تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1832265122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از همایش رابطه مدیریت با علوم اسلامی در قم سبک نوینی از حکومت که عامل دشمنی غرب با ایران شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از همایش رابطه مدیریت با علوم اسلامی در قم
سبک نوینی از حکومت که عامل دشمنی غرب با ایران شد
آیت‌الله کعبی در همایش رابطه مدیریت با علوم اسلامی جمهوری اسلامی را مصداق کامل عمل بر اساس تکلیف دانست و گفت: دشمنی‌ها با ایران اسلامی به دلیل ارائه سبک نوینی از مدیریت دینی بر پایه ولایت الهی است.

خبرگزاری فارس: سبک نوینی از حکومت که عامل دشمنی غرب با ایران شد


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مدیریت به عنوان یکی از شاخه‌های علوم انسانی به عقیده برخی محققان و پژوهشگران خود به عنوان پایه‌ای برای دیگر علوم به شمار می‌رود به این معنا که همه دانش‌ها نیازمند مدیریت هستند و در هر فن و رشته‌ای هم باید مدیریتی جامع صورت گیرد تا به اهداف مد نظر دست یافت، البته بعضی دیگر از دانش‌پژوهان مدیریت را به مثابه علمی مستقل مورد بررسی قرار داده و شاخه‌های گوناگونی برای آن تعریف کرده‌اند. هر چه هست مدیریت یکی از رشته‌های علوم انسانی به شمار می‌رود که خود از مجموعه عوامل و ادراکات مبتنی بر واقعیت‌های بیرونی سرچشمه می‌گیرد و به عنوان دستوراتی مطرح می‌شود که رهبر و مدیر برای هدایت جامعه و مجموعه زیر نظر خود ارائه می‌کند؛ مدیریت را دانش به کار گیری نیروی جمعی در راستای هدفی مشترک نیز گفته‌اند. تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید مبنی بر اسلام‌سازی علوم به ویژه دانش‌های انسانی زمینه‌ای است برای برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی با حضور پژوهشگران عرصه‌های گوناگون دانش؛ مدیریت به عنوان یکی از مهمترین شاخه‌های علوم انسانی نمی‌تواند از دید بسیاری از اندیشه‌وران و پژوهشگران دور بماند به همین دلیل همایش رابطه مدیریت با علوم اسلامی ظهر پنجشنبه در تالار همایش‌های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد. بخش نخست همایش به صورت میزگردی علمی بود و آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علی‌ حسین تاش معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی رضائیان مدیر گروه مدیریت موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در آن حضور داشتند.  مدیریت غربی جایگاه آدمی را به پایین‌ترین سطح کشانده است علی رضائیان با بیان اینکه مدیریت رشته‌ای افقی محسوب می‌شود اظهار داشت: مدیریت در حقیقت در دیگر رشته‌ها کاربرد می‌یابد. وی افزود: انگیزه، رهبری و تلاش گروهی در همه علوم وجود دارد و مدیریت هم جزو همان دانش‌ها محسوب می‌شود. مدیر گروه مدیریت موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به میان‌رشته‌ای بودن مدیریت خاطرنشان کرد: ادراکات ما مبتنی بر یک سری پیش‌فرض‌ها بنا می‌شود و رفتارها هم مبتنی بر همان ادراک‌ها هستند به همین دلیل تفاوت در دانش‌های تولید شده میان جامعه ما با دنیای غرب مشاهده می‌شود.

   وی ادامه داد: چهار پیش‌فرض خیر مطلق بودن، شر مطلق بودن، خیر و شر بودن و نه خیر و نه شر بودن انسان در طول تاریخ وجود داشته‌اند. رضائیان با بیان اینکه قبول هر یک از این پیش‌فرض‌ها سبب می‌شود دیگر مفاهیم و دانش‌ها هم تغییر کنند گفت: البته این پیش‌فرض‌ها لازمه تبیین مباحث مدیریتی هستند. مدیر گروه مدیریت موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در مورد رابطه انسان و طبیعت نیز همین مسائل صادق هستند؛ ابتدا مبانی مورد نظر با توجه به ارزش‌های اسلامی مشخص می‌شوند و سپس به تفاوت‌ها و شباهت‌ها پرداخته خواهد شد. وی تصریح کرد: یک مدیر با استفاده از اختیارات،‌ ابزارها و وظایف خود دیگران را وا می‌دارد تا برای رسیدن به اهدافی مشخص تلاش کنند و در حقیقت نیروی آنها را به کار می‌گیرد تا به آرمان مورد نظر دست یابد. رضائیان با بیان اینکه مدیریت در طول تاریخ وجود داشته است گفت: البته امروز در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود بیشتر مربوط به دوره‌های پس از انقلاب صنعتی است. چهره ماندگار مدیریت کشور دستاوردهای مدیریت غربی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: سوء استفاده‌هایی که در آن نوع مدیریت از انسان‌ها صورت می‌گیرد جایگاه آدمی را به پایین‌ترین سطوح تقلیل داده است. وی افزود: لازم نیست فرهنگی تغییر کند تا مدیریتی بتواند بر آن حاکم شود بلکه یک مدیریت می‌تواند فرهنگ مورد نظر خود را بسازد و شکل دهد.  امام خمینی (ره) به نهضت اسلامی ایمانی راسخ داشتند علی حسینی‌تاش، معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی طی سخنانی با بیان اینکه رابطه مفهومی میان مدیریت و علوم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد اظهار داشت: البته اگر بخواهیم رابطه وجودی را مورد بحث قرار دهیم باید از ماهیت آنها سخن بگوییم. وی افزود: نوع مدیریت ماهیت آن را مشخص می‌سازد؛ این ماهیت با توجه به مدیریت در علم یا در نظر گرفتن آن به عنوان یک دانش متفاوت است. معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر مدیریت را به عنوان امری جهان‌شمول در نظر بگیریم آنچه اعم است را باید مورد بررسی قرار دهیم خاطرنشان کرد: امروز در جهان مدیریت در مدرنیته را به عنوان ماهیت مدیریت در نظر می‌گیرند و این نگاه و تعریف کنترلی جهان‌شمول را ایجاد کرده است.

  وی ادامه داد: دو منطق اساسی در اینجا قابل بررسی هستند؛ منطق به عمل آوردن نخستین مورد است چون ماهیت مدیریت مبتنی بر نگاهی به جهان است که انسان دنیای خودش را می‌سازد. حسینی‌تاش گفت: در منطق ذکر شده آدمی می‌تواند آنچه را می‌خواهد جنبه عینی ببخشد و مدیریت هم نقش کارگزاری چنین اراده‌هایی را بر عهده دارد زیرا انسان در این رویکرد بر طبیعت و جهان پیرامون مسلط است. معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی کمیت را دومین منطق دانست و تصریح کرد: شرط امکان مدیریت در اینجا آن است که بگوییم همه خوبی‌ها را می‌توان در مقام مقایسه با یکدیگر قرار داد زیرا مدیریت یعنی ساختن آنچه مطلوب است و بنابراین باید میان خوب‌ها مقایسه صورت بگیرد. وی با بیان اینکه علوم اسلامی مجموعه‌ای از دانش‌ها هستند که با جامعه اسلامی نسبت وثیقی دارند گفت: به این ترتیب که این علوم باید در خدمت اسلامی شدن جامعه قرار گیرند. حسینی‌تاش رابطه میان ولایت و مدیریت اسلامی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: فرق اصلی اینجاست که ولایت متوجه تناسب و مدیریت متوجه پیامدهاست یعنی مدیریت مأمور به نتیجه است. معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: با توجه به سابقه تمدنی بسیاری از علوم، هیچ دانشی با علوم گذشته خود بی‌ ارتباط نیست و نمی‌توان آنها را منقطع از یکدیگر دانست. وی با اشاره به تاثیرگذاری مسلمانان بر تمدن بشری گفت: مدیریت اسلامی هم در ارتباط با مدیریت مسلمانان در دوره‌های گوناگون تاریخی است. حسینی‌تاش با بیان اینکه نمی‌توان در یک جهان با منطق جهانی دیگر به بحث پرداخت یا با جهشی به جهان دیگر برسیم تصریح کرد: تفکر مدرن، انسان را مسلط بر طبیعت می‌داند و مدیریت هم از همینجا نشأت می‌گیرد. معاون راهبردی دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بر اساس رویه موجود در جهان انسان سعادتمند نتیجه مدیریت کنونی نیست ابراز داشت: اسلام با نگاهی سعادت‌محور به انسان می‌نگرد و می‌خواهد همه خوشبخت شوند بنابراین اگر هیچ انتقادی به مدیریت موجود در عرصه جهانی نداشته باشیم دچار تناقض خواهیم شد. وی ادامه داد: عمل بر اساس ایمان به این معنا نیست که به جهانی دیگر می‌خواهیم برسیم؛ انسان مومن امری را به عنوان حقیقت مطلق می‌پذیرد و تکالیفش را با توجه به آن انجام می‌دهد زیرا عقیده دارد حق همین است. حسینی‌‌تاش خاطرنشان کرد: وقتی امام راحل فرمودند سربازان من در گهواره‌اند به این دلیل بود که ایشان به انقلاب و نهضت اسلامی ایمان داشتند.  جمهوری اسلامی سبک نوینی از مدیریت دینی بر پایه ولایت را ارائه کرده است پس از آن آیت‌الله عباس کعبی هم اظهار داشت: کارآمدی، عنصری است که در متن دین و علوم اسلامی مورد توجه و تاکید است. وی افزود: در اسلام آن علمی نافع است که بتواند بر رفتارها و عملکرد جامعه تاثیر مثبت بگذارد و تحولی را در میان مردم به وجود آورد. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علوم اسلامی را نباید صرفاً با توجه به تئوری‌ها و آرمان‌های غیر معطوف به واقعیت مورد تفسیر قرار داد خاطرنشان کرد: علم نافع در دین مبین اسلام باید دارای کاربرد عملی باشد. کعبی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) به مسلمانان توصیه می‌کردند احادیث و روایات را به طور کامل و دقیق دریابند تا دیگران از آنها در این امر پیشی نگیرند. وی حدیث ثقلین را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: در این حدیث قرآن و عترت دو مقوله‌ای هستند که پیامبر اکرم(ص) از مسلمانان می‌خواهند در کنار یکدیگر از آنها بهره بجویند؛ در حقیقت نسبت علوم انسانی و مدیریت کلان در حوزه‌های گوناگون در این روایت مورد توجه قرار گرفته است.

  استاد حوزه علمیه قم، امامت را عهده‌دار مدیریت و سرپرستی جامعه دانست و تصریح کرد: در حقیقت تئوری‌هایی که بدون امامت و ولایت عینی در جامعه ارائه شوند ناقص هستند زیرا تفکیک‌ناپذیری تئوری و عمل است که جامعه را رو به ترقی و پیشرفت می‌برد. وی ریشه تفکیک‌ناپذیری دین از سیاست را همین امر دانست و افزود: آن علمی که در جامعه عینیت نیابد مورد تایید اسلام نیست و یک نوع اندیشه بی‌فایده قلمداد می‌شود. کعبی با اشاره به تعاریف مختلف از امام گفت: وقتی صحبت از امام با واژه زمام‌الدین مطرح می‌شود در حقیقت مدیریت کلان جامعه اسلامی مد نظر است. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امامت را اساس و جوهره اسلام دانست و گفت: وقتی صحبت از اسلام پیشرو به میان می‌آید باید ثمرات امامت و کارآمدی مدیریتی آن را مورد توجه قرار داد. وی عنوان کرد: امامت و ولایت الهی نقطه آغاز مدیریت اسلامی محسوب می‌شود؛ ولایت کلید تدبیر الهی و مدیریت اسلامی است. کعبی با اشاره به ولایت به عنوان راهبر عرصه‌های مدیریتی در اسلام خاطرنشان کرد: در حقیقت ولایت و امامت یک جریان مدیریت الهی هستند و نمی‌توان نگاهی صرف به عنوان امری اعتقادی و تاریخ به آن داشت. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کامل شدن اسلام با اعلام ولایت بر همین اساس صورت گرفته ادامه داد: دین بدون ثقلین در کنار هم ناقص و غیرکارآمد است به همین دلیل نیازمند دولت و امامت هستیم. وی سابقه تمدن اسلامی و پیامبران الهی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: تاریخ انبیا و اوصیا و در حقیقت عینی ساختن شیوه‌های مدیریتی ائمه اطهار(ع) هم در این زمینه کاربرد دارد. کعبی با تاکید بر تحول فقه بر اساس نیازهای مدیریت دینی گفت: اجتهاد تبیینی، اجتهاد تطبیقی که احکام موجود را بر واقعیت‌های امروز تطبیق کند و اجتهاد تنظیمی یا سازمانی که از آن به فقه حکومت یاد می‌شود سه نوع اجتهادی هستند که باید مورد توجه باشند. استاد حوزه علمیه قم با اشاره به هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی و لزوم مشخص کردن تناسب آنها با مدیریت ادامه داد: در مرحله بعد منابع و ادله مدیریت اسلامی مشخص می‌شوند که در اینجا نسبت میان عقل نظری و عملی هم قابل توضیح است. وی نظامات اسلامی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: نگاه منظومه‌ای معطوف به کارآمدی هدفی است که دنبال می‌شود. کعبی بیان داشت: شناخت و به کارگیری قواعد عام مدیریتی اسلامی هم امری ضروری است؛ چارچوب‌بندی محیط مدیریت هدف فقه مدیریتی یا همان فقه سازمانی‌ به شمار می‌رود. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت مومنانه زندگی کردن در جامعه اسلامی و دینی تصریح کرد: الگو زندگی مسلمانان در جهان مدرن هدف اصلی است هر چند پیروان سایر ادیان نیز به تناسب عقاید خود چنین کاری کرده‌اند. وی جمهوری اسلامی را مصداق کامل عمل بر اساس تکلیف دانست و اذعان اشت: دشمنی‌ها با ایران اسلامی به دلیل ارائه سبک نوینی از مدیریت دینی بر پایه ولایت الهی است.  آیت الله مصباح یزدی: تاثیر نظام ارزشی بر دستورات مدیریتی و تفاوت هنجارها بخش بعدی همایش به سخنرانی استاد برجسته حوزه علمیه قم یعنی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی اختصاص داشت. وی با اشاره به دو جنبه دستوری و توصیفی علوم انسانی اظهار کرد: بعضی از دستورات اینگونه هستند که از انشاء به اخبار تبدیل می‌شوند ولی بعضی دیگر چنین نیستند. وی افزود: هر چند برخی از علوم تنها به دستورات محدود می‌شوند ولی بعضی دیگر هم علاوه بر آموزش و تحصیل به ممارست و تمرین هم نیاز دارند؛ استفاده از اتومبیل یا بسیاری از ابزارهای دیگر اینگونه است و شخص باید ابتدا علم را بیاموزد سپس با تمرین به مهارت دست یابد. رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه علوم انسانی هم دارای رشته‌هایی است که این ویژگی را دارند عنوان داشت: در مورد حقوق اینگونه است به این ترتیب که شخص قاضی یا وکیل علاوه بر اینکه علم حقوق را باید فرا بگیرند نیازمند تمرین و کارآموزی هم هستند تا بتوانند به تمام فنون و راهکارها آگاهی یابند.

    وی ادامه داد: علوم تربیتی از یک سری مبانی روانشناختی منشأ می‌گیرند ولی این یک حقیقت است که با تحصیل صرف آن مبانی نمی‌توان یک مربی شد بلکه باید سال‌هایی را به تجربه‌اندوزی پرداخت و سپس به مهارت کافی دست یافت. آیت‌الله مصباح‌یزدی علوم انسانی را در نظر برخی افراد نوعی فن دانست که باید علاوه بر تحصیل به مهارت‌آموزی در آنها هم پرداخت و خاطرنشان کرد: علوم سیاسی هم از این دسته دانش‌ها هستند به طوری که اگر شخصی سال‌ها تحصیل این علوم را کرده باشد باز هم یک دیپلمات برجسته نخواهد شد بلکه باید تجربه بی‌اندوزد و فنون و هنر سیاست را فرا بگیرد. عضو مجلس خبرگان رهبری قدرت مدیریت ذاتی در برخی افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به سال‌های فراوانی که با شهید بهشتی گذراندم وی را از جمله اشخاصی می‌دانم که چنین ویژگی‌هایی را داشت؛ برخی افراد هستند که مدیریت را به صورت استعدادی خدادادی در درون خود دارند. وی با بیان اینکه هر چند مدیریت استعدادی خدادادی است ولی نیاز به دانشی دارد که بر آن اساس مدیریت صورت بگیرد گفت: در حقیقت هیچ کس نمی‌تواند در خلأ به مدیریت بپردازد، باید یک سری معلومات و قواعد باشند که بر آن اساس بتواند دستوری را صادر و دیگران را هدایت کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: مبانی روانشناسی دستوری نیستند ولی مدیریت امری دستوری است زیرا بایدها و نبایدها را مشخص می‌کند که البته مبتنی بر ادراکات و مبانی روانشناختی هستند. استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت وجود رابطه‌ای عاطفی میان مدیر و زیر دستان به منظور بهتر اجرا شدن دستورات مدیریتی عنوان داشت: در حقیقت می‌توان مدیریت را هرمی چند لایه تصور کرد که قاعده آن مجموعه‌ای از دیگر دانش‌هاست و در نهایت به دستورات مدیریتی می‌انجامد. وی با بیان اینکه گاهی اوقات رابطه میان واقعیت‌ها و دستورات مدیریتی به صورت طبیعی برقرار خواهد شد خاطرنشان کرد: از آن جمله می‌توان به امور پزشکی و دستوراتی که شخص طبیب می‌دهد اشاره کرد. آیت‌الله مصباح یزدی افزود: البته مسئله همواره به این سادگی نیست و در بایدها و نبایدهای اجتماعی پیچیدگی‌های فراوانی وجود دارد به طوری که اثبات یا نفی یک امر در دو جامعه مختلف صورت می‌گیرد. رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مثالی در این مورد گفت: مثلا در آمریکا و برخی جوامع اروپایی همجنس‌گرایی را امری شایع و مورد قبول می‌دانند ولی در ایران اسلامی و دیگر جوامع مسلمان مردم شرم دارند که حتی از آن سخن بگویند؛ در این مورد در عین اینکه واقعیت‌های فیزیکی یکسان هستند ولی بایدها و نبایدهای مدیریتی سبب این همه تناقض می‌شوند. وی بیان داشت: نظام ارزشی همان واسطه‌ای است که این همه تفاوت را به وجود می‌آورد به این ترتیب که دین‌مداران آن را می‌پذیرند و واسطه میان واقعیت‌ها و دستورات مدیریتی قرار می‌دهند.

  آیت‌الله مصباح یزدی چیستی تدوین نظام ارزشی مذکور را نهفته در فلسفه اخلاق دانست و تصریح کرد: تفکیک ارزش‌ها از باورها امکان‌پذیر نیست زیرا مانند آن است که بگوییم درختی بدون ریشه باقی می‌ماند. عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر وجود رابطه‌ای منطقی میان باورها و ارزش‌ها گفت: اگر بخواهیم به نظام ارزشی منطقی دست یابیم باید نظامی عقیدتی و منطقی را داشته باشیم. وی اضافه کرد: پایه تمام دانش‌های ارزشی و مدیریتی، برخی از علوم انسانی هستند. انتهای پیام/78004/ت40

92/12/02 - 11:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن