تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802698085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین روز از دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دومین روز از دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین


دور جدید گفتگوهای هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک در وین امروز هم ادامه می یابد. در نخستین روز مذاکرات هئیت های ایران و ۱+۵ دو دور گفتگو کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در حاشیه مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور و وزیر امورخارجه اتریش، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.
دومین روز از دور جدید گفتگوهای هسته ای ایران و پنج به علاوه یک

" هاینس فیشر " رئیس جمهوری اتریش در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان از ادامه مذاکرات هسته ای در وین استقبال و ابراز امیدواری کرد نشست جاری در وین در ادامه موفقیت های قبلی نتایج مفید و پرباری داشته باشد.
در این دیدار رئیس جمهور اتریش با اشاره به دیدار مفید و سازنده خود با دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل اظهار امیدواری کرد با ادامه تماسها و سفرهای متقابل ، زمینه گسترش هر چه بیشتر همکاریها بین دو کشور فراهم شود.
اقای ظریف هم با تشکر از استقبال گرم مردم و دولت اتریش، به سابقه همکاریهای خوب و گسترده دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد روند گسترش این همکاریها بویژه در زمینه های اقتصادی ادامه یابد.
در این دیدار همچنین دیگر تحولات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو طرف از جمله آخرین تحولات سوریه و نتایج اجلاس ژنو 2 بررسی و بر ضرورت یافتن راههای مناسب برای پایان دادن به خشونت و افراطی گری تاکید شد.
در دیدار وزیران امور خارجه ایران و اتریش نیز آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی بررسی شد.
در این دیدار دو طرف با اشاره به روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و اتریش ، بر ضرورت گسترش همکاریها در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه در فضای مثبت ایجاد شده تاکید کردند.
وزیر امور خارجه اتریش با ابراز خرسندی از انتخاب وین بعنوان محل مذاکرات اظهار امیدواری کرد مذاکرات هسته ای روند موفقیت آمیزی داشته و به نتایج مثبتی منجر شود.
آقای ظریف هم با تشکر از میزبانی و مهمان نوازی بسیار گرم مردم و دولت اتریش، به سابقه روابط بسیار خوب دو کشور اشاره کرد و خواستار ارتقاء روابط دوجانبه در ظرفیتهای واقعی آن شد.
وی در زمینه مذاکرات هسته ای نیز بر ضرورت اعتماد سازی و توجه به خواسته های مشروع مردم ایران در چهارچوب مقررات بین المللی تاکید کرد.
در این دیدار همچنین تحولات سوریه بررسی شد و دو طرف بر ضرورت توقف خشونت ها تاکید کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز گفت: آژانس باید برای تسهیل همکاری های دو طرف تلاش کند.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی

در این دیدار که روز سه شنبه در حاشیه نشست جمهوری اسلامی ایران و گروه1+5 ، برگزار شد اقای ظریف بر هدف جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پیش بردن موضوعات هسته ای در چارچوب گفتگو با کشورهای1+5 و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد و گفت: با توجه به روندی که در گذشته وجود داشته است آژانس باید طوری عمل کند که فضای اعتماد ایجاد شود تا در پرتو آن همکاریهای دو طرف تسهیل شود.
دیدار ظریف و آمان در نخستین روز دور جدید مذاکرات

یوکیا آمانو مدیرکل اژانس بین المللی انرژی اتمی هم در این دیدار با ابراز خرسندی از اجرای شش گام اولیه ای که در نوامبر سال گذشته میلادی بین ایران و آژانس توافق شد و گام اخیری که در گفتگوی ایران و آژانس در فوریه سال جاری مورد توافق قرار گرفت تاکید کرد مجموعه این اقدامات دستاورد بسیار مهمی تلقی می شود. وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 در وین با " لی یونگ " مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) نیز دیدار کرد.
در این دیدار اقای ظریف با اشاره به افزایش سطح همکاری های دو طرف ابراز امیدواری کرد با توجه به رفع موانع موجود، استمرار همکاری ها با سرعت بیشتری پیگیری شود.
وی با تاکید بر به نقش برجسته یونیدو در توسعه مقوله صنعتی شدن به ویژه در میان کشورهای در حال توسعه گفت: انتظار داریم  طرح های در دست اقدام توسط یونیدو در کشورمان هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب برسد.
مدیرکل یونیدو نیز در این دیدار گفت: تمرکز سازمان ما بر روی صنعتی سازی است و در این راستا از هیچ تلاشی فرو گذار
نمی کنیم.
لی یونگ همچنین از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سازمان تحت مدیریت خود تقدیر و ابراز امیدواری کرد این روابط مستحکم و سازنده همچنان استمرار یابد.
عصر دیروز نیز نشست ایران و1+5 در سطح معاونان ظریف و اشتون و معاونان وزیران امور خارجه1+5 در وین برگزار شد.
  در این دور از گفتگوها معاونان وزیران امورخارجه سه کشور اروپایی با عراقچی دیدار کردند.
همچنین سیدعباس عراقچی و وندی شرمن معاونان وزیران امور خارجه ایران و آمریکا روز سه شنبه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
در همین حال معاون وزیرخارجه کشورمان درباره دستور مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین گفت: این مذاکرات برای تعیین دستور کار مذاکرات گام نهایی برگزار می شود که خوشبختانه با شروع خوبی همراه بود.
عباس عراقچی در وین با ابراز امیدواری از دستیابی به نتایج مشترک درباره دستور کار مذاکرات گام نهایی در این مذاکرات افزود: پیش بینی می شود در سه روز کاری بتوان به چارچوب مشخص درباره مذاکرات گام نهایی دست یافت اما احتمال ادامه یافتن آن وجود دارد.

عراقچی در پایان نخستین روز دور جدید مذاکرات
معاون وزیرخارجه کشورمان درباره اظهارات و تفسیرهای مقامات آمریکایی از مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکایی ها یکی از اعضای گروه 1+5 هستند و تفسیرهای آنان بیرون از مذاکرات، با هر استدلالی، می‌تواند مصرف داخلی داشته باشد که از نظر ما اهمیتی ندارد و تنها موضوعاتی که حین مذاکرات مطرح می شود مهم است و جمهوری اسلامی ایران با صراحت اعلام کرده است که اجازه طرح هیچ مسئله ای جز مسائل هسته ای را ان هم در چارچوب توافقنامه ژنو نخواهد داد.
وی گفت: دیدارهای دو جانبه ای هم با اعضای گروه 1+5 در حاشیه این مذاکرات برگزار خواهد شد تا دو طرف هر چه سریعتر به نتایج مشترک برای گام نهایی دست یابند.


چهار شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن