و تعدادي از شرکت کنندگان در اين دوره‌هاي آموزشي، اعضاي انجمن جايکا هستند.
اين انجمن در ايران نيز دفتر دارد و ارتباط مستمري را با اعضاي انجمن و کساني که در دوره‌هاي آموزشي کشور ژاپن شرکت مي‌کنند، برقرار مي‌کند. اين انجمن هر ساله گردهمايي را با حضور اعضا در ايران برگزار مي‌کند.


















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن