تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818891557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده پیشین ایران در سازمان ملل: آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست/ عربستان، امارات و قطر تلاش می‌کنند جلو توافق هسته‌ای ایران و غرب را بگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نماینده پیشین ایران در سازمان ملل: آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست/ عربستان، امارات و قطر تلاش می‌کنند جلو توافق هسته‌ای ایران و غرب را بگیرند

نماینده پیشین ایران در سازمان ملل: آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست/ عربستان، امارات و قطر تلاش می‌کنند جلو توافق هسته‌ای ایران و غرب را بگیرند
یک استاد دانشگاه تاکید کرد که عربستان و متحدان عربی‌اش در پی توافق ژنو احساس انزوا می‌کنند و چاره‌ای جز کنار آمدن با موضوع هسته‌ای شدن ایران ندارند.
در آستانه برگزاری مذاکرات هسته‌ای وین برای برداشته شدن گام نهایی و توافق احتمالی ایران و گروه کشورهای 1+5 در خصوص برنامه هسته ای ایران تحرکاتی در مخالفت با توافق نهایی ایران و غرب از سوی کشورهای عربی دیده می‌شود؛ عربستان سعودی از تصمیم ریاض برای هسته ای شدن و آغاز روند غنی سازی سخن می‌گوید و امارات متحده عربی برخلاف آنچه نشان می‌داد به دنبال کاهش تنش با ایران است اما از ارجاع مجدد پرونده مناقشه برانگیز جزایر سه گانه ایرانی به شورای امنیت سازمان ملل خبر می‌دهد.

کشورهای عربی در فضای دشمنی ایران و آمریکا خود را بالا کشیده‌اند


به همین بهانه علی خرم کارشناس مسائل بین الملل، سفیر سابق ایران در لیبی و نماینده پیشین ایران درمقر سازمان ملل، در گفت‌وگویی با خبرنگار نامه‌نیوز گفت: کشورهای عربی ظرف 35 سال گذشته همواره بر اساس دشمنی و خصومتی که میان آمریکا و ایران وجود داشت خود را بالا کشیدند و توانستند در منطقه با یکدیگر متحد شوند، شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل دهند و سیادت عربستان را در میان خود نهادینه کنند و مهم‌تر از همه به آمریکا در منطقه و خلیج فارس زمین بازی دهند.

عادی شدن روابط ایران و آمریکا رویای عربستان برای براه انداختن جنگ علیه ایران را فرو خواهد ریخت


وی با بیان اینکه اتحاد برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس با یکدیگر علیه ایران در پرتو ایران هراسی و دشمنی ایران و آمریکا میسر شده است، تاکید کرد: اگر قرار باشد رابطه‌ی ایران و آمریکا بعد از حل مناقشات بر سر پرونده هسته‌ای عادی و یا دوستانه شود، رویای عربستان و متحدانش برای به راه انداختن جنگ علیه ایران و همچنین منزوی کردن تهران فرو خواهد ریخت. از طرفی عربستان سعودی و اسرائیل خود را بازنده اصلی در پرونده هسته ای ایران می دانند به همین دلیل عربستان به دنبال آن است که تلاش‌هایی را در جهت سنگ اندازی در روند توافق هسته ای ایران صورت داده و دیگر کشورهای منطقه را نیز با خود همراه سازد.

نماینده پیشین ایران در سازمان ملل با بیان اینکه عربستان با موضع گیری‌هایی که درباره توافق ژنو صورت داد خود را در مقابل ایران قرار داد، افزود: ریاض علاوه بر آنکه کور سوی بهبود روابط خود با تهران پس از 8 سال تنش که با روی کار آمدن دولت اعتدال انتظار آن می‌رفت را از بین برد بلکه روابط دوستانه خود با واشنگتن را هم تیره و تار کرد و به سمت برهم زدن دوستی‌های خود با آمریکا حرکت کرد.

مناقشه هسته ای ایران حل شود، نقش اش در خاورمیانه پررنگ و عربستان منزوی می‌شود


وی افزود: عربستان معتقد است که در پرتو توافق ژنو به سمت انزوا در حال حرکت است زیرا اگر این مناقشه حل شود، نقش تهران در خاورمیانه پررنگ‌تر خواهد شد و پیروزی اسد را در بحران جنگ داخلی سوریه و بازگشت وی به شرایط و قدرت پیشین در بحران سوریه را نیز به همراه خواهد داشت که عواقب سختی را برای عربستان سعودی، ترکیه و دیگر حامیان گروه های تروریستی در سوریه به همراه خواهد داشت.

عربستان، امارات و قطر تلاش می کنند جلو توافق هسته‌ای ایران و غرب را بگیرند


خرم با بیان اینکه عربستان از هر زاویه ای که به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران نگاه می‌کند خود را بازنده می‌بیند، گفت: اکنون امارات، قطر در کنار عربستان خود را در این شکست سیاسی سهیم دانسته لذا تلاش می‌کنند جلوی توافق هسته ای ایران و غرب را به هر نحوی بگیرند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: منفعت گروه 5+1 در این است که در مذاکرات هسته با ایران مسیر دیپلماسی را ادامه و به نتیجه مورد نظر برسند، استراتژی آمریکا علاوه بر آن ایجاب می‌کند که اگر خاورمیانه را به سمت خاور دور ترک کند خاورمیانه امن باشد.

آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست


سفیر سابق ایران در لیبی، با بیان اینکه عربستان در سال‌های اخیر از هیچ تلاش برای درگیری نظامی ایران و غرب فرونگذاشته است، افزود: آمریکا به هیچ وجه دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و علاوه بر آنکه این موضوع را به مصلحت دو کشور و ومنطقه نمیداند و بر پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود از طرق دیپلماتیک تاکید دارد.

تلاش‌های عربی- اسرائیلی تاثیری در مذاکرات هسته ای ندارد


وی در پایان نقش کشورهای عربی در پرونده هسته ای ایران با غرب را اینگونه عنوان کرد: علی رغم آنکه موضع کشورهای عربی به ویژه عربستان نسبت به توافق ژنو خصمانه است اما تلاش‌های عربی - اسرائیلی برای مانع تراشی در این زمینه راه به جایی نخواهد برد زیرا منافع و مصالح 1+5 و دراس آن آمریکا ایجاب میکند که با ایران کنار بیایند و اگر هرتلاشی از سوی آنها در این زمینه صورت بگیرد نیز در پایان بازنده خواهند بود.





1392/11/28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن