تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803924531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق: پس‌لرزه‌های سخنرانی رییس‌جمهوری


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
شرق: پس‌لرزه‌های سخنرانی رییس‌جمهوری
اعتراض به واژه «کم‌سواد» اسم رمز تازه بخشی از جریان اصولگرا برای انتقاد تند از رییس‌جمهوری اعتدالگراست؛ همان اصولگراهایی که پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تمام توان خود را به کار گرفتند تا او را منتسب به جریان اصولگرایی معرفی کنند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از شرق، 19 نماینده مجلس در نامه‌ای از رییس صداوسیما خواسته‌اند فرصتی برای منتقدان توافقنامه «ژنو» مهیا کند تا بتوانند انتقادهای خود را مطرح کنند. امضاکنندگان عنوان کرده‌اند این درخواست در واکنش به «کم‌سواد» خواندن مخالفان توافقنامه «ژنو» از سوی رییس‌جمهوری ارایه شده است.

عوض حیدرپور، نماینده مجلس درباره هدف نامه‌نگاری این 19 نماینده معتقد است «عضو یک گروه با خط‌مشی معین هستند که تغذیه تئوریک می‌شوند.» این عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با «شرق» گفت: «این نمایندگان می‌خواهند همچنان پرچم حلقه انحرافی، جبهه پایداری و رییس‌جمهوری پیشین، محمود احمدی‌نژاد را که شرایط امروز کشور حاصل مدیریت او است، بالا نگه دارند.»

در متن کامل نامه این نمایندگان به عزت‌الله ضرغامی اینچنین آمده: «جناب آقای مهندس ضرغامی، ریاست محترم سازمان صداوسیما. با سلام؛ نظر به اینکه رییس‌جمهوری محترم در جمع استادان دانشگاه نه تنها استادان محترم دانشگاه را به جهت دفاع از توافقنامه ژنو به ترسو بودن متهم نموده است بلکه منتقدان این توافقنامه را نیز با ادبیات نامناسبی «کم‌سواد» خطاب کرده است. و این سخنان از سیمای جمهوری اسلامی منتشر شده است، مقتضی است فرصتی فراهم آوریم تا منتقدان این توافقنامه که قطعا حقوق مسلم مردم را مخدوش کرده است، با حضور موافقان به بحث و بررسی آن بپردازند.»

مجید انصاری در گفت‌وگو با «شرق» درباره سخنان اخیر رییس‌جمهوری و «کم سواد» خواندن مخالفان توافقنامه «ژنو» توسط روحانی گفت: «صحبت‌های رییس‌جمهوری به هیچ عنوان خطاب به نمایندگان محترم مجلس نبوده و فرد خاصی را خطاب قرار نداده‌اند.» معاون پارلمانی رییس‌جمهوری افزود: «آقای روحانی تنها از دانشگاهیان خواستند که به دلیل اهمیت توافقنامه «ژنو» به این موضوع ورود پیدا کنند، زیرا به اعتقاد ایشان باید این موضوع توسط صاحب‌نظران و متخصصان این امر مورد بررسی قرار گیرد.»

همچنین حیدرپور، نماینده مجلس ضمن اشاره به نامه این نمایندگان با بیان اینکه «مجلس باید جلو چنین رفتارهایی از سوی این دسته افراد را بگیرد»، گفت: «رییس‌جمهوری دانشگاهیان را نهی از منکر و امر به معروف کرده است، اما می‌بینیم جبهه پایداری تنها برای ایجاد التهاب در کشور از رییس صداوسیما یک درخواست غیرمتعارف و غیرقانونی برای پاسخ دادن به صحبت‌های رییس‌جمهوری کرده است اتفاقی که تا پیش از این هرگز نیفتاده است.»

سه‌شنبه، 15 بهمن رییس‌جمهوری در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفته بود: «جا دارد اینجا گله‌ای داشته باشم و دوست ندارم من از دانشگاه نقد کنم، بلکه خودتان باید از دانشگاه نقد کنید، با طرح این سوال‌ها که چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا استادان خاموشند؟ ما شهامت سقراط‌وار می‌خواهیم. از چه می‌ترسیم. چرا یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود، استادان دانشگاه خصوصی به رییس‌جمهوری نامه می‌نویسند و چرا حرف نمی‌زنند؟ چرا صحبت نمی‌کنند؟»

حسن روحانی با اشاره به توافقنامه «ژنو» عنوان کرده بود: «حداقل این توافق اولین گشایش برای دانشگاه و برای دانشجویان بود. فقط عده‌ای معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند، آنها باید حرف بزنند؟ البته آنها هم حرف بزنند اشکال ندارد. نقد کنند. چرا یک عده «کم‌سواد» باید حرف بزنند؟»

پس از روی‌کارآمدن حسن روحانی و انتقال پرونده هسته‌ای از شورایعالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه، ایران طی سه دور مذاکرات سخت و نفسگیر با 1+5 (پنج عضو شورای امنیت سازمان‌ملل به علاوه آلمان) در ژنو موفق به توافقی با غرب شد که براساس آن تا شش ماه تحریم‌ها علیه ایران متوقف می‌شود و به مرور در ادامه درصورت توافق نهایی کلیه تحریم‌ها لغو خواهد شد. همچنین براساس این قرارداد ایران باید اورانیوم غنی شده 20‌درصد خود را اکسیده و به 5/3درصد تبدیل کند. دولت بارها تاکید کرده که تمام مذاکرات و توافقات صورت‌گرفته با هماهنگی و تایید مقام‌معظم‌رهبری بوده و متن کامل مذاکرات و توافق انجام شده در اختیار رییس مجلس قرار گرفته است.

اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که درخواست برخی از نمایندگان مجلس برای پاسخگویی به صحبت‌های رییس‌جمهوری در حالی ارایه شده است که پیش از این در مناظره محمود احمدی‌نژاد با میرحسین موسوی دو نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پیکان حملات رییس دولت نهم به سوی اکبر هاشمی‌رفسنجانی و علی‌اکبر ناطق‌نوری نشانه رفت. او در این مناظره فرزندان آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ناطق‌نوری را متهم به فساد مالی کرد. احمدی‌نژاد همچنین اتهاماتی به محمد خاتمی، غلامحسین کرباسچی و همسرش، محسن صفایی‌فراهانی و زهرا رهنورد زد که هرگز هیچ کدام از آنها فرصت پاسخگویی به این اتهامات را در رسانه ملی نیافتند. این درحالی بود که همان زمان صداوسیما برنامه‌ای جداگانه برای محمود احمدی‌نژاد درنظر گرفت که به صحبت‌هایی که درباره او از سوی رقبای انتخاباتی‌اش شده بود، پاسخ بدهد. اما حالا حامیان دیروز محمود احمدی‌نژاد که در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر از «سعید جلیلی» حمایت می‌کردند خواستار پاسخگویی به صحبت‌های رییس‌جمهوری شده‌اند؛ درخواستی که عوض حیدرپور، نماینده مجلس با رد آن عنوان کرد: «نکته‌ای که در این نامه هست، این است که اگر قرار باشد رییس‌جمهوری حرفی بزند و گروهی در پی این باشند که در مقابل ایشان قرار بگیرند و به‌دنبال پاسخگویی باشند که سنگ‌روی‌سنگ بند نمی‌شود.» این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: «به اعتقاد من آقای رییس‌جمهوری خطاب به استادان دانشگاه گله‌ای کرده بودند که چرا در موضوعات مهم کشور وارد نمی‌شوند تا کسانی که «کم‌سواد» هستند ورود پیدا نکنند.» حیدرپور افزود: «برداشت من از «کم‌سواد» خواندن مخالفان توافقنامه ژنو افرادی است که بی‌اطلاع از این توافقنامه هستند و من معتقدم رییس‌جمهوری فرد خاصی مدنظرشان نبوده است.» او در ادامه گفت: «البته این حق رییس‌جمهوری است که این حرف را بزند.»

او ادامه داد: «بر اساس قانون مقام‌معظم‌رهبری، رییس‌جمهوری، روسای قوه‌قضاییه و مقننه می‌توانند در تلویزیون با مردم صحبت کنند، اما اگر قرار باشد 300 نماینده هر وقت خواستند از طریق صداوسیما نظراتشان را مطرح کنند که شدنی نیست.» حیدرپور تاکید کرد: «نگارندگان این نامه از ابتدای کار دولت یازدهم هر جا که توانسته‌اند به دولت حمله کرده‌اند. به‌عنوان مثال همین بحث سبد کالا که اتفاقا کار بسیار خوبی بود و دولت می‌خواست به اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمک کند.» او افزود: «اما می‌بینیم که آنقدر همین افراد در موضوع سبد کالا به دولت فشار آوردند که رییس‌جمهوری را مجبور به عذرخواهی کردند و دولت را ناچار کردند در این اوضاع و احوال اقتصادی به تعداد بیشتری سبد کالا بدهد.» حیدرپور عنوان کرد: «سوال من از این نمایندگان این است که چطور سال گذشته که همین «سبد کالا» به مردم داده شد، آن هم در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، هیچ کدام از این آقایان ایرادی به دولت نگرفتند، اما الان که انتخاباتی هم در کار نیست و شائبه‌ای هم به وجود نمی‌آید و دولت می‌خواهد به مردم کمک کند جنجال در کشور می‌آفرینند؟»

اعلام آمادگی موافقان توافقنامه «ژنو» برای مناظره
در پی همین موضوع جمعی از کارشناسان سیاسی و متخصصان انرژی اتمی موافق توافق هسته‌ای در واکنش به نامه تعدادی از نمایندگان مخالف توافق هسته‌ای به صداوسیما جهت برگزاری مناظره آمادگی خود را برای مناظره با این نمایندگان اعلام کردند. به گزارش «پیام‌نو» احمد شیرزاد نماینده سابق مجلس ششم و امیر زمانی‏‌نیا عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‏ای کشورمان در دولت اصلاحات ابراز امیدواری کرده‌اند که نامه مخالفان توافق ژنو موردتایید و اجابت مدیران صداوسیما قرار بگیرد. همچنین اقتصاددانانی چون سعید لیلاز، محسن رنانی، حسین راغفر و فرشاد مومنی برای حضور در یک مناظره زنده تلویزیونی پیرامون توافق «ژنو» و تحلیل این موضوع از زوایای اقتصادی اعلام آمادگی کردند. داود هرمیداس‌باوند استاد روابط بین‌الملل دانشگاه، محمدعلی سبحانی سفیر سابق ایران در لبنان و محمود سریع‌القلم استاد دانشگاه تهران نیز اعلام کرده‌اند که در صورت موافقت سازمان صداوسیما از برگزاری و حضور در یک مناظره تلویزیونی با موضع توافقنامه «ژنو» استقبال می‌کنند.






1392/11/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن