تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802524418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خیرین سالانه 80 میلیارد تومان به آموزش و پرورش خراسان رضوی کمک می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی حسینی:
خیرین سالانه 80 میلیارد تومان به آموزش و پرورش خراسان رضوی کمک می کنند
مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خیرین سالانه 80 میلیارد تومان به آموزش و پرورش خراسان رضوی کمک می کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، جواد حسینی سه شنبه شب در بازدید از دبستان دخترانه فرهنگیان ناحیه 6 مشهد، در جمع مدیران و معلمان اظهار کرد: خیرین سالانه 80 میلیارد تومان به آموزش و پرورش خراسان رضوی کمک می کنند اما با کم شدن دانش آموزان نیازی به ساخت مدرسه جدید نداریم.اکنون تعمیر مدارس در اولویت است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تشکیل کارگروه مدرسه یار در مدارس استان را از مهمترین بخشهای کیفیت بخشی مدارس خواند و تصریح کرد: سیاست دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش، توسعه مشارکتهای همه جانبه پدران و مادران است، اکنون وقت آن رسیده، خیرین و اولیا در زمینه های علمی و فرهنگی با مدارس همراه شوند.
 
حسینی با بیان این که به تشخیص مدیر، کارگروههای بومی – تخصصی در هر مدرسه ای می تواند راه توسعه را هموار سازد، اظهار کرد: هیچ آموزش وپرورشی در دنیا با کمک دولت به پیشرفت نرسیده، بلکه بر پایه حمایت مردمی بر نربان ترقی ایستاده است.
 
وی توجه به مدارس لازم التوجه را از برنامه های دکتر فانی و آموزش و پرورش خراسان رضوی دانست و گفت: نقش مدیران در کیفیت بخشی مدارس بسیار مهم و ازسیاستهای سال آینده این سازمان،ارتقا مدیریت آموزشی به سمت پیوست بامدارس است.
 
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، خطاب به مدیران افزود: این شما هستید که می توانید معلمان را به حرکت در بیاورید.
 
کنش آموزی به جای دانش آموزی
 
حسینی اوج یادگیری را در تغییر رفتار ذکر و اظهار تاسف کرد اکنون آموزشها در رفتار دانش آموزان نمود ندارد.
 
وی گفت: ما مدیر مدرسه برنامه ای می خواهیم، جهت گیری برنامه های من برنامه ریزی است نه برنامه روزی.
 
دبیر شورای آموزش و پرورش بار دیگر خرید خدمات آموزشی از مدارس غیر انتفاعی را راه برون رفت از مشکلات و کاستیهای موجود معرفی و بیان کرد: بسیاری از این مدارس در حال تعطیلی هستند.ما می توانیم به آنها دانش آموز همراه با سرانه دانش آموزی بدهیم، از سوی دیگر این آموزشگاهها نیز سرپا ایستاده و از تراکم دانش آموز به خصوص در ابتدایی ها کاسته می شود.
 
حسینی از راه اندازی دو کارگروه تخصصی برای ساماندهی آموزشهای ضمن خدمت معلمان در اداره کل آموزش و پرورش خبردادو تصریح کرد:محتوای آموزشی مورد نیاز را گروهی از اساتید دانشگاه، معلمان وکارشناسان تدوین کرده و ساماندهی مدرسین با حضور نمایندگان معلمان،به زودی انجام می شود.
 
وی افزود: راه اندازی تلویزیون اینترنتی با شبکه ای متصل به مدارس و خانه های معلمان نیز راهی برای تردد امواج به جای تردد افراد در امر آموزش ضمن خدمت معلمان و آموزشی توام با نیاز سنجی، کاربردی و مشارکتی است.
 
اتاق شیشه ای – پارلمان مجازی
 
مدیرکل آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: من در اتاق شیشه ای و در پارلمان مجازی به ایده ها و نظریات معلمان گوش خواهم داد.
 
حسینی بیان کرد: تیمی 5 نفره، نظرات را دسته بندی و به دبیر جلسات برنامه ریزیاداره کل، ارائه می دهند، مصوبات نهایی نیز در پارلمان گذاشته می شود و جای نقد باز است.این راهی برای تحقق دموکراسی دیجیتالی در فضای سایبر است.
 
حق استیضاح معلمان
 
وی از ایجاد پارلمان واقعی معلمان در آینده ای نزدیک با حضور نماینده نمایندگان47 منطقه استان گفت و بیان کرد: شما فکر کنید،طرح  و راهکار عملی بدهید، من اجرا می کنم.
 
حسینی گفت: این 120 معلم که با رای مستقیم معلمان در مدارس انتخاب می شوند با هفت حوزه معاونت،هفت کمیسیون تشکیل می دهند، برنامه های ستاد را رصد،تعامل و حق استیضاح مرا خواهند داشت.
 
ارزشیابی تلفیقی
 
طاهره عرفانیان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش نیز در این مراسم از وجود کمی طرحهای اجرایی در مدارس گله و آن را مانع رشد و ابراز خلاقیت مدیران و معلمان دانست.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش افزود: تشکلهای مدرسه ای می تواند راه بروز دانش های سازمانی را هموار و مدیران از توانمندیهای خود در جهت کیفیت بخشی مدارس بهره برند.
 
 عرفانیان اجرای طرح ارزشیابی توصیفی را بزرگترین دغدغه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی برشمرد و اظهار کرد: طرح عالی اما در اجرا با مشکل مقاومت همکاران روبه رو هستیم، امیدوارم با نظرات کارشناسی کارگروه  تشکیل شده وزارت آموزش و پرورش در این خصوص، روند اجرای طرح مورد بازنگری قرارگیرد.
 
وی از امکان تغییر طرح ارزشیابی توصیفی به تلفیقی (کمی – توصیفی)، خبرداد و گفت: در صورت تصویب این طرح از سال آینده اجرایی می شود.
 
لیلا پرنیان، معاون آموزش ابتدایی ناحیه شش مشهد نیز خطاب به مسوولان از بحران کمبود فضای آموزشی در مناطق آپارتمان نشین منطقه سرافرازان گفت و تصریح کرد: منطقه صابر در آب و برق مشهد نیز ازجمله مدارس لازم التوجه را در دل منطقه ای دارد که از کمبودهای فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی رنج می برد.
 
معاون آموزش ابتدایی ناحیه شش مشهد گفت: بهتر است به جای اجرای طرحهای موازی و شلوغ شدن سرمدیران، این برنامه ها در کتب درسی ادغام شوند.
 
در ادامه این نشست صمیمی، مدیران دو نوبت دبستان فرهنگیان از مسایل و مشکلات فراگیر مدارس ابتدایی سخن گفته،معلمان به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و دانش آموزان با سرودی زیبا مدیرکل آموزش و پرورش را با آرزوهای خود مبنی بر داشتن مدیر،ناظم و معلم خوب،بدرقه کردند.



۱۳۹۲/۱۱/۲۹ - ۲۱:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن