تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803888675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان‌های تازه‌ای از ننه قمر و دوستان منتشر می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اقتباس آزاد خلاقانه از مجموعه انیمیشن "شکرستان"؛
داستان‌های تازه‌ای از "ننه قمر" و دوستان منتشر می‌شود
سر ویراستار مجموعه 100 جلدی "شکرستان" گفت: این مجموعه کتاب اقتباسی آزاد و خلاقانه از قسمت های قبلی انیمیشن "شکرستان" است و حتی بسیار شادتر و پر شیطنت تر از خود انیمیشن شکرستان شده است.


به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ ز"سید جواد راهنما" که به عنوان سر ویراستار و یکی از نویسندگان مجموعه 100 جلدی "شکرستان" فعالیت دارد، در گفت و گو با مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری با بیان اینکه مجموعه 100 جلدی شکرستان اقتباسی آزاد از قسمت های قبلی انیمیشن "شکرستان" است ، گفت: ما نمی توانستیم با منطقی که انیمیشن ها به جلو رفته اند کتاب ها را بنویسیم و در واقع تنها خط اصلی داستان ها را حفظ کردیم و بر اساس آن اقتباس ها انجام شد و می توان گفت که خروجی کار یک اقتباس آزاد خلاقانه است.

وی با اشاره به اینکه مخاطب کتاب ها کودکان دبستانی هستند، خاطرنشان کرد: در نگارش کتاب ها نیاز به یک زبان شیطنت آمیز داشتیم و گروه نویسندگان سعی کردند کتاب ها را بسیار شادتر و پر شیطنت تر از انیمیشن "شکرستان" به نگارش در آورند.

راهنما ادامه داد: هم اکنون گروه 10 نفره ای از نویسندگان در حال برگردان انیمیشن شکرستان هستند، علاوه بر داستان اصلی که در کتاب ها می خوانیم، پانویس هایی را با عنوان کُنج که موازی با خط اصلی داستان است به کتاب ها اضافه کردیم که بسیار جالب شده است.

سر ویراستار مجموعه 100 جلدی "شکرستان" یادآور شد: بر این اساس موضوع اصلی داستان را حفظ کردیم و سپس کُنج ها را به نگارش در آوردیم، از سوی دیگر با توجه به تلاشی که حسین صافی برای شکل و ساختار تصویرسازی این کتاب ها انجام داد باعث شد تا اثر گذاری و جذابیت کتاب ها دو چندان شود.

وی تصریح کرد: مخاطب یک انیمیشن را می بیند و می رود ولی در مورد کتاب این گونه نیست چرا که کتاب ماندگارتر است پس در نگارش آثار حساسیت بیشتری وجود داشت.

راهنما از با اظهار امیدواری از اینکه نگارش این مجموعه تا پایان سال جاری به اتمام برسد، گفت: در حال حاضر 30 کتاب در مرحله نگارش اولیه و بازگردانی است و 17 کتاب هم در مرحله ویراستاری و نگارش پانویس ها یا همان کنج ها است.

وی که اولین بار ایده شکل گیری مجموعه کتاب شکرستان را مطرح کرده بود، همچنین اذعان کرد: هر جلد از کتاب ها در قالب 24 صفحه منتشر خواهد شد، علاوه بر این امیدواریم که 30 جلد از این مجموعه به طور کامل تکمیل شود تا شاهد رونمایی این کتاب ها در نمایشگاه بین المللی کتاب در سال 93 باشیم.

راهنما در پایان سخنان خود با اظهار گلایه از اینکه با کتاب در مملکت ما همانند کودکی سر راهی برخورد می شود، بیان کرد: در واقع کتاب در جامعه ما محبوبیتی چندانی ندارد ولی با توجه به اینکه انیمیشن شکرستان بازخورد خوبی در بین عموم داشت و نگارش کتاب ها نیز کاملا شاد و مفرح است، به نظرم استقبال خوبی از این مجموعه به عمل خواهد آمد.

گفتنی است، مجموعه کتاب‌های شکرستان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید .

سید مسعود صفوی دبیری این مجموعه را به عهده دارد، همچنین حسین صافی مدیر هنری، الناز بهنام دبیر اجرایی ومدیر محتوایی، سید جواد رهنما ویراستار محتوایی، مرتضی نائیجی گرافیست و پیام ابراهیمی، محمد برآبادی، مجید راستی، سروش چیت ساز، وحید پور افتخاری، سید جواد رهنما، سولماز خواجه وند، سهیلا کاویانی و لیلا معظمی شورای نویسندگان این مجموعه را تشکیل می‌دهند.
انیمیشن شکرستان در هر قسمت دارای داستانی مجزا بود که شخصیت ها بنا به نیازهای دراماتیک هر قصه، در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می گرفتند. قصه‌های این انیمیشن بر اساس داستان‌ها، ضرب المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه ایرانی-شرقی انتخاب و سپس با رویکردی مدرن و به روز به رشته تحریر در آمدند.

مجموعه انیمیشن شکرستان به کارگردانی سعید ضامنی و تهیه کنندگی مسعود صفوی با مشارکت مرکز انیمیشن حوزه هنری، شبکه دو سیما و موسسه صبا تولید شد. داستان‌های این مجموعه با بیش از ۱۸۰ شخصیت در یک شهر قدیمی و خیالی روی می‌داد که با استقبال مخاطبان زیادی روبرو شد.




تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن