تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804934140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان ها در هفته گذشته/ تعامل برای رفع دغدغه های فرهنگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استان ها در هفته گذشته/ تعامل برای رفع دغدغه های فرهنگی استان ها – ایرنا- پس از ساخت و نمایش سریال تلویزیونی سرزمین کهن همچنین پخش فیلم سینمایی رستاخیز در جشنواره امسال فیلم فجر، دغدغه هایی را گروهی از مردم و علما بیان کردند که متعاقب آن، تعاملاتی برای رفع این دغدغه ها صورت گرفت.


از شهرکرد خبر آمد که صداوسیمای جمهوری اسلامی پس از توقف پخش سریال سرزمین کهن و براساس راهکاری که پیشنهاد کرده بود،گروهی از سازمان متبوع را با هدف تعامل به استان چهارمحال و بختیاری برای گفت و گو با مردم و کارشناسان و مسوولان اعزام کرد.
قائم مقام رییس صدا و سیما، قائم مقام معاونت استان های صدا و سیما و مدیر شبکه سوم سیما عصر سه شنبه در شهرکرد در جلسه تعامل با کارشناسان و مسوولان شرکت کردند.
حجت الاسلام سید رمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما در این نشست گفت:اعتراضات بختیاری ها، اعتراضی علیه کلیت نظام و رسانه ملی نیست بلکه اعتراض مخاطبان به عملکرد صدا و سیما در یک برنامه بوده و باید مراقب بود که دیگر شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم.
خبر دیگر از قم حاکی است برای رفع نگرانی علما درباره فیلم سینمایی رستاخیز که چهره حضرت عباس(ع) در آن به نمایش درآمده، حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی،محمد احسانی معاون آثار سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی و علی رضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر، در سفر به قم با آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت و گو کردند.
در این دیدار ایوبی گفت: احمدرضا درویش کارگردان این فیلم با قصد قربت و برای خدمت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) با همکاری دیگر متدینان ایران و شیعیان جهان حدود 10 سال از عمر خود را برای تولید این فیلم صرف کرد و قبل از این دولت کار ساخت این فیلم را به پایان رساند.
وی اشکالات وارد شده به این فیلم را برای اکران عمومی قابل رفع دانست و گفت: نظرات، اشکالات و دغدغه های حضرتعالی و دیگر مراجع تقلید در نظر گرفته خواهد شد.
آیت الله مکارم شیرازی، امور مذهبی و فرهنگی را دارای ظرافت و حساسیت خاص دانست و افزود: باید در صورت بروز اشتباه در این امور، انتقادات را پذیرفت و به اصلاح آن پرداخت.
** سوء قصد در بلوچستان
زاهدان - سرهنگ علی ملکی آهنگران فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: براساس بررسی های اطلاعاتی عاملان سوء قصد شنبه شب به جان امام جمعه موقت بزمان ایرانشهر شناسایی شده اند. شواهد و قرائن حاکی است این سوء قصد از سوی یکی از طوایف منطقه جنوب سیستان و بلوچستان با انگیزه خاص صورت گرفته است.
** نان ایرانی در سفره دیگران
ارومیه - یوناتان بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت:ارمنستان با سوء استفاده از بی توجهی مسوولان فرهنگی ما نسبت به میراث های مادی و معنوی، قصد دارد نان لواش را به عنوان میراث معنوی خود در یونسکو به ثبت برساند که جای بسی تاسف دارد.
** بنزین پاک و محیط زیست
تهران بزرگ- مرتضی عابدینی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران گفت: توزیع بنزین پاک در جایگاه های پمپ بنزین تهران از شنبه آغاز شد و تا ابتدای اسفند ماه، همه پمپ های بنزین از این نوع سوخت برخوردار خواهند شد.
معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: دولت دستور توقف تولید بنزین آلوده پتروشیمی را صادر کرده است.تولید بنزین موسوم به بنزین پتروشیمی در دولت قبل آغاز شد که به گفته کارشناسان به دلیل غیر استاندارد بودن و برخورداری از مواد سمی همچون بنزن، باعث توسعه و وسعت آلودگی های خطرناک در اکثر شهر های ایران شد.
خبر دیگر از زاهدان اینکه معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه های جداگانه به وزرای امورخارجه، نیرو و کشور با اشاره به شرایط نامطلوب تالاب بین المللی هامون سیستان و بلوچستان خواستار همراهی سه وزارتخانه یادشده در احیای هامون شد.
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احیای دریاچه هامون به عنوان منبع اصلی حیات در جنوب شرق ایران نیازمند مدیریت یکپارچه، عزم ملی و همیاری همه دستگاه هاست.
شیراز- نصرالله ایزدی خواه دادستان عمومی و انقلاب کازرون گفت:افزون بر مشکلات خشکسالی، حفر 300 حلقه چاه غیرمجاز در حریم دریاچه پریشان کازرون فارس بر پریشانی این دریاچه بین المللی افزوده است .
اصفهان- رویا کلیشادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس نتایج تحقیقات صورت گرفته، زایمان زودرس، کمبود ویتامین دی و شیوع بیماری ام اس از مهمترین عوارض آلودگی هوا در شهر اصفهان است.
سنندج – در حالی که شرایط سایت نگهداری گوزن ها و آهوان بیجار کردستان بهبود یافته است اما چهارشنبه یک گوزن دیگر این سایت، تلف شد. هم اکنون تنها سه گوزن نر و یک گوزن ماده در سایت نگهداری بیجار زنده مانده اند که پروژه تکثیر و انتشار این گوزن ها در استان کردستان را تا مرز شکست پیش برده است.
سمنان - محمد درویش مدیرکل آموزش و مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه در گرمسار گفت: 56 هزار معلم آموزش و پرورش در قالب دوره های آموزشی فشرده به عنوان تسهیل گران محیط زیست آموزش های لازم را فرا می گیرند.
ارومیه - فلیپ مکلین محقق امریکایی گفت: حل بحران دریاچه ارومیه آنچنان هم که بیان می شود پبچبده نیست وامید به احیا بالاست.وی پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه افزود: همه راهکارهای نجات بخشی هم اکنون در دست بررسی است و با اطلاعاتی که دانشمندان ایرانی دارند می توان به احیای دریاچه امیدوار بود.
** نخستین انیمیشن ایرانیان
خمین – محمد ناصری فرد پژوهشگر سنگ نگاره های ایران گفت : نخستین نشانه های خلق انیمیشین و تصاویر متحرک در ذهن ایرانیان باستان در منطقه تیمره شهرستان خمین کشف شد .
** حوادث و اشکالات و مقصران
ساری- حسن قدمی معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران دوشنبه درساری گفت: زیر ساخت های کشور برای مقابله با حوادث طبیعی معیوب و در 30 سال اخیر به مقابله با حوادث طبیعی توجهی نشده است.
اصفهان - سرهنگ رضا رضایی رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: برای پیشگیری از حوادث، در نوروز 93 از تردد اتوبوس هایی که رانندگان آنها کارت شرکت در کلاس آموزشی را نداشته باشند، جلوگیری می شود.
چابهار - مسعود بلیده عضو شورای اسلامی شهر چابهار سیستان و بلوچستان گفت: در حادثه آتش سوزی صبح چهارشنبه خوابگاه دخترانه دانشگاه دریانوردی چابهار،هیچ دانشجویی صدمه ندیده است. وی علت این آتش سوزی را اتصال برق ساختمان عنوان کرد و گفت: بیدار بودن یکی از دانشجویان و شتاب عمل آن ها در خارج شدن از داخل این ساختمان یک طبقه باعث شد به کسی آسیب وارد نشود.
وی بیان کرد: چهارسال پیش نیز آتش سوزی در یکی از خوابگاه های این دانشگاه رخ داد که در آن چهار جوان جان خود را از دست دادند ولی متاسفانه در این ارتباط کسی توبیخ نشد.
همچنین عبدالعزیز بلوچزهی رییس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: وقوع خطر آتش سوزی خوابگاه دختران چابهار دوسال پیش به مسوولان ذیربط تذکر داده شده بود اما بی توجهی به آن باعث حادثه امروز شد.
یعقوب جدگال نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر ، قصرقند و کنارک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مسوولان ذیربط در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید جوابگوی چرایی وقوع حادثه آتش سوزی خوابگاه شبانه روزی دانش آموزان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار باشند.
ساری- اتوبوس مسافربری که از شهرستان کردکوی مازندران به مقصد تهران در حرکت بود بامداد سه شنبه به دلایلی نامشخص در منطقه زیارباغ جاده هراز به داخل دره سقوط کرد و 18 کشته و 17 زخمی بر جای گذاشت.
از حوادث دیگر هفته پیش بارش برف بود و همچنین بروز یخبندان که موجب تعطیلی مدارس سه استان کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و اصفهان در سه شنبه شد .
بوشهر - ابراهیم فرزانه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: وجود برخی ناهماهنگی ها میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی برازجان بوشهر ، موجب کندی روند بازسازی منازل خسارت دیده از زلزله هفتم آذر امسال در این شهر شده است.
** هواپیماها و سرگردانی
بوشهر- لغو پرواز شماره 224 چهارشنبه شب از بوشهر به مقصد اصفهان باعث سرگردانی مسافران در فرودگاه بوشهر شد. احمد ماحوزی مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی بوشهر از مسافران پوزش خواست.
675
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن