تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819169533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجناس چرمی تقلبی از بازار اصفهان جمع آوری می شود/آموزش غیر اصولی سبب اتلاف چرم شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان فدایی در گفتگو با مهر خبر داد:
اجناس چرمی تقلبی از بازار اصفهان جمع آوری می شود/آموزش غیر اصولی سبب اتلاف چرم شده است
اصفهان - خبرگزاری مهر: کارشناس چرم اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان گفت: اجناس چرمی تقلبی از بازار اصفهان جمع آوری می شود.



شیدا فدایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این رشته هنری اظهار داشت: کار بر روی چرم با هدف ساخت اشیاء حجمی همانند کیف ،ایجاد اشکال معرق و همچنین نقاشی بر روی همان اشیاء را که بروی چرم شتر صورت می گیرد را سَراجی می گویند.

وی با انتقاد از اینکه حدود دو سال است که مغازه های اصفهان از محصولاتی با چرم تقلبی پر شده است، افزود: مردم در حین خرید متوجه تقلبی بودن این چرم نمی شوند واین اجناس ارزش زحمات هنرمندان چرم را از بین برده و در صدد جمع آوری آنها از مغازه ها هستیم.

کارشناس چرم اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان یادآور شد: نقاشی روی چرم نیز به صورت تقلبی درآمده به این معنا که  خود فرد اشکال را نمی کشد بلکه عکس تصاویر بر روی چرم قرار گرفته و بر روی آن نقاشی می کنند.

فدایی در ادامه گفت: یکی از مشکلات گریبان گیر این رشته هنری در حال حاضر ماهر نبودن اساتید فعلی آن در برخی آموزشگاهای سطح شهراست چرا که این افراد سابقه کار بالایی ندارند و صرفا با اخذ مدرک از فنی حرفه ای اقدام به آموزش می کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر آنکه نحوه آموزش این اساتید ناقص است روش آنها موجب دور ریز زیاد کالای گران و ارزشمند چرم می شود.

 مردم از مغازه های عضو اتحادیه صنایع دستی خرید کنند

همچنین عباس شیردل رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی با تایید مطالب فوق اظهار داشت: اجناس چرم تقلبی سراجی را از بازار اصفهان جمع می کنیم چرا که دو سالی است این اشیا اعتبار هنری شهر را خدشه دار کرده است.

وی افزود: البته مردم و مسافران هم باید از مغازه های تحت عضویت این اتحادیه اجناس چرمی را خریداری کنند تا در صورت بروز مشکل این مسئولان اتحادیه نیز توان بررسی و برخورد با خاطیان را داشته باشند.

  شیردل ادامه داد: در بحث آموزش این رشته در سطح شهر نیز بهتر است استادان با هماهنگی و نظارت این اتحادیه برای این امر در آموزشگاه ها انتخاب شوند.
 


۱۳۹۲/۱۱/۳۰ - ۱۲:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن