تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818865216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفان اوکراین خواستار تغییر قانون اساسی شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مخالفان اوکراین خواستار تغییر قانون اساسی شدند تهران- ایرنا- مخالفان دولت ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری اوکراین خواستار تغییر قانون اساسی این کشور و کاهش قدرت و اختیارات رییس جمهوری شدند.


به گزارش شبکه خبری ˈبی بی سیˈ مخالفان اوکراین برای ارایه لایحه ای به پارلمان و تغییر قانون اساسی در راستای کاهش اختیارات ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری اوکراین تلاش می کنند.
مخالفان بارها هشدار داده اند عدم تغییر قانون اساسی به تشدید تنش ها منجر می شود. قرار است معترضان امروز در برابر ساختمان مجلس اوکراین در کی یف تظاهرات کنند.
نمایندگان طرفدار رییس جمهوری اوکراین که اکثریت را در مجلس در اختیار دارند با تلاش ها برای احیای قانون اساسی سال 2004 به شدت مخالفت کرده اند.
درهمین حال ˈآنتوان سیلوانوفˈ معاون وزیر اقتصاد روسیه نیز گفت: مسکو دو میلیارد دلار از مجموع بسته کمکی 15میلیارد دلاری خود را در همین هفته به کی یف اعطا می کند.
کرملین پیش از این گفته بود استمرار بسته کمکی را به اوکراین تا زمان روی کارآمدن دولت جدید در این کشور متوقف می کند؛ ˈمیکولای آزاروفˈ نخست وزیر اوکراین ماه گذشته به دلیل مخالفت ها از مقام خود کناره گیری کرد.
ناآرامی ها در اوکراین در ماه نوامبر(آبان/آذر) و زمانی آغاز شد که یانوکوویچ از امضای توافق نامه تجاری با اتحادیه اروپا سرباز زد و در عوض با دریافت وام از روسیه موافقت کرد. مسکو پیشنهاد پیوستن کی یف به اتحادیه تجاری اوراسیا را مطرح کرده است که بلاروس و قزاقستان نیز عضو آن هستند.
قرار است نمایندگان مجلس اوکراین امروز(سه شنبه)جلسه مجلس را آغاز کنند. مخالفان از مدت ها قبل تلاش برای بازگشت به قانون سال 2004 را آغاز کرده اند که بر اساس آن یانوکوویچ بخشی از اختیارات خود را از دست می دهد.
تغییرات به این معناست که از این پس نخست وزیر، بیشتر اعضای هیات دولت و فرمانداران باید توسط اعضای مجلس و با رای آنها منصوب شوند. این اقدام می تواند همچنین به برگزاری پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری منجر شود که از مهم ترین تقاضاهای مخالفان است.
نمایندگان طرفدار رییس جمهوری اوکراین معتقدند پیشنهادات مختلف برای چگونگی بازگشت به قانون اساسی سال 2004 به درستی و دقت بررسی نشده است و باید زمان بیشتری برای رفع اختلافات بین دو طرف اختصاص داده شود. در همین حال معترضان ضد دولتی برای تظاهرات به سوی مجلس همزمان با جلسه نمایندگان برنامه ریزی کرده اند.
شمار نیروهای پلیس ضدشورش و سربازان اوکراین در برابر ساختمان های دولتی و بنای مجلس افزایش یافته است و احتمال بروز درگیری در برابر این ساختمان ها بین دو طرف در روز سه شنبه وجود دارد.
با آنکه دولت اوکراین همه معترضان بازداشتی در اعتراضات را آزاد کرده و معترضان از ساختمان های دولتی در دست خود خارج شده اند، شمار قابل توجهی از مخالفان همچنان در تحصن در چادرهای مستقر در میدان استقلال کی یف به سر می برند و بعضی از آنها با پایان دادن به اشغال ساختمان های دولتی مخالف بودند.
اروپام**9157 ** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن