تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816273268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدای ضربان قلب زاینده رود به گوش می رسد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
صدای ضربان قلب زاینده رود به گوش می رسد
استاندار اصفهان اعلام کرد: مصوبه طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده رود در بالاترین مرجع رسیدگی به مسائل آب و هماهنگی ها و تصمیم گیری های پیرامون آن یعنی شورای عالی آب به امضا رسید.
به گزارش نامه نیوز به نقل از قدس آنلاین، رسول زرگر پور در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: پس از اینکه به سمت استاندار اصفهان منصوب شدم با توجه که مطلع بودم یکی از اصلی ترین مطالبات مردم اصفهان جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود است، 40 روز پس از عهده دار شدن این پست طرح 5 ماده ای را برای احیای رودخانه زاینده رود تهیه و ارایه دادم که این طرح در دهمین جلسه شورای عالی آب کشور مطرح شد و به تصویب رسید.

وی اظهارداشت: البته در جلسه شورای عالی آب که به ریاست رییس جمهور، وزیر نیرو و با حضور استانداران اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و یزد برگزار شد، این طرح 5 ماده ای به 9 ماده تغییر کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در خصوص مسأله آب بایستی با ادبیات خاص خودش سخن گفت، بیان داشت: در کشور ما تقسیمات سیاسی بر اساس حوضه آبریز نیست در حالی که در کشورهای دیگر اینگونه عمل می شود.

وی به تشریح مصوبه طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده رود پرداخت و گفت: در بند نخست این طرح وزارت نیرو مکلف است نسبت به تاسیس واحد مدیریت یکپارچه حوضه آبریز زاینده رود اقدام کند چرا که یکی از مشکلات اساسی زاینده رود، تصمیم گیری های چندگانه بود.

زرگرپور افزود: بند دوم بر تشکیل شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود با حضور استانداران اصفهان، چهرمحال و بختیاری و یزد و معاونین وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت – معدن و تجارت و نمایندگان اصناف کشاورزی تاکید شده است و وزارت نیرو مکلف شده ظرف مدت 3 ماه نسبت به تشکیل این شورا اقدام نماید.

وی ادامه داد: تعیین میزان حقابه ها، سهم آبه ها و صاحبان حق اشتراک و حقابه زیست محیطی رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی توسط وزارت نیرو ظرف 3 ماه نیز بند سوم مصوبه طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده رود است و در بند چهارم این طرح نیز آمده است که بارگذاری جدید بر منابع آب زاینده رود تا پیش از تعیین تکلیف در این حوضه ممنوع می باشد.

استاندار اصفهان ساماندهی برداشت آب در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری و جلوگیری از هر گونه برداشت های غیر مجاز را موارد بند چهارم مصوبه مذکور اعلام کرد و اظهارداشت: در بند ششم نیز آمده است باید ضمن فراهم کردن تسهیلات لازم، تغییر شیوه های آبیاری توسط وزارت جهادکشاورزی در منطقه اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در بند هفتم مصوبه طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده رود بر تأسیس صندوق تأمین خسارت خشکسالی در حوضه آبریز زاینده رود تاکید شده است، گفت: بر اساس این بند مصرف کنندگان بخش صنعت که در زمان خشکسالی بدون کاهش سهم خود آب دریافت می کنند بایستی خسارات کمبود آب سایر مصرف کنندگان حوضه را پرداخت کنند.

زرگرپور تصریح کرد: مسؤولیت تأسیس این صندوق به عهده استاندار اصفهان است و مسؤولیت تعیین آب در خشکسالی بر عهده وزارت نیرو می باشد.

وی بیان داشت: بند 8 این مصوبه به وزارت نیرو دو ماه فرصت داده تا مطالعات تونل گلاب را انجام و آن را به اجرا در آورد و در بند 9 نیز وزارت نیرو دو ماه فرصت دارد در رابطه با طرح انتقال آب بهشت آباد که صرفاً به منظور تأمین آب شرب طراحی شده است ، بررسی های دقیق را انجام داده و ضمن ارزیابی زیست محیطی ، طرح را به اجرا در آورد.

استاندار اصفهان در پایان با اشاره به اینکه مصوبه طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده رود بستری مناسب را برای مدیریت علمی، کارشناسانه و یکپارچه این حوضه فراهم می کند، افزود: اجرای دقیق و به هنگام مصوبات باید مهمترین مطالبه رسانه ها از وزارت نیرو باشد.





1392/11/14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن