تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819179221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايستادگي در برابر شرک، کفر و نفاق از جنبه‌هاي برجسته امام علي(ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ اسفند ۱۳۹۲ (۱۰:۳۶ق.ظ)
حجت‌الاسلام ميرعمادي مطرح کرد: ايستادگي در برابر شرک، کفر و نفاق از جنبه‌هاي برجسته امام علي(ع) است نماينده ولي فقيه در لرستان يکي از جنبه‌هاي برجسته حضرت علي(ع) را ايستادگي در برابر شرک و کفر و نفاق براي استقرار حاکميت الله و گسترش توحيد و عدل و جلوگيري از هرگونه کژي و انحراف بيان کرد
به گزارش خبرگزاري موج از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز، 30 بهمن درشرح خطبه امام سجاد(ع) در شهر شام با موضوع ايستادگي امام علي(ع) در برابر کفر، شرک و نفاق گفت: امام سجاد(ع) بعد از بيان صفات اخلاقي اميرالمومنين علي(ع) به شرح ايستادگي آن حضرت در مقابل سه جريان اصلي انحراف جامعه و موانع توحيد پرداخت.
وي افزود: امام سجاد(ع) مي‌فرمايد: قاطِعُ اْلاَصْلاب و مُفَرِّقُ اْلاَحْزابِ، أرْبَطُهُمْ عِنانَاً و أَثْبَتُهُمْ جَناناً و اَمْضاهُمْ عَزيمَه و أَشَدُّهُمْ شَکِيمَةً، قطع‌کننده پشت‌هاي مشرکان، پراکنده‌کننده حزب‌هاي کفر، از همگان پر جرئت‌تر و قوي‌دل‌تر، با صلابت‌تر و خلل ناپذيرتر در برابر کافران، مشرکان و منافقان علي‌(ع) بوده است.
امام جمعه خرم‌آباد در ادامه در شرح اين قسمت از سخنان امام سجاد(ع) گفت: زندگي پربار اميرالمؤمنين علي(ع) سرشار از جلوه‌هاي گوناگوني است که تاکنون در هيچ بشري مثل آن ظهور پيدا نکرده است، در واقع يکي از جهاتي که موجب تعجب و تحير مورخان و انديشمندان جهان بوده همين تنوع و تکثر خصوصيات عالي است که در وجود مبارک علي(ع) جمع شده است.
نماينده ولي فقيه در لرستان گفت: در طول تاريخ حيات بشر هيچ‌گاه شخصي بدين مرتبه که مجمع عالي‌ترين صفات و فضائل باشد، ظهور پيدا نکرد، يکي از جنبه‌هاي برجسته علي(ع) ايستادگي در برابر شرک و کفر و نفاق براي استقرار حاکميت الله و گسترش توحيد وعدل و جلوگيري از هر گونه کژي و انحراف است.
امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: نبردهائي که علي(ع) در دوران زندگي خود انجام دادند، چه نبردهائي که در زمان حيات رسول خدا(ص) صورت گرفته و چه نبردهائي که در دوران حکومت آن حضرت اتفاق افتاده است.
نماينده ولي فقيه در لرستان گفت: تمام نبردهاي علي(ع) براي برچيدن شرک و کفر و نفاق بوده است، هدف مبارزه با شرک و کفر و پيشگيري از جريان نفاق و انحراف بوده است.
حجت‌الاسلام ميرعمادي تصريح کرد: به گواه تاريخ، هيچ شخصيتي مانند حضرت علي(ع) در جريان جنگ‌هاي صدر اسلام حضوري تعيين کننده نداشته، قدرت، شجاعت و شهامت و عشق به شهادت سبب پيروزي آن حضرت بر کفر، شرک و نفاق شده است و او را اسدالله‌الغالب ناميدند.
وي با بيان مروري اجمالي بر چند مورد از مبارزات علي(ع) با شرک و کفر و نفاق افزود: کافران کساني هستند که مبدء و معاد را انکار مي‌کردند و به تکذيب آيات الهي مي‌پرداختند و مهم‌ترين صفات آنها تکبر، خود بزرگ بيني، غرور، شرابخواري و شهوتراني بوده است و منشاء اصلي کفر آنان جهل و ناداني بوده است.
امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: مهم‌ترين ويژگي کافران هدايت ناپذيري بوده و هرگونه انذار نسبت به آنان فايده نداشت، قرآن از هدايت ناپذيري کافران تعبير به ختم قلوب، قساوت قلب، قفل قلب، قلب مريض و... نموده است، به همين جهت علي(ع) با کفر مبارزه کرده و پشت کافران را شکسته و احزاب کفر را پراکنده نموده است.
وي افزود: در نخستين جنگ صدر اسلام، جنگ بدر که حدود 70نفر از سران و قهرمان کفار قريش به قتل رسيدند، بسياري از سران کفر از جمله: عتبه، وليدبن عتبه و حنظله بن ابوسفيان به دست علي(ع) به هلاکت رسيدند.
امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: در جنگ احد بيش از ده نفر از کفار از جمله پرچمدار آْنان طلحه بن ابي طلحه به دست علي(ع) کشته شدند و در هنگام فرار مسلمانان تنها علي(ع) و عده‌اي دور پيامبر(ص) باقي ماندند.
نماينده ولي فقيه در لرستان يادآورشد: هر چند شرک نوعي از کفر است، ليکن مشرک به کسي گفته مي‌شود که قائل به تعدد خدايان است و براي خدا همانند و مثلي قائلند، شرک‌ورزي نشانه بي‌خردي و پندار وجود همانند براي خدا برخاسته از جهل و ناداني است و با منطق و استدلال سازگاري ندارد، چون شرک گناه عظيم و نابخشودني بوده است، لذا علي(ع) با شرک هم مبارزه کرد، نمونه‌اش جنگ احزاب در سال پنجم هجري است که قهرماني همچون عمرو بن عبدود بدست علي(ع) کشته شد، پيامبر(ص) هنگام روياروئي علي(ع) با عمرو بن عبدود فرمود: بَرَزَ الايمان کلّهُ إلي الشَّرکِ کَلَّه، تمام ايمان در برابر تمام شرک قرار گرفته است.
امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: جبهه سوم که علي(ع) با آن مبارزه کرد، جبهه نفاق است، نفاق همان اظهار ايمان و پنهان کردن کفر است که خطر نفاق به مراتب بيشتر از کفر است، چون منافق در ظاهر اظهار دوستي و ايمان مي‌کند، ولي در باطن دشمني مي‌ورزد.
نماينده ولي فقيه در لرستان گفت: منافقان داراي انديشه باطل و در گرداب طغيان و کور دلي غوطه‌ور هستند و اهل کتمان، دروغ و استهزاء و ريا کاري هستند و با حيله و مکر کارشان را پيش مي‌برند، به همين جهت علي(ع) در مدينه در زمان رسول خدا(ص) و پس از آن در صفين و امثال آن با آنان مبارزه کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن