تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803094808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس ترکیه یکپارچه خواهان گسترش روابط با ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس مجلس ملی ترکیه در گفت و گو با ایرنا: مجلس ترکیه یکپارچه خواهان گسترش روابط با ایران است تهران – ایرنا – رییس مجلس ملی ترکیه با تاکید بر اینکه تمام احزاب حاضر در مجلس این کشور، خواهان گسترش همه جانبه روابط با ایران هستند، گفت: به محض اینکه دولت ترکیه لایحه اجرای توافقنامه ترجیحی با ایران را تقدیم مجلس کند، مجلس بدون معطلی و با نظر مثبت آن را بررسی خواهد کرد.


« جمیل چیچک» این مطلب را در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا مطرح کرد و ضمن تاکید بر اهمیت توافقنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور و ضرورت اجرای آن، گفت: بدون تردید زمانی که موافقتنامه تجارت ترجیحی ترکیه و ایران از سوی دولت به پارلمان ترکیه تقدیم شود، نمایندگان نیز آن را در اولویت دستور کار خود قرار داده و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را بررسی خواهند کرد.
جمیل چیچک امضای قرارداد تجارت ترجیحی میان ترکیه و ایران را بخشی از سیاست های آنکارا در زمینه روابط خارجی و تامین کننده منافع ملی ترکیه دانست و گفت: در مجموع پنج حزب در مجلس ترکیه حضور دارند که برخی از آنها از همراهان حزب حاکم و برخی هم از جناح های مخالف هستند. اما وقتی که موضوعات مربوط به روابط خارجی و منافع ملی ترکیه در پارلمان مطرح می شود، همه احزاب و نمایندگان صرف نظر از سلایق و دیدگاه های سیاسی حزبی، در کنار یکدیگر قرار می گیرند و موضوعات مربوط به روابط خارجی و منافع ملی کشور را در اولویت کار خود قرار می دهند.
وی افزود: از دولت های ترکیه وایران می خواهم تا مقدمات ارجاع این توافقنامه را به مجلس های دو کشور به سرعت انجام دهند و پارلمان ترکیه هم این تعهد را می دهد که به محض دریافت توافقنامه، زمان را تلف نخواهد کرد و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را بررسی خواهد کرد.
رییس مجلس ملی ترکیه با اشاره به انتخابات پیش رو در این کشور که قرار است فروردین ماه آینده برگزار شود، گفت: البته ممکن است توافقنامه زمانی به مجلس ترکیه ارجاع شود که تعدادی از نمایندگان به دلیل فعالیت های انتخاباتی در مجلس حضور ندارند، اما مهم این است این توافقنامه رای همه 5 حزب حاضر در پارلمان را کسب کند.
جمیل چیچک تاکید کرد: وقتی که روسای فراکسیون های احزاب به لایحه ای رای مثبت بدهند، به این مفهوم است که تمام نمایندگان مجلس به آن لایحه رای مثبت داده اند و اگر برخی نمایندگان به دلیل حضور نداشتن در مجلس به این لایحه رای ندهند، این نشانه مخالفت آنها با این توافقنامه نیست.
وی تصریح کرد: تمام احزاب حاضر در مجلس ملی ترکیه خواهان گسترش روابط با ایران هستند و این یک درک کلی مجلس درخصوص روابط با ایران است.

** نگرانی آنکارا از سرایت ناآرامی های سوریه به ترکیه
رییس مجلس ملی ترکیه با تصریح این مهم که کشورش همواره نگران ناآرامی هایی جاری در سوریه و دیگر نقاط منطقه است، گفت: بطور طبیعی اتفاقات سوریه و آثار ان در لبنان، موجب نگرانی و ناراحتی ترکیه است.
وی که تمایل چندانی به ادامه بحث سوریه در این مصاحبه نداشت، به موضوع حضور صدها هزار نفر از پناهندگان سوری در کشورش اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر 700 هزار پناهنده سوری در ترکیه بسر می برند و تقریبا بخش زیادی از هزینه پناهندگان سوری را هم ترکیه تقبل کرده است.
جمیل چیچک: همه روزه تعداد زیادی از انسان ها در منطقه ما کشته می شوند . فرقی نمی کند گروه های تروریستی یا عوامل دیگر باعث کشته شدن این افراد شوند بلکه مهم این است که قربانیان ناآرامی ها در سوریه، انسان هستند و مسلمانند.
وی گفت: تلاش ترکیه همواره بر این بوده است که سریعا صلح و ثبات در سوریه برقرار شود و اقتدار مردم سوریه در این کشور حاکم شود. ترکیه هرگز چیزی جز این را نخواسته است .
رییس مجلس ترکیه اظهار داشت: اینکه ترکیه از سوریه چه خواسته ای دارد، کاملا روشن و شفاف است اما اینکه برخی کشورهای دیگر چه خواسته هایی از سوریه دارند، مشخص نیست چرا که حرف و عمل آنها در قبال سوریه همخوانی ندارد.
گفت و گو از: محمدرضا منافی
سیام ** 1723**1535
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن