تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802579537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس مقرر کرد: سرمایه‌گذاری 100 میلیارد دلاری وزارت نفت برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام و گاز


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مجلس مقرر کرد: سرمایه‌گذاری 100 میلیارد دلاری وزارت نفت برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام و گاز

مجلس مقرر کرد: سرمایه‌گذاری 100 میلیارد دلاری وزارت نفت برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام و گاز
مجلس وزارت نفت را در سال 1393 مجاز کرد برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام و گاز با اولویت مخازن مشترک تا سقف یکصد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.
به گزارش نامه نیوز، نمایندگان مجلس در ادامه بودجه 93 در نشست علنی امروز خانه ملت تبصره الحاقی 20 را به تصویب رساندند. طبق مصوبه مجلس دریافت، پرداخت یا الزام به تأدیه هر گونه وجهی تحت هر عنوان برخلاف قوانین موضوعه و همچنین دریافت یا الزام به دریافت مدارک مازاد بر موارد قید شده در قوانین موضوعه برای انجام وظایف قانونی توسط دستگاه‌های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات عمومی کشور، در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی منصوب می‌شود و همه مسئولان و مقامات ذیربط، معاونان، ذیحسابان و مدیران مالی حسب مورد، مسئول اجرای این حکم هستند.

محاکم قضایی، دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور موظف شدند خارج از نوبت به تخلفات این موارد رسیدگی کنند.

بنا به گزارش فارس، خانه ملتی‌ها همچنین در تبصره الحاقی 21، در سال 1393 اجازه دادند وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه برای اجرای طرح‌های نفت و گاز از جمله افزایش ظرفیت تولید نفت خام و گاز با اولویت مخازن مشترک و افزایش ظرفیت پالایش نفت خام و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، رشد صادرات فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت و جایگزینی گاز داخلی یا وارداتی به جای فرآورده‌های نفتی ذیربط و طرح‌هایی که به صرفه‌جویی از مصرف بهینه نفت و گاز کمک می‌کند، تا سقف یکصد میلیارد دلار به صورت ارزی یا معادله ریالی آن با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی اقدام به سرمایه‌گذاری به روش بیع متقابل،‌ساخت، بهره‌برداری و تحویل و یا روش‌های موضوع بند «ب» ماده 214 قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران با تضمین خرید محصول، اجازه به فروش داخلی یا صادرات برای بلند مدت (حداقل 10 سال) قرارداد منعقد و یا مجوزهای لازم را برای سرمایه‌گذاری صادر کند.

نمایندگان پیش از این مقرر کردند قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمندی یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین شود که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه‌گذاری این واحدها 25 درصد باشد. به شرط آنکه کمتر از 15 سنت در هر متر مکعب نشود.

همچنین به منظور تحریک و تشویق واحدهای پتروشیمیی و فعالان اقتصادی به توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی و پایین دست و اشتغالزایی بیشتر با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و رعایت مکان‌یابی وزارت نفت، قیمت خوراک گاز را به صورت پلکانی به گونه‌ای تخفیف دهد که نرخ بازدهی ارزی سرمایه‌گذار تا 30 درصد باشد. آئین‌نامه اجرایی تخفیف پلکانی بر اساس شاخص‌های ترکیبی فوق ظرف 3 ماه پس از تصویب این قانون توسط وزارت نفت تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نفت مجاز شدند با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی با سرمایه‌گذار بخش غیردولتی مشارکت کنند. طرح‌های موضوع این بند تا سقف تعهد دولت تا 500 میلیون دلار یا معادل ریالی آن به تائید وزیر نفت و بیش از آن با پیشنهاد وزیر نفت به تائید شورای اقتصاد می‌رسد.

نمایندگان مقرر کردند وزارت نفت با ایجاد شرکت‌های پروژه موضوع تبصره 8 این قانون برای فازهای باقیمانده پارس جنوبی و سایر میادین مشترک و فروش سهام آنها نسبت به توسعه همان پروژه اقدام کند. آئین‌نامه اجرایی این بند ظرف یک ماه از تاریخ تصویب این قانون با پیشنهاد وزیر نفت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.




1392/11/20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن