تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803220343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره‌کنندگان با لبخند دیپلماتیک و شمشیری در غلاف پای میز مذاکره بروند/ دیپلماسی غیرآمریکایی ایران باعث شکاف بین واشنگتن و متحدانش می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مذاکره‌کنندگان با لبخند دیپلماتیک و شمشیری در غلاف پای میز مذاکره بروند/ دیپلماسی غیرآمریکایی ایران باعث شکاف بین واشنگتن و متحدانش می‌شود

مذاکره‌کنندگان با لبخند دیپلماتیک و شمشیری در غلاف پای میز مذاکره بروند/ دیپلماسی غیرآمریکایی ایران باعث شکاف بین واشنگتن و متحدانش می‌شود
یک کارشناس امور بین الملل می‌گوید در مذاکرات نه مانند زمان دولت خاتمی عمل شود که لبخند دیپلماتیک همراه با حسن نیت بود و نه مانند زمان دولت احمدی نژاد عمل شود که با شمشیر آخته بسیاری از فرصت های دیپلماتیک از دست برود.
به گزارش نامه نیوز، حشمت الله فلاحت پیشه نماینده پیشین مجلس در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درخصوص اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی و تهدید ایران بعد از اجرای توافقنامه ژنو، گفت: آمریکا از زمان اجرا شدن توافق ژنو با یک فضای روانی جدید مواجه شدند. در این فضا تابوی تحریم ایران شکسته شد و همکاری با جمهوری اسلامی با اقبال کشورهای غربی مواجه شد.

وی تصریح کرد: بعضی از کشورهای عربی و حتی ترکیه که در زمان تحریم جایگزین ایران بودند در سال‌های اخیر با بحران هایی مواجه شدند، دستشان در مسائل تروریسم منطقه ای آلوده شده و دچار بی ثباتی شدند، بنابراین در منطقه خاورمیانه شرایطی بوجود آمد که کشورهای غربی نسبت به همکاری با ایران اقبال پیدا کردند و این همان هشداری بود که کنگره آمریکا به اوباما داده بود که درصورتی که تحریم ها یک گام به عقب برگردد، سد تحریم شکسته می شود و آمریکایی ها نمی توانند اجماع جهانی را برای تحریم ایران به دست آورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم گفت: شرایطی که در منطقه در حال شکل گرفتن است و سفر شرکت های غربی و اروپایی و خوش بینی مقامات سیاسی کشورها شرایطی شبیه دهه 1990 میلادی را برای آمریکا تداعی می کند که در آن دهه، آمریکایی ها هر چه سعی کردند نتوانستند تحریم های فرامرزی خود را به دیگر کشورهای تحمیل کنند.

وی افزود: برای حل این موضوع آمریکایی‌ها دو سرعت گیر بر سر راه این جریان ایجاد کردند، سرعت گیر اول اعلام اسامی بعضی شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی جدید که طرف معامله ایران هستند بود که نشان بدهند آنها تحریم را حفظ کردند و سرعت گیر دوم طرح مباحثی خارج از توافق ژنو مانند داعیه آنها در مورد موشک های بالستیک ایران و یا مسائل حقوق بشری در ایران است.

فلاحت پیشه در مورد چرایی این اقدامات آمریکا گفت: این اقدامات برای این انجام می شود که آمریکایی ها نشان دهند که حتی اگر موضوع هسته ای ایران نیز حل شود، تحریم به عنوان یک سیاست در مقابله با جمهوری اسلامی ادامه پیدا خواهد کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل در مورد واکنش ایران در مقابل این اقدام آمریکا گفت: بخشی از دنیا از دهه 2000 میلادی پروژه ایران هراسی آمریکا را باور کرده و برای تحریم ایران با آمریکا همراه شده بودند، اما در حال حاضر شرایط تغییر کرده و ایران می تواند در موضوع ایران می تواند با حفظ حقوق خود به بحث ایران هراسی پایان دهد و همین اقدام می تواند زمینه شکاف جدید میان آمریکا و متحدانش را شکل دهد.

وی با اشاره به دپیلماسی ایران در مقابل کشورها گفت: باید دیپلماسی غیرآمریکایی ایران چه در منطقه و چه در مقابل کشورهای اروپایی با جدیت پیگیری شود چرا که بسیاری تصاویر خشنی که در ذهن اروپایی ها از ایران ساخته شده بود شکسته شده است.

فلاحت پیشه هم چنین در مورد طرح موضوعاتی خارج از پرونده هسته ای گفت: موضوعاتی دیگری غیر از موضوع هسته ای مانند مسائل دموکراسی و حقوق بشر در ایران نباید در روابط میان ایران و کشورهای اروپایی مطرح شود و جمهوری اسلامی ایران با سازوکارهای رفع اختلافات را داشته باشد و در عین حال اجازه مذاکره در موضوعات خارج از پرونده هسته ای را طرف مقابل ندهد.

وی تصریح کرد: اشتباهی که در سفر اول هیئت پارلمانی اروپا به دعوت مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و در روابط ایران و اروپا بوجود آمد نباید تکرار شود.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در مورد هدف غرب در مورد طرح مسائل غیر هسته ای مانند توان موشکی و نظامی ایران، گفت: دشمنان در طرح چنین مواردی دو هدف را دنبال می کنند، هدف اول جلوگیری از توسعه جمهوری اسلامی ایران است و هدف دوم تهی سازی توان عملیاتی و دفاعی ایران است. جمهوری اسلامی ایران در این مسائل به هیچ وجه نباید مذاکره شود و هیچ گونه اجازه دخالت و یا بازرسی را به طرف مقابل بدهد.

فلاحت پیشه با اشاره به سیاست های دولت ها در شانزده سال گذشته گفت: نه مانند زمان دولت خاتمی عمل شود که لبخند دیپلماتیک همراه با حسن نیت بود و نه مانند زمان دولت احمدی نژاد عمل شود که با شمشیر آخته بسیاری از فرصت های دیپلماتیک از دست برود.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایران باید با یک لبخند دیپلماتیک و با شمشیری در غلاف در مذاکرات شرکت کند که این شمشیر در غلاف همان شاخصه های قدرت ایران از جمله انتخابات، راهپیمایی 22 بهمن، توان نظامی و موشکی و تجربه مقاومت ملت است.







1392/11/23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن