تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818860457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنی‌هاشمی: نمایندگان تذکر داده‌اند و مشکلات مردم شمال هم در حال حل شدن است / دستگاه‌ها نباید به جای همکاری، یقه همدیگر را در بحران‌ها بگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
بنی‌هاشمی: نمایندگان تذکر داده‌اند و مشکلات مردم شمال هم در حال حل شدن است / دستگاه‌ها نباید به جای همکاری، یقه همدیگر را در بحران‌ها بگیرند

بنی‌هاشمی: نمایندگان تذکر داده‌اند و مشکلات مردم شمال هم در حال حل شدن است / دستگاه‌ها نباید به جای همکاری، یقه همدیگر را در بحران‌ها بگیرند
بارش شدید برف در شمال کشور مشکلات زیادی را برای شهرها و روستاهای این مناطق به وجود آورد. به طوری که راه‌ها کامل مسدود شد و آب و برق به مدت 48 ساعت تمام قطع شد و از روز سوم وضعیت آب و برق تا حدودی زیادی بهتر شد اما آن قدر تاخیر و کمک رسانی به کندی انجام شد که 3 روز بسیار دشوار را برای ساکنان شهرهای شمالی کشور رقم زد.
با وجود اینکه روز چهارم شروع بحران برف است، هنوز هم مشکلات زیادی برای ساکنان شمال کشور وجود دارد. خبرنگار نامه نیوز در این خصوص با سید هاشم بنی هاشمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص پیگیری وضعیت بحران شمال به گفتگو نشست.


آقای بنی هاشمی هم اکنون علاوه بر آب و برق، گاز هم در صنایع و کارخانه های مازندران و گیلان و بسیاری از شهرهای دیگر قطع شده. اطلاعی دارید مردم مازندران حالا چه وضعیتی دارند؟


طبق اخباری که تاکنون رسیده ،مشکلات برق در مازندران به میزان 90 درصد حل شده است.


بعد از 3 روز بالاخره؛ اما هنوز بخش های زیادی مشکل دارد.


خب حوادث غیرمترقبه است که ایجاد می شود. مرتفع کردن آنها نیز زمان می‌برد. طبق گزارش وزیر کشور و مسئول ستاد بحران، مشکل برق در حال مرتفع شدن است. در مورد گاز هم، گاز صنایع و کارخانه‌ها به نفع مردم قطع شده است. با توجه به میزان بالای مصرف گاز خانگی توصیه این است که مردم صرفه جویی کنند.


با این اوصاف هم اکنون صنایع و کارخانه ها و مراکز تجاری در مازندران و گیلان تعطیل شده اند. پس کسی نمی‌تواند سرکار برود و شهر با تعطیلی مواجه شده. آب و برق هم که 48 ساعت قطع بوده و تعداد زیادی از مردم شهرها و روستاهای شمال کشور آب نداشتند و حتی استفاده از چاه‌ها امکان پذیر نبود. امروز، روز چهارم است که هنوز هم مشکل کاملا حل نشده است.


 آقای بنی هاشمی بیان این عدد و رقم‌ها به زبان راحت است. آماده باشی برای این حوادث غیرمترقبه‌ای که می‌گویید، نباید از قبل پیش بینی می‌شد؟ مدیریت بحران در این میان چه نقشی داشته که بعد از 3 روز توانسته برق را وصل کند؟ آن هم نه صد در صد.


مقصود شما این است که ستاد بحران به خوبی عمل نکرده است؟


به نظر شما به خوبی عمل کرده؟ هم ستاد بحران و هم وزارت راه و و زارت نیرو.


خیر. این طورنیست. 


3 روز طول کشیده تا آب و برق وصل شوند. شما چنین عملکردی را مثبت ارزیابی می کنید؟


درست است که ضعف هایی وجود دارد.اما این قدر هم ضعیف نبوده‌اند.


من و شما جای آن تعداد روستایی که پشت دیواره‌های برف ماندند و راه‌هایشان برای تهیه آب هم بسته شد و چاه آب هم از کار افتاد نیستیم تا بدانیم دقایق را چگونه گذرانده اند.


بحران یعنی همین. همانند زلزله‌هایی که رخ می‌دهد. مهم این است که در یک فرصت زمانی معمول دستگاه‌های ذی ربط بتوانند به کمک مردم بیایند که این کار هم اکنون انجام شده است. نیروهایی که از سوی وزارت کشور، وزارت راه و ترابری و هلال احمر و حتی نیروهای نظامی سپاه و بسیج هم وارد کمک رسانی شده اند و اکثر مشکلات مرتفع شده. راه‌ها و جاده‌ها هم اکنون باز هستند. ما نمی‌خواهیم بگوییم ضعف در کمک رسانی سیستم وجود ندارد. نقاط ضعف باید برطرف شود. این گونه هم نیست که ما آنقدر ناتوان باشیم که نتوانیم این چنین مشکلاتی را حل کنیم.


طبق اخبار همین امروز از خبرنگارانی که در آن مناطق حضور دارند، هنوز راه های مسدود وجود دارد. بعد به نظر شما این میزان تاخیر توانمندی است؟ شما می گویید طی یک زمان منطقی و معمول باید به بحران رسیدگی شود. آیا در بروز بحران آن قدر فرصت داریم که به زمان منطقی فکر کنیم؟ 3 روز زمان معمولی برای رسیدگی به نبود آب و برق و مواد غذایی این تعداد بالای شهر و روستا نیست. من و شما الان بعد از این چند روز صحبت می کنیم که می گویید وزارت راه راه ها را باز کرده که هنوز هم کامل نیست. اما روز نخست چه اقداماتی انجام دادند که مردم این میزان دچار مشکل شدند؟ روز دوم چه طور؟ ساعت‌های اولیه ستاد بحران کجا بوده؟ مگر نباید از قبل آمادگی لازم وکافی را می‌داشتند؟


این موضوعات باید بررسی دقیق شوند. در چنین وضعیتی نمی‌توان درمورد همه این اتفاقات نظر داد. وضعیت برق و آب در مناطق مختلف کشور که دچار بحران شدند، متفاوت بود. برخی جاها ارتفاع برف بیش از یک متر و نیم بوده. در برخی جاها سرما بیشتر بوده و در برخی دیگر سرما کمتر بوده. این عوامل با توجه به ساز و کاری که برای مقابله با بحران ها وجود دارد، وارد عمل می‌شوند و به وظایف خود عمل می‌کنند. اما در این انجام وظایف کوتاهی‌ها، تقصیرها و کمبودهایی وجود دارد که باید به موقع ارزیابی شوند تا در حوادث بعد رفع اشکال شود. 


نمایندگان مجلس چه اقداماتی در خصوص این کمبودها و تاخیرهای دولت انجام داده‌اند؟


نمایندگان شهرهای درگیر بحران، پیشنهادات و تذکراتی به دولت داده اند. از رئیس جمهور گرفته تا دستگاه‌های اجرایی ذی ربط. رئیس مجلس هم روز گذشته در رابطه با نوع رسیدگی و اقدامات در مناطق آسیب دیده و بحرانی تذکر داده و صحبت کردند.


آقای بنی هاشمی بعد از 3 روز حل کردن مسئله امری قطعی است. موضوع این است که از روز نخست بسیاری از اقدامات باید انجام می‌شد.


اینکه چه کسانی باید چه می‌کردند و چه نمی‌کردند، همیشه مطرح می‌شود. اتفاقاتی که در مسائل بحرانی بروز پیدا می کند،نیاز به هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف دارد. این همکاری می‌تواند زودتر مشکل را برطرف کند. افراد نباید به جای همکاری یقه همدیگر را در بحران‌ها بگیرند که تو چه کردی و چه نکردی؟!


در صورت دنبال مقصر گشتن ،یک بحران تبدیل به دو بحران می‌شود. شما به دنبال خط مشی خاصی هستید. ما نمایندگان مجلس باید بتوانیم با دولت همکاری کنیم. همکاری در موقعیت اضطرار الزامی است. آتش دیگری نباید در بروز بحران روشن کنیم.


آقای بنی هاشمی! ای کاش در همه موارد مجلس این قدر با دولت همکاری کند. من روزنامه نگارم . وظیفه ام سکوت و زیر سبیلی رد کردن اتفاقاتی از این دست نیست. م  از رسانه تخریب کننده دولت هم با شما تماس نگرفته‌ام که شما فکر کنید قصد دارم علیه دولت تخریبی صورت دهم. موضوع این است که اگر حالا در بروز چنین بحرانی این مشکلات رسانه ای نشود، باردیگر که این اتفاقات رخ دهد نه دولت و نه مجلس راهگشای به موقعی نخواهند داشت. شما به جای پاسخ گویی من را محکوم می‌کنید.


شما که اصلا سوالی از من نپرسیدید!


من این همه سوال از شما پرسیدم!


من هم ارزیابی و نظر خودم را گفتم.


بله شما ارزیابی خودتان را گفتید. درانتها هم من را محکوم کردید که یقه گیری می‌کنم.
خیر من شما را متهم نمی‌کنم.شما باید همه پاسخ من را منتشر کنید.


من همه پاسخ شما را موبه مو منتشر کردم.


بله پس عنوان کنید که همه نمایندگان تذکر داده‌اند و اعتراض کرده‌اند. باقی ضعف‌ها و کوتاهی‌ها را هم بعد از اتمام بحران ارزیابی کرده، آسیب شناسی و نقاط ضعف را بررسی می کنیم تا در بروز بحران دیگری دچارمشکلات این چنینی نشویم. 




1392/11/16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن